Gras krijgt optater

17 augustus 2018 15:30

Afgelopen donderdag kwam het bericht dat een groot aantal velden in de Gemeente Peel en Maas zeer te lijden hebben gehad onder de zomerse omstandigheden. Hieronder vallen helaas ook onze velden, al is ons verteld dat ze zeker niet de slechtste zijn.

Ondanks dat het gras er op het eerste gezicht prima uitziet, zijn er veel plekken die opnieuw moeten worden ingezaaid om ervoor te zorgen dat het gras het gehele seizoen stevig en bespeelbaar blijft.

Daarom is in gezamenlijk overleg met de firma Bakker Groenvoorzieningen en Martien Peeters besloten dat, om de groei een eerlijke kans te geven, tot en met het weekend van 15/16 september géén grootveldvoetbal gespeeld gaat worden in Grashoek.

Voor de wedstrijden van de JO11 en JO9 (kleinveldvoetbal) wordt een uitzondering gemaakt. Die kunnen op veld 2 (rechts) worden gespeeld. De toestand daar is redelijk en de belasting minimaal.

Voor de tot en met 16 september geplande thuiswedstrijden zal een oplossing worden gezocht. De voorkeur gaat er naar uit om de wedstrijd op het sportcomplex van de tegenstander te spelen. Hiervooor is reeds contact gelegd met alle betrokken verenigingen.

Voor de trainingen is een oplossing gevonden. Het zal inschikken worden op het trainingsveld en het halve veld 2, maar de training hoeft er niet onder te leiden.

Hopelijk blijft de overlast verder beperkt.
De competitie begint in het weekend van 22-23 september met een uitwedstrijd voor alle Grashoekse teams. De velden krijgen dus nog een weekje extra.