Vooruitblik op zaterdag 14 april 2018

12 april 2018 19:00

Het wordt een stille, saaie dag op de Peelrand. Alle jeugdteams spelen uit, dus als we ze willen aanmoedigen zullen we wat kilometers moeten maken. Het geel-zwart straalt op de velden van Meijel, Roggel, Velden, Leveroy, Hegelsom en Horst. Reist u met me mee voor de voorbeschouwing?

10.00u    RKMSV JO9-4                    -              Grashoek JO9-2

Het succesvolle debutantenteam heeft de smaak van het scoren te pakken! En passant zagen we de afgelopen weken ook enkele mooie voetbalacties. Dus... óp naar Meijel!

10.00u   RKMSV JO9-3                    -              Grashoek JO9-1

Ook de JO9-1 krijgt het voetballen steeds beter onder de knie (!). De wedstrijden zijn steeds opnieuw weer spannend en het is harstikke leuk om te zien dat het harde werken wordt beloond. Het zal er warm aan toe gaan komende zaterdag!

09.30u    Roggel JO11-2                  -              Grashoek JO11-2

Roggel staat een stuk lager dan Grashoek en heeft zijn drie zuurverdiende punten te danken aan een prachtige overwinning in en tegen Helenaveen. Op basis van de eindstand daar (3-7), en onze eigen ervaringen tegen de blauwe buurtjes, durf ik in te schatten dat de komende zaterdag toch geen makkie wordt voor Grashoek. Roggel scoort makkelijk als ze de ruimte krijgen.

12.00u    IVO JO13-2                         -              Grashoek/Koningslust JO13-2

Ons combiteam maakte een grote sprong in het klassement door de verdiende overwinning op Helden vorige week. IVO blijft ons nog een paar plaatsjes voor, maar vormt wel een punt om je op te richten. Ook zij hebben al tegen Helden gespeeld. Ook zij hebben daarvan met bijna dezelfde cijfers gewonnen. Dit zijn de wedstrijden die bepalen of je in het linker- of in het rechterrijtje gaat eindigen.

12.00u    Leveroy JO13-1                 -              Grashoek/Koningslust JO13-1

Deze twee teams zitten in hetzelfde schuitje, ergens achteraan in de groep, met beiden alleen een overwinning op het arme Eindse Boys... Een driepunter in dit achterhoedegevecht levert in deze fase van het seizoen een mooie sprong in het klassement op!

13.30u    Hegelsom JO15-1             -              Grashoek/Koningslust JO15-1

We gaan op bezoek bij het enige team dat nog zonder puntverlies is. En dat willen ze graag zo houden!

Onze JO15 doet het ook niet slecht hoor. En als je bedenkt dat het 0-1 verlies tegen Sambeek ab-so-luut niet nodig was, dan kan het zo maar zo zijn dat de bezoekers voor een kleine verrassing kunnen gaan zorgen in Hegelsom.

15.30u    Wittenhorst JO17-3          -              Koningslust/Grashoek JO17-1

Nu gaat het er echt om spannen. Beide ploegen zijn zonder puntverlies, het verschil blijkt alleen nog in doelsaldo. Stoomt Koningslust/Grashoek of Wittenhorst door naar een waarschijnlijke podiumplek? Van belang is, dat zagen we vorige week in de eerste helft, dat de bezoekers compleet en fit aan de start kunnen verschijnen. Mocht dat lukken dan zet ik mijn zakgeld op een "tweetje".

15.00u    Hegelsom JO19-1             -              Koningslust/Grashoek JO19-1

Op basis van de resultaten uit de overige wedstrijden zal de onafhankelijke commentator geneigd zijn het voordeel aan de bezoekers te gunnen. De werkelijkheid ligt misschien wel helemaall anders. Door de vele afgelastingen is er weinig sprake van gezamenlijk wedstrijdritme en teambalans. Die zaken zijn toch nodig om een wedstrijd naar je toe te trekken op dit niveau. Omdat de senioren steeds meer gebruik willen maken van een groepje spelers uit de A, kunnen ook blessures een doorslaggevende rol gaan spelen. Hopelijk valt dat mee.