In het kort: zaterdag 10 maart 2018

11 maart 2018 19:00

Met temperaturen die op sommige momenten zomerse waarden hadden ging het nieuwe seizoen dan toch eindelijk van start! De wedstrijden waren deze keer niet allemaal thuis, dus de berichten stroomden binnen vanuit de hele regio. Ik ga proberen deze voor u bij elkaar te brengen:

Grashoek JO9-2                                  -           DESM JO9-5                                        12-2

Grashoek had geen kind aan de bezoekers uit Weert. Slechts een magere twee doelpunten werden de bezoekers gegund. Eenrichtingsverkeer dus. Wel een keertje leuk, maar op het nippertje winnen na een spannende wedstrijd is natuurlijk wèl leuker!

Grashoek JO9-1                                  -           Baarlo JO9-2                                       0-4

In de voorspelling werd Baarlo een van de taaiste tegenstanders genoemd. Met 0-4 verliezen is dan eigenlijk een harstikke leuk resultaat en totaal geen reden om het koppie te laten hangen! Prima gedaan en volgende keer er weer flink tegenaan!

Heythuysen JO11-2                            -           Grashoek JO11-2                                5-6

In deze onderlinge strijd van eerstejaars JO11 heeft Grashoek de wedstrijd onnodig spannend laten worden. In eerdere wedstrijden heeft de JO11-2 laten zien dat het zichzelf met een tikkie meer concentratie en strijdlust een heel stuk makkelijker kan maken. Als dat lukt kunnen we hele mooie dingen verwachten dit seizoen!

Grashoek JO11-1                                -           America/Meterik JO11-2                     17-1

Soms slaat ook de KNVB wel eens de plank mis bij de indelingen in het voorjaarseizoen. Welk team uit de toon valt weten we natuurlijk nog niet. Grashoek was in ieder geval veel vaardiger dan de eerstejaars van de combivereniging. Een van onze spelers noemde de wedstrijd zelfs "saai". De tegengoal werd daarbij als een welkome afwisseling beschouwd... Hopelijk krijgen beide teams hierna wat passender tegenstanders.

Grashoek/Koningslust JO13-2            -           Blerick JO13-3                                    1-3

Voetballend waren de twee teams prima aan elkaar gewaagd, maar naarmate de wedstrijd vorderde ging het fysieke verschil de doorslaggevende rol spelen. Ondanks de tomeloze inzet, ook van de nieuwe dames, moest de overwinning aan de bezoekers worden gelaten.

Grashoek/Koningslust JO13-1           -           Someren JO13-2                                 1-9

Merselo JO15-1                                   -           Grashoek/Koningslust JO15-1            1-2

Het was een spannende wedstrijd waarin beide teams lieten zien dat ze wilden winnen. Hoewel Merselo onstuimig van start ging werden de kansen vooral door de bezoekers gecreëerd. Helaas werden ze onvoldoende benut. In de tweede helft zette heel Merselo alles op alles en wist de bevochten gelijkmaker te forceren. Invaller Luc knalde een paar minuten voor tijd de laatste hoop uit de tegenstander en zorgde voor de verdiende driepunter.

Belfeldia JO19-1                                 -           Koningslust/Grashoek JO19-1            1-4

Op 20 minuten in de tweede helft na waren de bezoekers de bovenliggende ploeg. Met de nadruk op ploeg. Ten opzichte van het gemiddeld hoger technisch niveau bleef het samenspel van de in het blauw gehulde thuisploeg ondermaats. De betere combinaties bij Koningslust/Grashoek en een aantal slimme pass- en loopacties brachten de drie punten naar de westzijde van de Maas.