De jeugd traint weer!

12 mei 2020 12:30

Nadat vorige week de jongste jeugd en de jongere combiteams van start zijn gegaan, waren maandagavond 15 Grashoekse spelers uit de JO17 en JO19 aan de beurt. Vanwege de strikte toepassing van de door de RIVM gestelde regels was het geheel in het begin nog wat onwennig voor zowel spelers als begeleiding. Maar het belangrijkste is dat we weer samen op het veld staan!

Er wordt voorlopig slechts één keer per week getraind:

JO19 en JO17 Maandag 18.30 - 20.00u Veld 2
JO15 en JO13-1 Dinsdag 18.30 - 20.00u Veld 2
JO13-2 en JO11 Donderdag 18.30 - 20.00u Veld 2
JO9-1 en JO9-2 Woensdag 18.30 - 19.30u Veld 1
Kabouters Woensdag 18.30 - 19.30u Veld 1

Voor de combiteams is afgesproken, dat de spelers van Koningslust in Koningslust trainen en de spelers van Grashoek in Grashoek trainen. Hiermee voldoen we ook aan de eis van de regering om geen onnodige verplaatsingen te bewerkstelligen.

Natuurlijk zijn er veel regeltjes om aan te houden en dat is belangrijk. De belangrijkste vindt u hieronder. We gaan ons hier strikt aan houden!

Belangrijk:

• Jeugd en trainers die last hebben van verkoudheid, hoesten of koorts blijven thuis.
  • Alléén de jeugd tot en met 12 jaar mag fysiek contact hebben.
  • Jeugd van 13 jaar en ouder niet. Hier is de anderhalve meter eis nog steeds van kracht. Dit is lastig om tijdens trainingen te handhaven, maar wel belangrijk.
  • In verband met het toezicht en het samen trainen van de JO13-1 en de JO15-1 geldt de anderhalve meter regel voor alle spelers van de JO13-1, ook voor de die nog geen 13 jaar zijn.
  • De kleedkamers en de kantine zijn gesloten. Alleen het ballenhok is open.
  • De jeugd moet thuis omkleden en thuis douchen.
  • Het toilet is gesloten. Kinderen gaan thuis naar het toilet.
  • Ouders zijn tijdens trainingen niet welkom. Zij wachten eventueel buiten het hek op de jeugd.
  • Trainers blijven de anderhalve meter in acht houden, tot de jeugd en tot de mede-trainers.

De jeugdleiders zijn goed geïnformeerd over de voorschriften en kunnen op veel vragen een antwoord geven. Vooraf aan de training zullen zij ruimschoots de tijd nemen om de regels door te nemen. Spelers die zich herhaaldelijk niet aan het protocol houden, worden naar huis gestuurd.

We gaan er vanuit dat alle spelers komen trainen, mocht er iemand ziek zijn, dan moet er uiteraard normaal afgemeld worden.

Als er vragen zijn, stel die bij de leider of trainer. Mochten zij er niet uit komen, dan zullen zij de vraag bij het jeugdbestuur neerleggen.