Vooruitblik op zaterdag 24 maart 2018

22 maart 2018 19:00

Er zijn al verschillende vooruitblikken gepubliceerd dit seizoen. Er kon er nog maar één worden gevolgd door een nabeschouwing. Het weer bleek steeds roet in het eten te gooien. We hopen met zijn allen dat we komende zaterdag weer allemaal de wei in mogen! Vol goede moed neem ik u dus weer mee naar de vooruitblik op de komende jeugdwedstrijden...

10.30u    Panningen/Egchel JO9-5               -              Grashoek JO9-2

Op naar de buurtjes in Panningen! Vorig jaar nog kreeg Grashoek met 1-14 klop van de plaatselijke JO9-2. Een ongelijke strijd voor onze nog onervaren eerste jaars. Zaterdag is de wat jongere JO9-5 de tegenstander. Zal het nu beter gaan? Hopelijk wel!

09.30u    Bieslo JO9-1                                     -              Grashoek JO9-1

Misschien zit er wel een boottochtje in voor de helden uit de JO9-1, het is wel de kortste weg naar Beesel en kids vinden het altijd weer een pracht avontuur! De tegenstand zal weer pittig zijn zaterdag. Maar, zoals we hebben gezien bij de vorige wedstrijd,, ook Grashoek kan er wat van!

09.00u    Helden JO11-4                                 -              Grashoek JO11-2

Helden verloor in de openingswedstrijd met 3-4 van Helenaveen/Griendtsveen. Omdat Grashoek al twee oefenwedstrijden van deze Peelse tegenstander wist te winnen mogen ze de wedstrijd met vertrouwen tegemoet zien. Er zal voor moeten worden gevoetbald want de gastheren zullen geen kadootjes uitdelen. Maar dat er mogelijkheden liggen voor een tweede driepunter, dát is zeker.

08.45u    Venray JO11-7                                 -              Grashoek JO11-1

Het wordt vroeg opstaan om op tijd op de Sportlaan in Venray te zijn. Maar om 26 jeugdwedstrijden in te plannen moet natuurlijk de hele dag worden benut. Twee weken geleden was Venray een van drie teams die kansloos ten onder gingen. Natuurlijk hebben ook zij de overige uitslagen gezien, waaronder de 17-1 klapper van onze JO11-1 tegen America/Meterik. Wat staat ons te wachten?

12.00u    Venlosche Boys JO13-5                 -              Grashoek/Koningslust JO13-2

De oranje-zwarte gastheren hebben in hun eerste wedstrijd een knappe prestatie neergezet door van Kessel te winnen. Een prima uitgangspunt voor het treffen tegen het tweede JO13 team van Grashoek en Koningslust. Voetballend hebbben de gasten een aardige ploeg, maar als het moet opboxen tegen een fysiek sterkere tegenstander wordt het lopende de wedstrijd lastiger om partij te bieden. Dat zal komende zaterdag waarschijnlijk weer het verschil gaan maken.

12.45u    DESM JO13-1                                   -              Grashoek/Koningslust JO13-1

De degradant uit de eerste klasse mag het nu een treedje lager proberen. De eerste wedstrijd, tegen Merefeldia leverde meteeen het eerste puntje op! De bezoekers, die vorige week kansloos waren tegen Someren, zullen een zware kluif gaan krijgen, maar wel eentje om te bewijzen dat de handhaving in de tweede klasse terecht is geweest.

13.15u    Sparta/Kronenberg JO15-3            -              Grashoek/Koningslust JO15-1

Twee nette middenmoters uit het najaarseizoen zullen elkaar zaterdag treffen op 't Spansel in Sevenum. Beide teams wonnen hun eerste wedstrijd 14 dagen geleden en kijken met spanning en zelfvertrouwen uit naar een vervolg.

15.00u    United/BVV'27                                  -              Koningslust/Grashoek JO17-1

Steeds weer werd de wedstrijd van de JO17 afgelast, de ene keer door de KNVB, de andere keer door de tegenstander. De trainer wil nu eindelijk wel eens het resultaat van de inspanningen terug zien in een echte wedstrijd, met een echte tegenstander en met echte druk. En de spelers, want daar draait het om, hebben gewoon zin om eindelijk weer eens een dik uur lekker te voetballen! Wanssum, here we come!

15.00u    Wittenhorst JO19-2                         -              Koningslust/Grashoek JO19-1

Wittenhorst kennen we nog. Daar werd vorige maand nog terecht met 2-3 van verloren in de eerste oefenwedstrijd van dit jaar. Het is nog maar de vraag of de JO19 in staat is een team op te stellen, want blessures en afmeldingen eisen hun tol. Natuurlijk hopen we dat het alsnog lukt en dat sportieve revanche kan worden genomen.