Grashoek loopt € 220,50 bij elkaar op Jakodagen

19 augustus 2023 7:45

Ook dit jaar stond de één na laatste week van de schoolvakantie in het teken van 5 dagen voetbalplezier tijdens de Jako voetbaldagen in Meijel. Wàt een feest! Op de vrijdag hebben alle deelnemers een sponsorloop gedaan om geld in te zamelen voor hun club. SV Grashoek mocht een cheque van maarliefst € 220,50 in ontvangst nemen! Super gedaan jongens!
En dank je wel Jo en Jelle voor jullie inzet in de organisatie en de begeleiding!

Voor sommige ouders zijn de Jako-Voetbaldagen nog niet zo bekend.

De Jako-Voetbaldagen is een jaarlijks terugkerend voetbalevenement dat wordt georganiseerd op de velden van RKMSV Meijel. De doelgroep is de jeugd van 5 - 15 jaar.
De jongens en meisjes worden in groepen met leeftijdsgenoten uit andere dorpen ingedeeld en doen met die groepen diverse voetbalgerelateerde spellen zoals:

• Training: techniek en tactiek,
  • Boardingvoetbal, Kooivoetbal, Pannavoetbal (1: 1 en 2 : 2)
  • Partijspelen 4 : 4, 7 : 7 en diverse varianten
  • Voetbaldoedag, Honkvoetbal, Poeierbal, Chaosvoetbal, Voetvolley en Poolvoetbal
  • Ballen Koning, Penaltybokaal, enzovoorts

Al deze voetbalactiviteiten staan onder leiding van ervaren trainers en leiders.

Tijdens de dag wordt uiteraard gezorgd voor een gezonde lunch en voldoende drinken (water en AA-Drink). De kosten bedragen in totaal € 109,-, Daarbij is ook een volledig JAKO-tenue inbegrepen: shirt, broek, kousen.

SV Grashoek moedigt deelname aan deze activiteit van harte aan!
Vanuit voetballend oogpunt zijn 5 dagen vol zéér afwisselende voetbalactiviteiten een perfecte voorbereiding op het voetbalseizoen dat vaak direct na de vakantie al van start gaat. De spieren worden weer eens flink losgegooid en het aantal balcontacten en uitdagingen is natuurlijk niet te tellen!
Vanuit sociaal oogpunt zien we dat er spelenderwijs wordt kennisgemaakt met enorm veel andere deelnemende leeftijdsgenoten. Niet alleen uit eigen dorp (ze fietsen en voetballen samen), maar juist ook uit de omliggende dorpen. Jongens en meisjes die ze later weer tegen zullen komen tijdens de competitie of op de middellbare school en waar ze nu een week in dezelfde kleuren mee hebben samengespeeld!