In het kort: zaterdag 2 december 2017

3 december 2017 15:30

Kkkoud en mistig. Pas laat op de dag leken er lichtpuntjes te komen. Mogelijk was dat ingegeven door de eerste overwinning van Koningslust/Grashoek JO17, wie weet. Drie volledige teams konden met de pootjes omhoog deze zaterdag, ze hadden een vrije dag. Hieronder geef ik u een korte samenvatting van de overige zes duels, waarin blijdschap en drama elkaar afwisselden.

Oostrum JO9-3                                               -              Grashoek JO9-1                               2-4

Het was wat zuinigjes an vanmorgen bij de JO9, met de doelpunten althans. Er stonden twee teams die lekker veel wilden rennen en ballen, maar toch wat moeite hadden om de goal te vinden. Het was leuk dat ze weer prima aan elkaar waren gewaagd vandaag. En zo staat de JO9-1 gewoon vierde op de ranglijst van "Beste team van het seizoen 2017-2018", heel knap gedaan!

Bieslo JO11-2                                                  -              Grashoek JO11-2                             4-3

Grashoek moest verslagen worden om de kampioensvlaggen te mogen hijsen in Beesel. En dat duurde nog best lang. Eerst konden bezoekers, toen nog op de tweede plaats, het thuispubliek stil krijgen met de 0-1. Er ontstond een mooie wedstrijd die helaas niet in een passend gelijkspel eindigde, maar in de nipte overwinnning van de uiteindelijk terechte kampioen.

MVC'19 JO11-3                                                -              Grashoek JO11-1                             11-0

De wedstrijd had heel anders kunnen lopen als "spielmacher" Tren niet al zo vroeg in de wedstrijd met een overtreding het veld werd uitgeschopt. De overgebleven zes Grashoekse spelers hebben daarna de wedstrijd tegen de zevenkoppige overmacht van de reeds onbereikbare koploper uitgespeeld. Er bleek in Maasbree geen sportieve ruimte om het spelletje ook voor Grashoek wat leuker te maken, door bijvoorbeeld ook een speler minder in te zetten. Jammer, zo staat deze club niet bekend. Overigens is de in eerste instantie door beide partijen waargenomen en vastgelegde 11-0 door de MVC-teamleiding later gewijzigd in 12-0...

Merefeldia JO13-4                                           -              Grashoek/Koningslust JO13-2      2-4

De diesel komt laat op gang bij het jongste combiteam. Met 8 punten uit de laatste vier wedstrijden werd een wat zorgelijke seizoenstart omgezet in een zeer succesvolle fase, tot aan de huidige vijfde plaats. Een podiumplek is misschien wat hoog gegrepen, daarvoor hadden de dubbeltjes en kwartjes in de eerste duels wat vaker onze kant op moeten vallen, maar de huidige plek lijkt te verdedigen.

Koningslust/Grashoek JO17-1                     -              Panningen/Egchel JO17-2             3-0

Na al die overmacht van de afgelopen weken leek de thuisploeg niet te kunnen wennen aan de enorme hoeveelheid ruimte en "winbare" persoonlijke duels, die de door bezoekers werden aangeboden. Alleen al in de eerste helft werd tien tot vijftien keer het strafschopgebied van de wat onzeker ogende keeper bereikt, waarna... het stokte. Slechts één keer werd, uit een dood spelmoment, het net reglementair gevonden. Verder stierven de aanvallen in schoonheid. In de tweede helft werd snel orde op zaken gesteld, maar het enorme overwicht kon helaas niet in meer doelpunten worden omgezet. Het was daarentegen goed om te zien dat bepaalde getrainde looplijnen en driehoekjes zichtbaar waren.

VCH JO19-1                                                     -              Koningslust/Grashoek JO19-1      3-7

Zoals ingecalculeerd liet de runner-up vandaag geen steken vallen in het duel met middenmoter VCH uit Venlo cq Blerick cq Boekend. De 0-1 viel al snel door een kanonskogel van Jim die een afvallende bal in de touwen joeg. Het daarop volgende "Joepie" leidde tot de 1-1, maar had verder geen consequenties. Bij deze stand, na ongeveer 20 minuten, volgde een klein persoonlijk drama voor topscorer Harmen. Hij moest het veld na een stevig duel verlaten met, wat later bleek, een gebroken sleutelbeen. Einde seizoen dus. En extra zuur omdat hij een uitnodiging voor zijn debuut bij Grashoek 1 op zak had... De wedstrijd van de JO19-1 werd door de overige spelers ontspannen uitgespeeld en ruim gewonnen. Opladen maar voor volgende week, de kampioenswedstrijd tegen Venlosche Boys!