Beleidsplan 2034 in ontwikkeling

17 juli 2023 13:45

Nog nèt voor de welverdiende zomervakantie is onder voorzitterschap van Frank Schilder een kerngroep bij elkaar gekomen om te gaan bouwen aan een vernieuwd beleidsplan voor onze vereniging. Het doel is om het huidige beleidsplan te actualiseren en klaar te maken voor hetgeen de toekomst ons brengt. De groep wordt secretarieel en inhoudelijk ondersteund door Nicole Dirkx.

Een beleidsplan heeft tot doel een duidelijke visie en een bestendig beleid te kunnen waarborgen. Dit is noodzakelijk om een vereniging op een verantwoorde wijze te kunnen besturen, onafhankelijk van de personele invulling van het bestuur en van de staf.

Het bestuur vindt het noodzakelijk om het bestaande beleidsplan te actualiseren.

Tijdens deze eerste bijeenkomst van de kerngroep zijn een aantal specifieke aandachtsgebieden benoemd (zie onder) welke zijn te relateren aan de doelstelling van de vereniging, namelijk het

Binnen ieders eigen leeftijdsgroep recreatief, sportief en passief uitoefenen van de voetbalsport

Het uitgangspunt daarbij is dat organisatie, sportplezier en resultaat afhankelijk zijn van samenwerking in en tussen alle geledingen van de vereniging.

Ieder lid van de kerngroep heeft een aandachtsgebied onder zijn hoede genomen en zal als kartrekker op dat onderwerp fungeren:

Aandachtsgebied

Kartrekker

Voetbalontwikkeling

Richard Janssen

Organisatie: SV Grashoek is een team

Koen Clephas en Ger Spreeuwenberg

Alles draait om Vrijwilligers

Stanley Cuijpers

Financiën zijn op orde

Bart van Esseveldt

Sportiviteit voorop!

Raoul Bennenbroek

Veiligheid: Bestrijden grensoverschrijdend gedrag

Lowie Timmermans

Gezondheid voor jong en oud

Jarno Steeghs

Recht op Privacy

Frank Schilder

De kartrekkers zullen na de vakantie op hun beurt een groepje van 3 tot 6 leden van SV Grashoek om zich heen verzamelen om ten aanzien van hun respectievelijke aandachtsgebied...

1. te inventariseren wat er qua beleid binnen de vereniging reeds is afgesproken cq vastgelegd;
  2. te bespreken of dit beleid en/of bedoelde vastleggingen volledig en actueel is, rekening houdend met het doel van de vereniging, de kracht èn kwetsbaarheden van de vereniging en wat er de komende 10 jaar mogelijk op ons af gaat komen;
  3. op basis daarvan voorstellen te formuleren ten aanzien van het beleid op dit aandachtsgebied voor de komende 10 jaar en
  4. indien nodig: deze te voorzien van concrete en haalbare actievoorstellen.

Deze beleids- en actievoorstellen zullen vervolgens worden voorgelegd aan de kerngroep zodat deze op de andere aandachtsgebieden kunnen worden afgestemd.

Ons uiteindelijke doel is ambitieus: We willen het vernieuwde beleidsplan tijdens de jaarvergadering van 15 december 2023 aan de leden voorleggen!

Indien u, als lid van SV Grashoek, graag wilt meedenken en -praten over een bepaald onderwerp, neem dan contact op met de betreffende kartrekker of via Nicole, Ger of Frank. U bent van harte welkom!

Namens de kerngroep,

Frank Schilder