Vooruitblik op zaterdag 2 december 2017

30 november 2017 19:00

De JO9-2, JO13-1 en de JO15-1 hebben vrij vandaag. Zij kunnen zich in alle rust voorbereiden op het heerlijk avondje, want dàt zit er natuurlijk ook weer aan te komen! De overige jeugdteams kunnen hun energie kwijt op het veld, in wéér een leuke wedstrijd, een van de laatste dit najaarseizoen. Ik neem u mee langs de velden...

11.00u    Oostrum JO9-3                                -              Grashoek JO9-1

Oostrum heeft een bloeiende jeugdafdeling met maarliefst 6 teams van JO8 en JO9. Onze helden mogen tegen de tweedejaars uit de JO9 en zullen daarin dus weer een leuke tegenstander treffen. De rood-witten kunnen de goal ook gemakkelijk vinden, want ze wisten vorige week hun wedstrijd met ruime cijfers te winnen!

09.30u    Bieslo JO11-2                                   -              Grashoek JO11-2

De gastheren in Beesel hebben de afgelopen weken de geel-zwarte koplampen steeds dichterbij zien komen. De vraag is of Grashoek, met nog twee wedstrijden te gaan, het de lijstaanvoerder erg lastig kan maken in de race voor de uiteindelijke eerste plaats. Een overwinning zal in ieder geval het Beeselse feestje een week uitstellen. En dan nog... De koploper speelt haar laatste wedstrijd tegen Neer. De race is nog lang niet gelopen!

09.00u    MVC'19 JO11-3                                 -              Grashoek JO11-1

Op bezoek bij de kampioen, ongeslagen en met een ruim positief doelsaldo. MVC'19 JO11-3 staat zelfs hoger dan de JO11-2 van hun eigen vereniging. Daar valt niet mee te spotten. De underdog, op de achtste plaats, weet dat er nog zes punten in het zakje zitten. Om handhaving in deze klasse zeker te stellen zullen er eigenlijk wel drie van moeten uit gegraaid.

10.30u    Merefeldia JO13-4                           -              Grashoek/Koningslust JO13-2

Uitgaande van het gering aantal tegendoelpunten zou onze JO13-2 in de top 3 van deze competitie moeten staan. Een lastig te verschalken prooi, dat ook nog redelijk goed kan scoren. Er zijn dit seizoen te veel wedstrijden geweest die nèt de verkeerde kant uitvielen. Superleuke wedstrijden (dus). Het tij lijkt te keren nu. Met nog drie wedstrijden te gaan zit er nog heel wat in het vat. Het is aan de JO13-2 om de kansen en de punten te pakken.

14.00u    Koningslust/Grashoek JO17-1      -              Panningen/Egchel JO17-2

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust

Leiders en spelers hebben lang uitgekeken naar deze wedstrijd. Van de drie komende wedstrijden zijn er in ieder geval twee die tegen op papier gelijkwaardige tegenstanders zijn. De eerste komt uit Panningen cq Egchel. Vanaf de eerste wedstrijd op de onderste plaats heeft het er voor hen nooit rooskleurig uitgezien dit seizoen. Ook de groen-witten kijken daarom uit naar deze wedstrijd, in de hoop de eer te redden. De thuisploeg zou graag haar eerste overwinning willen bijschrijven. Nu is de kans, laat het zien!

14.30u    VCH JO19-1                                      -              Koningslust/Grashoek JO19-1

Onze JO19-1 mag nu geen enkele steek meer laten vallen en moet ook het eveneens jonge VCH uit Blerick aan de zegekar binden, wil ze het kampioenschap en de promotie naar de tweede klasse binnenslepen. Gezien de eerdere resultaten van VCH lijkt dat ook binnen de mogelijkheden te liggen. Voorwaarde is dat de troonpretendenten niet alleen uitgaan van hun eigen kracht, maar deze ook op een serieuze wijze ten uitvoer brengen.