In het kort: zaterdag 30 september 2017

1 oktober 2017 19:00

In het najaarseizoen ontkomen we niet aan grote verschillen in de kwaliteit van de teams. Dit kan tot (tè) grote uitslagen leiden die zowel voor de winnaars als voor de verliezers niet leuk zijn en qua ontwikkeling niets opleveren, nee, zelfs averechts kunnen werken. Bij de wedstrijden van de allerjongsten roepen we de leiders van beide ploegen daarom op om in die situaties maatregelen te nemen om het voor beide ploegen leuk te houden. Het voetbal leuk houden, dáár willen we voor staan met zijn allen! U begrijpt dat er weer flink is gescoord afgelopen zaterdag, leest u mee?

Grashoek JO9-2                               -              Reuver JO9-3                                                  3-21

Direct vanaf het begin van de wedstrijd was het al duidelijk dat Reuver de sterkere ploeg in het veld had deze natte morgen. Het lichtpuntje was dat Grashoek toch een aantal maal onder de druk van Reuver kon uitkomen en een enkel goaltje kon vieren. Goed gedaan! Helaas werd van één van die drie goals de rechtmatigheid fel door de coach van de bezoekers betwist. Alsof het verschil nog niet groot genoeg was.

EWC'46 JO9-3                                  -              Grashoek JO9-1                                             0-13

Nog zo'n enorme uitslag op deze vroege zaterdagmorgen. Na een zeer lange tijd van forse nederlagen wisten onze eindelijk weer eens het netje te vinden. De overwinning was er dan ook een om te vieren, maar ook hier was de tegenstander ook wel een aantal succesjes gegund.

Grashoek JO11-2                             -              Kessel JO11-2                                                3-3

Wat een enorm spannende wedstrijd was dit! De teams gingen gelijk op en beider defensies werden flink op de proef gesteld. Een aantal minuten voor tijd dacht Grashoek de drie punten te kunnen bijschrijven. Na een ware stormloop met meerdere doelrijpe kansen werd eindelijk de 3-2 binnen "geheupt". Toch kon niet worden voorkomen dat de bezoekers, die op alles of niets waren overgeschakeld, in de laatste minuut de gelijkmaker konden vieren.

Grashoek JO11-1                             -              MVC'19 JO11-2                                               0-10

Grashoek was simpelweg niet opgewassen tegen een goed voetballend Maasbree. De uitslag is daarvan het bewijs. Het is de tweede wedstrijd op rij waarin Grashoek ruim klop krijgt. Een blik op de verdere competitie-indeling laat zien dat er nog wel een aantal zeer zware wedstrijden komen, maar ook dat er nog kansen liggen op leuke resultaten.

Grashoek/Koningslust JO13-2      -              Laar JO13-3                                                     1-3

Laar was en blijft de koploper, maar heeft zich vandaag terdege gerealiseerd dat overwinningen niet vanzelf komen. Onze jongens en meisjes van de JO13-2 hebben zich kranig geweerd en de gasten uit Weert in een hele spannende wedstrijd hard laten werken voor de punten!

Grashoek/Koningslust JO13-1      -              Reuver JO13-2                                                7-3

Goed voetbal heeft alles met ruimte te maken. Ruimte zien en ruimte creëren. Beide kwaliteiten kunnen op trainingen worden aangeleerd. Dat bleek vooral aan het eind van de eerste helft. Na de 1-0 in de tiende minuut ging Reuver op zoek naar de gelijkmaker. Daarbij werden concessies gedaan aan de organisatie van de eigen verdediging. De 2-0 in de 20e minuut was de inleiding tot 10 heerlijke minuten waarin het spel helemaal open lag. Grashoek/Koningslust bleek in die ruimte de betere ploeg en bracht de ruststand op 5-1. Na de limo was  de organisatie van de gasten weer wat op orde. Onze concentratie helaas, maar begrijpelijk, wat minder. De tweede helft ging dan ook gelijk op. Beide ploegen scoorden twee maal.

Grashoek/Koningslust JO15-1      -              NWC JO15-3                                                    1-6

Reuver JO17-2                                 -              Koningslust/Grashoek JO17-1                     1-1

Toen de 22 spelers het veld afliepen leek het dat er aan Reuverse kant meer opluchting dan teleurstelling te zien was. Terwijl dat helemaal niet nodig was omdat ook zij zich verscheidene doelrijpe kansen hadden gecreëerd. Hieronder zelfs een penalty, welke zwak werd ingeschoten en dus door Joep werd gestopt. Dat speelde zich echter allemaal af in de eerste helft. Na de thee waren het, net als in voorgaande wedstrijden, vooral de geel-zwarten die het spel dicteerden, vroeg stoorden en het spel op de helft van de tegenstander hielden. De winnende goal was verdiend maar wilde niet vallen. Om die doorbraak toch te forceren werd halverwege de tweede helft omgeschakeld naar een gedurft 4-2-4 systeem met schaduwspits. Dit bleek bijna een schot in eigen voet omdat de volledige as, van keeper naar (echte) spits, hier onvoorbereid op was en zich hiermee dus niet goed raad wist. Het werd daardoor nog een rommelig kwartiertje zonder de gewenste doorbraak. Het dubbeltje had zelfs ook zomaar de andere kant uit kunnen vallen.