In het kort: zaterdag 7 april 2018

8 april 2018 21:00

Wat een traktatie zeg, zo'n zomerse dag in april. En dan ook nog op een thuisspeeldag! Het was een drukte van jewelste, leuke wedstrijden, soms superspannend, zoals bijvoorbeeld bij de JO11-2 en de interland tegen Swinton. Volgt u mij in een korte rondleiding langs de wedstrijden?

Grashoek JO9-2                                              -           Roggel JO9-3                          18-4

Omdat een paar kinderen later kwamen dan de afgesproken tijd (09.30u) besloot coach Ralph terecht deze spelers in de eerste minuten aan de kant te houden. Ondanks dat tekort bleek al snel het enorme niveauverschil tussen de jongste helden uit Grashoek en die uit Roggel. Er zaten héle mooie tussen!

Grashoek JO9-1                                              -           Egchel/Panningen JO9-3        7-0

De gasten hadden in hun eerste wedstrijden totaal geen moeite met hun tegenstanders en zijn daarom tussentijds een klasse hoger ingedeeld. Ondanks de strijdlust en, inderdaad, goed voetbal bij de bezoekers bleek onze JO9-1 toch nèt 'n treetje te hoog. De afwezigheid van topscoorder Jesse werd mooi opgevangen door de overige spelers.

Grashoek JO11-2                                            -           SSE JO11-2                             2-1

Nou, in de voorspelling werd nog gesproken over en mooie wedstrijd... Ik denk dat we gerust mogen zeggen dat we de spannendste wedstrijd van de afgelopen weken hebben mogen zien vanmorgen! In de eerste periode hadden de gasten uit Someren-Eind de overhand. Ze wisten ondanks een aantal mooi uitgespeelde kansen, niet het netje te raken. Grashoek kreeg dat wel voor elkaar en de 1-0 deed de wedstrijd kantelen. In de tweede helft zette SSE alles op alles en wist slechts enkele minuten voor tijd ogenschijnlijk het gelijkspel binnen te slepen. Grashoek gooide daarna alles weer op de aanval en, letterlijk één minuut voor tijd, alsnog de winnende treffer te maken. Echt 'n prachtige pot voetbal!

Grashoek JO11-1                                            -           Sportclub Irene JO11-5           9-2
Een vroegertje deze zaterdagmorgen, helemaal voor de bezoekers uit Tegelen. Helaas kwam deze tegenstander er vandaag niet aan te pas. Onder een veelbelovend zomerzonnetje liep Grashoek gemakkelijk naar een voorsprong die niet meer uit handen werd gegeven.

Grashoek/Koningslust JO13-2                        -           Helden JO13-4                         5-2

Na de wedstrijd stonden er twee glunderende coaches aan het veld. Ze hadden een heerlijke pot voetbal gezien! De thuisploeg hield, op een korte periode in de eerste helft na, het initiatief tegen de ook goed voetballende blauwhemden. De enorme inzet betaalde zich uit met 5 doelpunten!

Grashoek/Koningslust JO13-1                        -           Eindse Boys JO13-1               3-1

Geen bericht ontvangen

Grashoek/Koningslust JO15-1                        -           Swinton FC U14                      1-2

Rond 11 uur kwam de bus aanrijden, rond 3u reed hij pas weer weg. In de tussentijd zorgden de Engelsen voor een hoop gezelligheid en leuk voetbal op De Peelrand. De wedstrijd zelf was een sportief succes. Bij onbekende teams is het altijd even gokken hoe de krachtsverhoudingen liggen. Deze keer pakte de gok prima uit zodat we een gelijk opgaande wedstrijd zagen die uiteindelijk in het voordeel van de bezoekers  werd beslist. Een mooie ervaring voor alle spelers!

Koningslust/Grashoek JO17-1                        -           SVEB/Sporting S.T. JO17-2     7-2

De thuisploeg maakte onder grote internationale belangstelling pas in de tweede het verschil met de moe gestreden combiploeg uit Swolgen, Tienray, Broekhuizen en Broekhuizervorst. Door afmelding en blessure werd er flink ingeboet aan aanvallende kracht, maar dat werd mede door de opkomende middenvelders prima gecompenseerd. Het thuisteam liet zich niet van de wijs brengen door het soms ruwe spel van de gasten en probeerde haar eigen spel te spelen. Door de vele noodgedwongen omzettingen vandaag kwam dat er niet altijd uit. Met deze uitslag behoudt Koningslust/Grashoek haar gedeelde eerste plaats, een ongekende luxe!