Vooruitblik op zaterdag 7 april 2018

5 april 2018 19:00

We verwachten een gezellige en zonnige dag op de Peelrand komende zaterdag. De dag begint al om 09.00u met de vervroegde wedstrijd van de JO11-1. Het in het voorjaar gebruikelijke “gat” tussen de ochtend en middagwedstrijden wordt gevuld door de ingelaste wedstrijd tussen de JO15 en SwintonFC, een Engels team dat een weekend in Nederland bivakkeert. Het belooft een prachtig spektakel te worden, komt u ook?

10.00u  Grashoek JO9-2                                  -           Roggel JO9-3

Na de ingelaste oefenwedstrijd van vorige week tegen Koningslust zei de coach nuchter dat ze weer met beide voeten op de grond staan. De ruime winst in de eerste twee (competitie)wedstrijden kon in deze test tegen Koningslust JO8-1 niet worden voortgezet. Al is 4-6 een prima resultaat, hoor! Er mag best voor gestreden worden! Komende zaterdag komen de zwart-witten uit Roggel op bezoek. We zijn benieuwd!

11.00u  Grashoek JO9-1                                  -           Egchel/Panningen JO9-3

De JO9-1 doet het redelijk in deze competitie, dat moet gezegd worden. De gezamenlijke training met de JO9-2 werpt zijn vruchten af. En het enthousiasme komt zichtbaar terug! Komende zaterdag komt Egchel-Panningen op bezoek. Dat wordt weer een leuke wedstrijd!

10.00u  Grashoek JO11-2                                -           SSE JO11-2

De afstand tussen de thuisploeg en SSE op de ranglijst is geen aanleiding voor een negatieve prognose. Grashoek heeft al een aantal zeer zware tegenstanders achter de rug en deze goed partij geboden. SSE is een mooie test om te kijken waar iedereen nu eigenlijk staat dit seizoen. met de neuzen dezelfde kant op kan er nog heel wat moois gebeuren!

09.00u  Grashoek JO11-1                                -           Sportclub Irene JO11-5
Op verzoek van de bezoekende club werd de aanvangstijd van deze wedstrijd enkele uren naar voren gehaald. Een trieste oorzaak helaas, hopelijk gaat dat niet voor ze doorwerken in het veld. De thuisploeg is tot dusver succesvol. De eerste twee wedstrijden werden probleemloos gewonnen. De zegereeks kan zaterdag worden voortgezet tegen de Tegelse gasten. Maar het zal niet zo eenvoudig zijn als in de eerdere wedstrijden.

11.30u  Grashoek/Koningslust JO13-2            -           Helden JO13-4

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust.

Drie punten kunnen in deze fase van de competitie een enorm verschil maken. De thuisploeg staat twaalfde en laatste, op grote afstand van de gasten. Het verschil is echter maar drie punten: één overwinning. Eerlijk is eerlijk: Helden had weinig moeite met Venlosche Boys, waar onze JO13-2 vorige keer nog met 6-4 van verloor. Er waren toen wel voldoende aanknopingspunten om met een positief gevoel de komende wedstrijd mee in te gaan.

12.30u Grashoek/Koningslust JO13-1             -           Eindse Boys JO13-1

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust.

Beide ploegen hebben nul punten uit de eerste twee wedstrijden. Het verschil wordt gemaakt door het iets minder negatieve doelsaldo van de geel-zwarten. Beide ploegen zullen uitkijken naar een meer gelijkwaardig verlopende wedstrijd met, hopelijk, de eerste drie punten. Toto: 1.

12.00u  Grashoek/Koningslust JO15-1            -           Swinton FC U14

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Grashoek.

Het is de eerste wedstrijd in een druk weekend op het vasteland. Het jaarlijkse uitstapje van SwintonFC U14 gaat dit jaar naar Grashoek. Ter informatie: Voor degene die denkt dat een U14 te jong is voor onze JO15: de Engelse U14 bestaat uit spelers tussen 1 september 2003 en 31 augustus 2004. Onze JO15 bestaat uit spelers tussen 1 januari 2003 tot en met 31 december 2004. Er is dus een grote overlapping en slechts enkele spelers ouder of jonger dan de gasten. We kijken uit naar een mooie pot voetbal!

14.00u  Koningslust/Grashoek JO17-1            -           SVEB/Sporting S.T. JO17-2

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Grashoek.

De (gedeelde) koploper krijgt de (gedeelde) hekkensluiter op bezoek. Op papier geen gelijke strijd dus. Maar Koningslust/Grashoek moet zich niet rijk rekenen. De tegenstander heeft medekoploper Wittenhorst een zware dobber bezorgd. Als het lukt om het solide spel van afgelopen weken voort te zetten is een goed resultaat ook nu haalbaar.

15.00u  Koningslust/Grashoek JO19-1            -           VCH JO19-1

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Grashoek.

In een seizoen kun je je een enkel slippertje wel veroorloven. Dat is nu al in de ranglijst zichtbaar. Maarliefst acht van de twaalf teams hebben 1-0-1 staan. Dus één gewonnen, nul gelijk en één verloren. Als het bij dat slippertje van vorige week blijft kan de thuisploeg komende zaterdag al een forse stap omhoog maken in de rangschikking. VCH is nog puntloos. Met een fitte en compleet inzetbare ploeg moet er zeker resultaat kunnen worden behaald. Maar of de ploeg geheel fit is en compleet inzetbaar is maar de vraag...