Vooruitblik op zaterdag 24 februari 2018

22 februari 2018 18:00

Komende zaterdag staat voor de jeugdteams de eerste competitieronde weer voor de deur. Hier kijkt iedereen naar uit, zij het met een scheef oog op de weersvooruitzichten. De vorst kan nog roet in het eten gooien. Immers, op een bevroren veld kan niet (veilig) worden gevoetbald. Voorlopig gaan we toch maar uit van een mooi zonnig voetbalweekend. Wat kunnen we verwachten, kijkt u met me mee?

10.00u  Grashoek JO9-2                                   -           Liessel JO9-4

In het najaar waren de resultaten wisselend, maar dat deed nimmer af aan de lol die er op de velden te zien was. Er werd veel (voor en tegen!) gescoord, en daar gaat het natuurljk om. Tegen de jongste helden uit Liessel zal het komende zaterdag niet anders zijn.

11.00u  Grashoek JO9-1                                   -           Helden JO9-2

De JO9-1 heeft zich ontwikkeld tot een leuk en veelbelovend team waarin het plezier in het spelletje voorop staat. De iets lagere indeling in het najaarseizoen heeft de spelers ruimte geboden om zich ook voetballend meer te ontwikkelen. In dit voorjaar zal de druk naar verwachting weer wat hoger worden. Het bezoekende Helden JO9-2 is de eerste grote uitdaging.

10.00u  Grashoek JO11-2                                 -           RKMSV JO11-2

Vorig jaar waren de gasten nog ingedeeld bij onze JO11-1 en eindigden slechts één puntje onder “die van ons”. Nu zijn onze eerstejaars gastheer. Als het Grashoekse team een goed resultaat wil behalen zullen ze wat vroeger in de wedstrijd op stoom moeten gaan komen dan we in de afgelopen twee oefenwedstrijden hebben gezien.

11.30u  Grashoek/Koningslust JO13-2             -           BEVO JO13-1

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust

Ondanks de prima middenmootpositie die BEVO vorig jaar heeft behaald zijn ze een trede lager ingedeeld dit voorjaar. De verwachting zal dan ook zijn dat de gasten in de bovenste helft van deze competitie mee zullen gaan draaien. Een competitie die voor de gastheren en -dames in de volle breedte meer weerstand zal opleveren. De prelude is komende zaterdag in Koningslust: een eerste zware kluif!

12.30u  Grashoek/Koningslust JO13-1             -           Veritas JO13-1

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust

Zaterdag komt een trotse kampioen op bezoek. Het ongeslagen team uit Neeritter speelde vorig jaar alle tegenstanders van de mat en pakte een terechte promotie naar de tweede klasse. De “schwung” zit er dus in bij de oranjehemden! Hoe zal de thuisploeg de gretige gasten het hoofd gaan bieden?

14.30u  Grashoek/Koningslust JO15-1             -           America/Meterik JO15-1

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust

De bezoekers hebben net als de thuisploeg een aardig najaarseizoen achter de rug, welke zij beiden afsloten met een plaats die niet leidde tot promotie of degradatie. Nogal gemiddeld dus. In het voetbal moet “gemiddeld” zéker niet worden verward met “saai”. Integendeel: dat betekent juist dat alle wedstrijden spannend zijn! Winst en verlies ligt namelijk dicht bij elkaar. We zijn benieuwd naar dit komende seizoen. Te beginnen in Koningslust, tegen de in de nieuwe blauw-zwarte tenues gestoken gasten.

14.00u  Koningslust/Grashoek JO17-1             -           SJVV JO17-2

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Grashoek

Gezien de eindrangschikking in het najaar mag de thuisploeg het dit voorjaar op een wat lager niveau gaan proberen. De pijnpunten binnen dit team zijn bekend en de huidige indeling geeft naar verwachting voldoende ruimte om juist daar aan te werken. Om die reden alleen al wordt uitgekeken naar de eerste krachtmeting. De leeftijdsgenoten uit Sint Josef in Deurne hebben vorig jaar een vergelijkbaar seizoen achter de rug en hopen ook op wat betere resultaten.

15.00u  Koningslust/Grashoek JO19-1             -           America/Meterik JO19-2

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Grashoek

Het succesvolle najaarseizoen (nèt geen kampioen met promotie) smaakt naar meer. De thuisploeg gaat daarom voor niets minder dan een podiumplaats. Het gevaar zit ‘m daarbij echter in de focus. Als die wat minder wordt gaat dat ten koste van de broodnodige creativiteit. De bezoekers uit onze buurgemeente hadden eveneens een succesvol seizoen in het najaar, dus het belooft een mooie pot voetbal te worden!