Vooruitblik op zaterdag 7 oktober 2017

5 oktober 2017 19:00

Voor de tweede week op rij zien we weer alle 7 teams op ons eigen sportpark. Verder is de JO17-1 vrij en de JO19-1 speelt in Reuver. Net als vorige week zal het een bedrijvige en gezellige dag worden met alle voetbalvrienden. We staan voor de derde speelronde alweer. De ronde waarin we een hele rij Meijelse teams gaan verwelkomen! En niet te vergeten uit Beringe, Neerkant en Venray. Kijkt u mee naar wat we kunnen verwachten?

09.30u    Grashoek JO9-2                               -              Bevo JO9-2

Vorige week speelde de JO9-2, ondanks de uitslag, eigen een best goede wedstrijd. De basisbeginselen van het voetbal zaten er al duidelijk in. Meer dan dat, want er werd al goed naar elkaar gekeken en overgespeeld en zelfs tegen de betere tegenstander meerdere keren gescoord! Die overwinning komt vanzelf een keertje, misschien zaterdag al tegen de eerstejaars uit Beringe, een altijd leuke pot!

10.30u    Grashoek JO9-1                               -              Venray JO9-5

We zien niet vaak een ploeg uit Venray bij ons op de Peelrand. Komende zaterdag komt het op één na jongste team van de plaatselijke club op bezoek. Maar onderschat ze niet want ze hebben al een mooie rij uitslagen staan in de beker en in de competitie. Onze eigen JO9-1 heeft vorige week voor het eerst sinds tijden het zoet der overwinning mogen proeven. Zullen ze het tegen Venray ook zo goed doen? Komt u maar kijken!

09.30u    Grashoek JO11-2                             -              RKMSV JO11-3

Tussen half 10 en 2 zien we alleen maar geel/zwart tegen rood-wit. Vier ploegen uit Meijel komen bij ons op bezoek. Het zal een komen en gaan zijn op de bruggetjes en op de Ontginningsweg...

De eerste gasten uit Meijel hebben hun openingswedstrijd ruim verloren van koploper MVC'19 JO11-4 en zullen zich afvragen of die tegenstander wel maatgevend was. Grashoek heeft slechts één punt uit twee wedstrijden, maar had aanspraak op meer. Zaterdag weten we meer, ik verwacht een spannende opening van het vierluik!

10.30u    Grashoek JO11-1                             -              RKMSV JO11-1

Akte twee in het vierluik gaat tussen het "eerste" JO11 team van RKMSV en die van ons. Altijd een mooi, maar lastig affiche. Zeker gezien de huidige ranglijst waarop Meijel, ongeslagen, slechts door een iets minder doelsaldo van de eerste plaats wordt gehouden. Meijel won met 1-2 in Maasbree, waar onze jongens vorige week met 0-10 van verloren... Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst is het motto!

11.30u    Grashoek/Koningslust JO13-2      -              RKMSV JO13-4

De derde wedstrijd tussen de buurdorpen vandaag. En eentje waarbij we weer een vergelijking kunnen maken: vorige week verloor onze JO11-2 met 1-3 van Laar. Een week daarvóór verloor onze komende tegenstander uit Meijel met 15-0 van die tegenstander. Ook hier geldt: resultaten uit het verleden...etc. Maar als ik de toto moet invullen gok ik op een "1".

13.00u    Grashoek/Koningslust JO13-1      -              RKMSV JO13-2

De laatste Grashoek/Meijel-confrontatie vandaag. Onze JO13-1 heeft uit de eerste twee wedstrijden drie punten gepakt. Vorige week tegen Reuver. Meijel pakte haar tot nu toe enigste punt door gelijk te spelen tegen datzelfde Reuver. Ook hier lijkt weer wat te halen. De verschillen zullen echter niet zo groot zijn!

14.00u    Grashoek/Koningslust JO15-1      -              Neerkandia JO15-1

Wordt het saai als ik zeg dat ook nu een tegenstander volgt die deze competitie al tegen dezelfde ploeg heeft gespeeld als wij? En dat zij van NWC met 3-1 hebben verloren en wij met 1-6  de boot in zijn gegaan? Wellicht een saaie opbouw, maar het is toch een indicatie voor de komende wedstrijd. Neerkandia, dat ook al een ongelukkige bekerronde kende, snakt naar de eerste overwinning. Grashoek/Koningslust moet vooral uitgaan van eigen kracht.

15.00u    Reuver JO19-2                                 -              Koningslust/Grashoek JO19-1

Gaan we het dan toch meemaken, de eerste competitiewedstrijd voor Koningslust/Grashoek JO19-1? Reuver heeft wèl al twee wedstrijden achter de rug, zonder al te veel succes overigens. Tegen Venray en Tegelen werd ruim verloren. Dat hoeft geen kwalificatie van Reuver te zijn want in de beker waren ze wèl succesvol. De geel-zwart gestreepte bezoekers van over het grote water moeten goed uitkijken. Die eerste wedstrijden zijn dan wel verloren, Reuver heeft in ieder geval meer speelminuten in de benen!