Grashoek houdt kans in nacompetitie.

S.V. Roggel 1 (zon)

4e klasse/5e klasse 4e / 5e klasse

3 juni 2018 14:30

L.H.H. Slaats

Door Piet Spee.

In het warme sportpark De Mössehoof te Roggel heeft Grashoek de eerste wedstrijd tegen de club van die naam met 3-2 verloren. De nipte nederlaag brengt de geelzwarten niet uit het lood. De smalle marge houdt Grashoek in de race naar het streven voor promotie. De 350 toeschouwers, waarvan zeker 100 uit Grashoek, zagen een boeiend schouwspel met verschillende speelfases. Voor Grashoek was het eerste kwartier de beste fase. De geelzwarten waren beter en het was aan de doelman van Roggel te danken dat de mannen van de Peelrand niet op voorsprong kwamen. Raoul Bennenbroek en Dirk van Lierop waren dicht bij een treffer. Bij hoekschoppen redde hij twee keer fenomenaal. Ook Roggel zat niet stil. De jonge ploeg zocht met snelle omschakelingen richting doel van Koen Clephas. Die klaarde zijn werk naar behoren als was het enkele malen dreigend door vrije trappen die te vaak en te achteloos werden weggeven. Het leek een 0-0 ruststand te worden. Maar zoals eerder in dit seizoen weer een doelpunt in de slotminuut van de eerste helft. Aanvoerder Stan van Heur nam aan de linkerkant een vrije trap en deed dit op maat. Nummer 6 Luuk Adan hoefde er maar zijn hoofd tegen te zetten en Koen was geklopt. 1-0.

De tweede helft begon sensationeel. Burak Oosterveen had de hamer meegebracht en pakte die in de eerste minuut al uit. Met een daverende knal schoot de man uit de Peel Grashoek op 1-1. De vreugde was maar van korte duur. In de 52e minuut weer een vrije trap voor de thuisclub. Nummer 8 Lars Kierkels belastte zich met de uitvoering. Zijn trap viel precies in het gaatje. 2-1. Het bracht Roggel opnieuw in het zadel en Grashoek in de achtervolging. Het hield de amusementswaarde in het steeds warmer wordende sportpark hoog. In de 64e minuut begon de situatie voor Grashoek toch een precaire vorm aan te nemen. Spits Thijs van Bogget rondde een aanval perfect af nadat  de geelzwarte verdediging was uitgespeeld. 3-1. Grashoek moest nu proberen verdere averij te voorkomen. Een vierde tegentreffer zou de kansen voor de tweede wedstrijd tot een minimum hebben gereduceerd. Trainer Nelis Luijten wisselde twee keer voor verse krachten Mike Steeghs voor Mark Crommentuijn.  Raoul Bennenbroek was in de eerste helft in aanraking gekomen met een reclamebord en ook niet meer okselfris. Chris Hunnekens kwam hem vervangen. Tien minuten voor het einde plotseling nieuwe hoop bij de geelzwarten. Bas Gloudemans speelde Dirk van Lierop in goede positie aan. Dirk hield de controle en scoorde voor Grashoek een zeer belangrijk doelpunt. 3-2. Jammer dat de doelpuntenmaker kort daarna zich moest laten vervangen wegens een hamstringblessure.  Leike Cuijpers kwam voor hem in het veld. De laatste minuten verstreken onder hoogspanning en hield de  supporters van beide clubs op hun plaats. De 3-2 stond nog op het bord toen het arbitrale trio  scheidsrechter Slaats uit Broekhuizenvorst en zijn assistenten Bukkems en Verberne tot het eindsignaal besloten. Volgende zondag 10 juni de tweede wedstrijd tegen Roggel maar nu op De Peelrand. We hopen dat veel supporters de geelzwarten komen aanmoedigen.