Geen 4e Klasse voor Grashoek

S.V. Roggel 1 (zon)

4e klasse/5e klasse 4e / 5e klasse

10 juni 2018 14:30

Het is Grashoek niet gelukt om in het 2e duel thuis tegen Roggel promotie naar de 4e klasse af te dwingen. Roggel was ook in Grashoek te sterk en won verdiend met 0-1. In de eerste helft waren beide ploegen nog aan elkaar gewaagd maar na de pauze was Roggel heer en meester op de zonnige Grashoekse Peelrand. Grashoek was helaas niet in staat om dit beeld om te buigen en zal nog zeker 1 seizoen in de 5e klasse moeten bivakkeren.

Vooraf wist Grashoek dat het moeilijk zou worden maar gezien de kleine nederlaag in Roggel was er natuurlijk nog alle hoop en beloofde het een spannende match te worden. Ook het publiek had die gedachte want het was lang geleden dat er meer als 500 toeschouwers op de Peelrand waren. Toch inspireerde deze prachtige ambiance de beide ploegen niet. Roggel hoefde niet en Grashoek speelde niet goed genoeg om Roggel haar wil op te leggen. De mogelijkheden in de eerste helft waren dan ook heel mager. Grashoek was nog het dichtste bij een treffer toen Raoul Bennenbroek na een mooie solo de bal kan terugleggen op Burak Oosterveen die de bal net niet genoeg richting kon geven om de Roggel doelman te verschalken. Voor het overige deel van de eerste helft namen beide ploegen vooral vanuit de 2e lijn het vijandelijke doel onder vuur maar deze afstandsschoten gingen net naast of waren een makkelijke prooi voor de beide doelmannen. Weinig spektakel dus voor de toeschouwers.

Na de thee kwamen vooral de vele Roggel supporters wel aan hun trekken, direct vanaf de aftrap was het eenrichtingsverkeer richting het Grashoekse doel. In de eerste 15 minuten kregen de gasten enkele goede mogelijkheden waarbij Grashoek duidelijk wankelde. In de 60e minuut gebeurde het bijna onvermijdelijke. Luuk Adan troefde op vechtlust en inzet de Grashoek verdedigers af en kwam alleen voor doelman Koen Clephas. Koen had Grashoek al een paar keer goed gered maar Luuk maakte geen foutje en liet Koen kansloos. Grashoek dat op dat moment al op zijn tandvlees liep kon deze domper niet meer verwerken. Natuurlijk probeerde Grashoek het maar het echte geloof in een goede afloop was duidelijk verdwenen of was er misschien de hele middag nog niet echt geweest. Grashoek kreeg nog wat halve kansen maar Roggel was dichter bij de 0-2 als Grashoek bij de 1-1. Natuurlijk waren de druiven zuur na afloop maar de eerlijkheid gebied dat Roggel gewoon beter was. Helaas jammer, volgend jaar zijn er weer nieuwe kansen en wellicht lukt het Grashoek dan wel om op het juiste moment te pieken.

Door John Janssen