Vooruitblik op zaterdag 21 april 2018

19 april 2018 19:00

De vooruitzichten voor komend weekend zijn goed. We verwachten een zonnige dag met vele leuke voetbalmomenten. En spannend! De één gaat voor de aansluiting bij de top en de ander gaat voor de ontsnapping uit de degradatiezone. Weer een ander gaat voor zijn eerste doelpunt of gewoon lekker in het zonnetje achter een bal aanrennen. We zijn weer verzekerd van een heerlijk dagje voetbal op De Peelrand. Volgt u mij?

10.00u    Grashoek JO9-2                               -              Laar JO9-6

Vorige week wist de JO9-2 de punten binnen te slepen in een lastige wedstrijd tegen Meijel. De rood-witten wisten het lang vol te houden maar moesten zich uiteindelijk gewonnen geven. Vandaag komt Laar op bezoek bij het nog ongeslagen Grashoek.

11.00u    Grashoek JO9-1                               -              Reuver JO9-2

Na een wat aarzelende start dit seizoen konden toch de laatste twee wedstrijden knap in winst worden omgezet. De inzet van een extra trainer, onze topscorer Raoul, lijkt al zijn vruchten af te werpen! Reuver brengt zaterdag een evenzo succesvol team in het veld. Het zal erom spannen en de steun van de ouders is zeer welkom!

09.00u    FCV-Venlo JO11-4                           -              Grashoek JO11-1

Omdat beide teams eigenlijk vrij waren komende zaterdag werd besloten om de wedstrijd van 5 mei "alvast" te spelen. Vandaar dat dit team als enigste Grashoekse team een uitwedstrijd heeft. Lekker vroeg, dan heb je nog wat aan je dag! Ook dit Grashoekse team is nog zonder puntverlies en kan bij winst op gelijke hoogte komen met koploper Sparta. De groen-witte thuisploeg bivakkeert op een wat teleurstellende zevende positie maar drie punten zou ze naar een vierde plaats lanceren.

11.30u    Grashoek/Koningslust JO13-2      -              VVV'03 JO13-2

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust.

De voorspelling is dat dit het zaterdag zeer lastig zal zijn om de overwinning te pakken. VVV'03 heeft nog geen puntverlies hoeven te incasseren. Het doelsaldo van 21-2 spreekt boekdelen over hun aanvallende capaciteiten. Kortom, ontzag van de kant van de gastheren en -dames. Zal er aan de kant van de bezoekers ook wat onderschatting zijn? NB Hopelijk zijn er reserveshirts, want deze tegenstander heeft dezelfde clubkleuren als wij.

12.30u    Grashoek/Koningslust JO13-1      -              MMC-Weert JO13-2

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust.

Om maar met de deur in huis te vallen: MMC heeft afgelopen woensdag zeer verrassend met 2-4 van Someren gewonnen en hadden eerder geen kind aan Laar. De verliespunten werden opgelopen tegen ONDO en ODA.  Onze dames en heren zullen op hun top moeten zijn om hier punten te kunnen verdienen. Maar voetbal is voetbal, alles is mogelijk.

14.30u    Grashoek/Koningslust JO15-1      -              Ysselsteyn JO15-1

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust.

Het team dat deze wedstrijd wint behoudt in ieder geval nog een beetje aansluiting bij de ongenaakbare koploper Baarlo, een team dat gezien haar doelsaldo een buitenbeentje in deze competitie is. Best of the rest zal de meest ambitieuze doelstelling kunnen zijn, tenzij er iets heel geks gebeurt. Een vergelijkende beschouwing is niet te maken want Ysselsteyn en Grashoek/Koningslust hebben nog niet tegen dezelfde tegenstanders gespeeld. Dit wordt dus met recht een krachtmeting.

14.00u    Koningslust/Grashoek JO17-1      -              ZSV JO17-2

Deze wedstrijd wordt gespeelt in Grashoek

Hopelijk is het de coaches duidelijk geworden waaraan de enorme oorwassing van vorige week was te danken. In het zeer lastige najaarseizoen werden betere wedstrijden gespeeld dan vorige week op het Horster kunstgras. Komende zaterdag komt ZSV uit Zeilberg op bezoek. De gastheren zullen wegen moeten vinden om de overhand te krijgen. Een leerpunt vanuit vorige week is dat de personen die met het koppie voetbalden het meest waardevol waren. Voetbal is een denksport!

Wat ook het resultaat op het veld is, het teamfeest 's avonds zal zeker een groot succes zijn, veel plezier!

15.00u    Koningslust/Grashoek JO19-1      -              Lottum JO19-1

Deze wedstrijd wordt gespeelt in Grashoek

Vorige week liet een wat slordige JO19 het bijna liggen in Hegelsom. Twee maal zelfs kwam Hegelsom dicht bij de openingstreffer door mooie voorzetten waarbij achter onze verdedigers ineens een roodhemd opdook. Eigenlijk mag dat niet kunnen... In de tweede helft werd het verschil dan toch nog gemaakt door knappe individuele acties en een oogstrelende knal in de kruising. Zaterdag komt Lottum op bezoek. Een vrij constante ploeg die alleen tegen de koploper een enorme uitglijder maakte. Bij winst maakt de thuisploeg een mooie sprong en krijgt contact met de kopgroep.