Een goed begin is het halve werk.

Kwiek Venlo 6 (zon)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 24

15 september 2013 10:00

Door het geweldige management, aquamanager Rick van de P en Tim de wagenpark beheerder kwamen op tijd in Venlo aan.

Onze technische staf had het op papier weer allemaal goed voor elkaar maar door het gemis van onze spelers waren er nog de enkele wijzigingen nodig in de praktijk.

Onze eerste wedstrijd was uit bij Kwiek Venlo. We waren daar te gast met een zwaar afgezwakt elftal, onze keeper Wielie was weer druk met de elektrisch, Rudy onze topscorer in de oefenwedstrijden kon er ook niet bij zijn, en onze kleine creative rooie duivel hadden we afmoeten staan aan de kweekvijver van Grashoek, onze zwarte parel alias eikel van het jaar 2012 - 2013 heeft zich om onbekende reden s'nachts om 5 uur afgemeld en onze turfsteker moest ook verstek laten gaan vanwege een weekeindje weg.

We gingen met het gemis van onze spelers toch met vol vertrouwen naar kwiek met in ons achterhoofd de 5-1 winst van vorig jaar. Maar we werden uit onze flow gehaald door het gebrek van een scheidsrechter in Kwiek. Hierdoor zijn we met vertraging begonnen aan de wedstrijd.

We gingen er vol tegenaan. Onze nieuwe aanwinst bartje ging voorop in de spits. Na een slap begin van ons kwamen we al snel op achterstand in de wedstrijd door een ongenadig hard schot in de kruising waar Frankie onze kiepende spits hem er met een katachtige reflex eruit kon tikken, hierdoor viel de bal bij de tegenstander in de voetjes en deze tikte hem er dan ook makkelijk in.

De tegenstander was feller en zat wat korter op de man. Het blijkt dat wij nog meer training nodig hebben want we hadden allemaal de bal nog niet goed onder controle hierdoor kon een man recht op onze kieper af stormen, deze viel door een gat in de grond waardoor hij makkelijk gepasseerd kon worden.

We gingen de rust in met een 2-0 achterstand. Na een inspirerende speech van Pietje gingen we weer met goeie moed het veld op. Maar na 5 minuten lag de bal weer in het net door een voorzet vanuit de flank.

Ook Samson kon het tij niet meer keren. Jappie had ook een goeie inval beurt en neutraliseerde de tegenstander waardoor weinig kansen meer kwamen.

Toch bleven we jagen naar de ere treffer, Mini kreeg in de laatste minuut nog een kans alleen voor de keeper, hij besloot niet te schieten maar te kappen waardoor hij weer voor 3 man stond. Toch wilde hij er nog een venijnig schot uit halen, maar dit werd een makkelijk balletje voor de keeper. waarop het eindsignaal volgde.

Tot volgende week.

Groetjes Tiepmiep