In het kort: zaterdag 23 september 2017

24 september 2017 17:45

Op de Peelrand was het een korte dag. Alleen de JO9-1 speelde thuis. De overige teams speelden uit en naarmate de uitslagen binnendruppelden werd snel duidelijk dat het een doelpuntrijk weekend ging worden! Helaas had de tegenstander er aan het eind van de dag wat meer dan ons! Onder het stralende nazomerzonnetje mocht dat toch de pret niet drukken, lees maar mee:

RKMSV JO9-3                                   -              Grashoek JO9-2                                              12-6

Net als in de beker twee weken geleden moest Grashoek nu ook in de competitie het onderspit delven tegen het sterke Meijel. Maar Grashoek heeft het helemaal niet slecht gedaan want het aantal doelpunten in het Meijelse netje werd gewoon verdubbeld, harstikke mooi!

Grashoek JO9-1                               -              Kwiek Venlo JO9-3                                         2-13

Deze tegenstander zal hoge ogen gaan gooien in de komende competitie. Voetballend zou dat team gemakkelijk twee treden hoger kunnen spelen. Met een uitstekende basistechniek en prima samenspel van de kleine(re) mannetjes werd de bal keer op keer voor de goal van onze moedig verdedigende helden gebracht. Onze spelers konden daar niet veel meer tegenover stellen dan stug vol te houden en te hopen dat die goal een keertje zou vallen. Gelukkig was dat twee keer het geval. Komend seizoen zullen er nog velen volgen, echt!

Helden JO11-3                                 -              Grashoek JO11-2                                            4-3

Grashoek moest in Helden opboxen tegen een grotendeels tweedejaars team. Een koppie groter zogezegd. Toch lieten onze kerels zich niet kennen en bleven voetballen. Het werd Helden nog zeer moeilijk gemaakt en de wedstrijd had zomaar in een gelijkspel kunnen eindigen. Dat had eigenlijk ook wel recht gedaan aan de veldverhoudingen.

Bevo JO11-1                                     -              Grashoek JO11-1                                            9-1

Hier viel voor Grashoek niets te halen. Bevo was op alle fronten beter. Halverwege stond het nog maar 2-1, hoopgevend! Helaas bleek het al gauw dat die tussenstand slechts ijdele hoop bood op een positief resultaat. Bevo zocht en vond de goal steeds beter en op een gegeven moment gaat dan ook bij ons het lichtje uit, zo gaat dat....

Belfeldia JO13-1                              -              Grashoek/Koningslust JO13-1                     8-2

Belfeldia werd zeer zeker niet onderschat deze wedstrijd, verre van dat. En toch lukte het niet om het de gastheren echt moeilijk te maken. Steeds liepen ze een stapje voor en op een gegeven moment, als dan de eigen kanjes niet kunnen worden benut, wordt het vechten tegen de bierkaai en ebt de strijdlust langzaam maar zeker weg. Toch waren er meer dan voldoende lichtpuntjes om vertrouwen te hebben voor de komende wedstrijden.

RKMSV JO15-2                                 -              Grashoek/Koningslust JO15-1                     1-8

Koningslust/Grashoek JO17-1      -              MVC'19 JO17-2                                               11-1

Vanaf het eerste moment was duidelijk dat de thuisploeg de betere ploeg was. Het goede voorbeeld van Job (1-0 en 2-0) werd snel gevolgd tot een 3-1 ruststand. Dat had veel hoger kunnen uitpakken als er wat zorgvuldiger met de kansen was omgegaan. Uit het Maasbreese publiek zelf kwam de opmerking "gatenkaas" en daarmee werd niet op een Koningsluster lekkernij gedoeld... Het was dus aan de geel-zwarten om daar in de tweede helft wel volop gebruik van te maken. En dat lukte. Bij vlagen van soms flitsend en kreatief voetbal van Koningslust/Grashoek ontbrak het de gasten aan de moed om weerwerk te verrichten. Kroon op het werk vandaag was de publiekswissel van JobvM, die het eerste kopdoelpunt uit zijn carrière liet optekenen, onder dankzegging aan Vinnie. Man of the match aan de Maasbreese zijde was de keeper, afgetekend.