Vooruitblik op zaterdag 26 mei 2018

24 mei 2018 23:00

De ontknoping! Er zijn op het moment van schrijven twee teams die nog in de race zijn voor een kampioenschap. Dat zijn de JO19 en de JO11-1. In de voorbeschouwing ga ik er zo nog even op in. Alle teams spelen de laatste wedstrijdronde helaas op vreemde velden. Met uitzondering van een enkele inhaalwedstrijd en de vriendschappelijke wedstrijd van het Grashoekse O15-team tegen een Engelse tegenstander, zal het qua jeugdvoetbal dus rustig blijven op de Peelrand de komende weken. We kijken even vooruit:

09.15u    ONDO JO9-2                      -              Grashoek JO9-2

Afgelopen woensdag werd de inhaalwedstrijd tegen de buurtjes uit Beringe overtuigend gewonnen. De KNMI voorspelde code geel/zwart en dat kwam dit keer prima uit, want de Grashoekse storm wilde niet gaan liggen. Zaterdag gaat de karavaan naar Asten/Heusden. We gaan wéér voor 'n mooie pot voetbal en gaan ons daarna opmaken voor het toernooi in Bergen!

09.30u    ODA JO11-5                       -              Grashoek JO11-2

Ook voor de JO11-2 is hier de laatste wedstrijd van deze competitie. Een overwinning zou een mooie bekroning zijn op een succesvol seizoen, misschien nog wel een podiumplek. Maar sowieso de eer om als enige de verder ongenaakbare koploper Koningslust punten af te hebben gesnoept. Een prima resultaat!

ODA heeft het met minder moeten doen en zal in de laatste drie wedstrijden alles op alles willen zetten om de positie op de ranglijst wat glanzender te maken. Met 9 punten stijgen ze zeker naar de middenmoot.

09.00u    Blerick JO11-3                   -              Grashoek JO11-1

En nou komt het. Afgelopen dinsdag lukte het niet om de 0-2 voorsprong tegen (mede-)titelkandidaat Sparta vast te houden. Dan zal het nu moeten gebeuren. Bij een overwinning is Grashoek kampioen! De tegenstander, Blerick, is echter geen kleintje. De derde plaats behaal je niet zomaar en de resultaten liegen er niet om. Als de bezoekers het kunnen opbrengen om met net zoveel energie als dinsdag in het veld te staan zo het zomaar kunnen gebeuren!

12.45u    Sportclub Irene JO13-5    -              Grashoek/Koningslust JO13-2

Inmiddels is de JO13-2 wat eenzaam op de laatste positie beland. Maar ze hebben wel een prima indruk achter gelaten. Er heeft de afgelopen maanden veel strijdlust in gezeten en mooi voetbal tegen tegenstanders die vaak fysiek wat verder waren dan onze geel-zwarten. Komende zaterdag wacht Sportclub Irene. Ook geen hoogvlieger, dus wie weet kunnen de bezoekers voor een stunt zorgen en de tweede overwinning van dit seizoen bijschrijven. Het brengt ze dan waarschijnlijk ook van die rottige laatste plaats.

11.45u    ONDO JO13-1                    -              Grashoek/Koningslust JO13-1

Ook de JO13-1 vecht voor de laatste kansen om de rode lantaarnpositie achter zich te laten. Ze hebben nog twee wedstrijden om dat te realiseren nu dat de eerste mogelijkheid, afgelopen donderdag, helaas mislukte. De tegenstander is er een van groot kaliber. Ze hebben tot nu toe de minste verliespunten en hebben daarmee een kampioenschap in eigen hand.

13.00u    Baarlo JO15-1                   -              Grashoek/Koningslust JO15-1

De laatste wedstrijd is tegen de koploper. Baarlo heeft laten zien dat ze over een heel seizoen de betere ploeg was. We stellen echter vast dat ook Baarlo her en der een paar misstapjes heeft gemaakt en dus niet helemaal onverslaanbaar is. Liggen daar de kansen voor Grashoek/Koningslust? Voor de eigen bronzen positie maakt het niet veel meer uit, maar titelkandidaat Ysselsteyn ziet de punten graag met de geel-zwarten meegaan natuurlijk.

13.30u    FCV-Venlo JO17-3            -              Koningslust/Grashoek JO17-1

Met de zeer moeizame overwinning afgelopen donderdag tegen SJVV heeft de JO17 een verdienstelijke 2e plaats in de eindrangschikking veilig gesteld. Er wachten nog wedstrijden tegen Venlo en Melderslo, maar de resultaten gaan alleen maar tellen als koploper Wittenhorst "vriend en vijand" zou gaan verrassen met puntverlies. Ondanks dat onze JO17 niet meer kan worden ingehaald zal de FCV-Venlo, dat op de derde plaats staat, het de bezoekers moeilijk willen maken. Voetballend zal meer worden gevraagd dan dat donderdag is getoond.

15.00u    Venray JO19-4                   -              Koningslust/Grashoek JO19-1

De tweede kampioenskandidaat bij de jeugdafdeling sloop door de overwinning van afgelopen donderdag de top 3 binnen. De rekensom is simpel: als de komende 3 wedstrijden worden gewonnen is de JO19 kampioen. Dat zal lastig worden, want het team werd en wordt voortdurend geplaagd door blessures. Het drukke programma met de doordeweekse inhaalwedstrijden maakt het er al niet beter op. Venray staat met haar 8e plaats op een schijnbaar onmogelijke positie, maar laten we niet vergeten dat zij, met nog 4 wedstrijden te spelen, voldoende punten kunnen verzamelen om voor een top 3 te gaan. De wedstrijd is nog niet gespeeld!