Verdiende overwinning Graslust

Assist: Lars Deckers
... (schot)

24 maart 2018 15:00

Vandaag de reis naar Wanssum waar we tegen het onbekende SV United / BVV moesten aantreden, op kunstgras wel te verstaan. We moesten al meteen improviseren door de 3 afwezigen, Kai, Stijn, Rob en de niet fitte Vinnie.  Laatstgenoemde mag vaker zeggen dat hij niet fit is want achteraf speelde hij een van zijn betere wedstrijden. Jelle was ook nog opgepikt bij de C in Sevenum.

Vanaf het beginsignaal waren we de betere partij en kregen we nogal wat ruimte. Hierdoor kregen we meer tijd om te handelen en dan wordt er bij vlagen leuk gecombineerd. Na 3 minuten wordt Wouter door Job J in de diepte weggestuurd en schiet de 0-1 binnen. Een snelle voorsprong waardoor het vertrouwen groeide en de ene na de andere goede mogelijkheid volgde elkaar op. Bjorn had de bal bij de 2e paal voor het intikken en wouter stond 2x oog in oog met de keeper maar het bleef bij die ene treffer. Achterin kwamen we nauwelijks in de problemen door goed werk van de gehele linie. Niek kreeg vaker de mogelijkheid om door te schuiven naar het middenveld waardoor we daar een overtal kregen en de tegenstander dwongen om keuzes te maken.  Door het  voetballend vermogen van onze middenlinie ( Job, Vinnie, Bjorn )  waren we vaak de baas op het veld. De ruimtes aan de flanken werden goed benut door Lars en Wouter, Hier werden ze dus ook vaak aangespeeld. Zo ook in de 40e minuut, Lars ging op rechts door en gaf een puike voorzet op Wouter die de dikverdiende 0-2 binnen schoot.

Na rust was de arbiter zeker niet de beste man op het veld, eerst werd Bjorn compleet in de sandwich genomen door 2 spelers maar de leidsman wees niet naar de stip. Hierna volgde nog fikse overtredingen op Job, Vinnie en Rik. Toen Mick  werd vastgehouden door een tegenstander en hij hier een opmerking over maakte kreeg hij geel en speelde we 10 min. met 10.

In deze fase maakte United de 1-2.  Tom moest ook nog een keer een puike redding maken om de gelijmaker te voorkomen. In de 65e minuut maakte Vinnie aan alle onzekerheid de 1-3 te scoren vanuit een solo. Nog geen 2 minuten later maakte Wouter er 1-4 van. United legde het hoofd in de schoot en de 3 punten waren binnen. Vandaag met vlagen goed voetbal gezien waar we zeker verder mee kunnen. As zaterdag thuis tegen Irene. Jelle bedankt voor de hulp.