Vooruitblik op zaterdag 10 maart 2018

8 maart 2018 18:00

Gaat het dan toch nog gebeuren, eindelijk de wei weer in? De spelers en leiders kijken er wel naar uit. De KNVB ook, want de vooraf ingeroosterde inhaaldata zijn zo ongeveer volgeboekt. Als er nog meer moet worden geschoven komen we op doordeweekse wedstrijden uit of inhaalwedstrijden in juni, maar dan hebben we traditioneel weer toernooien en andere activiteiten gepland. Nu eerst de voorbeschouwing voor de wedstrijden van komende zaterdag. Laten we van start gaan!

10.00u  Grashoek JO9-2                                  -           DESM JO9-5

In het najaar waren de resultaten wisselend, maar dat deed nimmer af aan de lol die er op de velden te zien was. Er werd veel (voor en tegen!) gescoord, en daar gaat het natuurlijk om. Tegen de stoere jongens en meisjes uit Weert verwachten we weer een leuke pot!

11.00u  Grashoek JO9-1                                  -           Baarlo JO9-2

Baarlo JO9-2 zal een van de taaiste tegenstanders van dit voorjaarseizoen blijken. De indeling is sowieso wat zwaarder dan in het najaar, maar dat is niet erg. Grashoek kan laten zien dat het de geboekte vooruitgang ook in de praktijk kan brengen.

09.30u  Heythuysen JO11-2                            -           Grashoek JO11-2

De gastheren van vandaag zullen de indeling voor de voorjaarscompetitie met opluchting hebben ontvangen. De tweede klasse in het najaar bracht hen alleen ruime nederlagen. Het wordt dus een echte testwedstrijd komende zaterdag op de Molenhoek in Heythuysen als de competitie in de derde klasse van start gaat.

11.00u  Grashoek JO11-1                                -           America/Meterik JO11-2

Beide teams zijn “degradanten”, zoals dat heet, afkomstig uit de tweede klasse die in het najaar toch wat te zwaar bleek. Beiden hebben slechts één wedstrijd gewonnen, waarbij het Grashoekse wapenfeit, winst op RKMSV JO11-1, nog vers in het geheugen ligt. Dit voorjaarseizoen zullen de verschillende teams wat dichter bij elkaar liggen, althans minder uitschieters. Ook komende zaterdag ziet er qua wedstrijd veelbelovend uit!

11.30u  Grashoek/Koningslust JO13-2            -           Blerick JO13-3

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust

Het thuisteam speelt in dezelfde (vierde) klasse, alleen nu in een andere regio. Dat nieuwe beleid van de KNVB zorgt ervoor dat er meer afwisseling is in de tegenstanders, altijd verfrissend. Zaterdag komt Blerick op bezoek. Ook weer een degradant, maar eentje die het helemaal niet slecht heeft gedaan in het najaar. Het wordt spannend in Koningslust!

12.30u  Grashoek/Koningslust JO13-1           -           Someren JO13-2

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust

Een aparte competitie-indeling: tweederde van de teams komt Weert of de directe omgeving, de overige vier komen uit Neeritter, Heusden, Someren en Grashoek. Van Someren met haar zes (!) JO13 teams mag een goede, evenwichtige, afvaardiging worden verwacht. Als de thuisploeg stabiliteit in de eigen gelederen kan behouden kunnen de individuele kwaliteiten mogelijk het verschil maken.

11.30u  Merselo JO15-1                                   -           Grashoek/Koningslust JO15-1

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust

In het najaar lag de focus nog op Brabantse clubs. Nu gaat de blik naar het noorden en oosten. Gaat de JO15 weer een mooi seizoen beleven? Wat dat betreft is Merselo een goede graadmeter. Ook zij hebben vorig jaar een mooie plaats in de middenmoot behaald. Het wordt een leuke pot voetbal tussen 2 keer 11 gretige kids. Ter info: de staf van de bezoekers is voor deze gelegenheid versterkt met Robin!

14.00u  Koningslust/Grashoek JO17-1            -           Sportclub Irene JO17-3

AFGELAST

15.00u  Belfeldia JO19-1                                 -           Koningslust/Grashoek JO19-1

Ook bij de JO19 zien we een bekend affiche. Belfeldia kwam begin november in Koningslust op bezoek en maakte het onze JO19 met een opvallend harde speelwijze, erg lastig, zo lees ik in het uitgebreide verslag: https://www.svgrashoek.nl/113/9244/uitslagen/wedstrijd-details/?tab=3. Zaterdag wordt de wedstrijd in Belfeld gespeeld en net als toen zal onze JO19 rustig moeten blijven en in iedere linie van eigen kracht moeten uitgaan.