Vooruitblik op zaterdag 23 september 2017

21 september 2017 19:00

De eerste competitiewedstrijden komen eraan, we gaan voor het "eggie"! Voor de derde week op rij zal de jeugd de wedstrijden op andere velden spelen, al blijven de meeste teams op fietsafstand binnen onze gemeente. Pas volgende week is weer een thuiswedstrijd gepland voor de jeugdteams. De JO13-2 is vrij en de JO19-1 wordt verplaatst naar een andere datum. Kijk maar mee naar de vooruitblik waarin uiteraard ook wordt teruggegrepen naar wat de opponenten in het bekertoernooi hebben gedaan.

10.00u    RKMSV JO9-3                                  -              Grashoek JO9-2

In de bekerwedstrijd van twee weken geleden had Grashoek het moeilijk tegen dit fysiek sterkere team. De drie tegendoelpunten lieten toch zien dat er gaatjes te vinden zijn in de Meijelse defensie. We gaan er weer lekker tegenaan en kijken waar we uitkomen!

10.30u   Grashoek JO9-1                               -              Kwiek Venlo JO9-3

Op de valreep heeft de KNVB op verzoek van onze jeugdcommissie onze JO9-1 in een iets lagere klasse ingedeeld. Het voordeel van de late competitiestart is dat er nu eerst drie bekerwedstrijden zijn. Als daaruit naar voren komt dat het beter voor de spelers is dat de competitie-indeling wordt veranderd, dan kan dat gelukkig op tijd. Hopelijk wordt het een leuk seizoen!

09.00u    Helden JO11-3                                 -              Grashoek JO11-2

Net als Grashoek heeft ook Helden JO11-3 een hele leuke bekerronde gespeeld maar zich nèt niet geplaatst voor de volgende ronde. We gaan een mooie wedstrijd tussen twee hele leuke teams tegemoet!

09.30u    Bevo JO11-1                                     -              Grashoek JO11-1

Grashoek heeft een evenwichtige voorbereiding gehad in het bekertoernooi. Er moest over het algemeen flink worden gestreden en de spelers hadden elkaar hard nodig. In de poule van Bevo was het daarentegen een rommeltje. Bevo was ingedeeld bij zeer wisselende tegenstanders. In deze poule eindigde Heythuysen JO11-3 met een nadelig doelsaldo van 2-70 (!) en Kessel JO11-1 met voordelig saldo van 57-4. Bevo, dat als runner-up eindigde, heeft dus nog geen gelijkwaardige tegenstand ontmoet dit seizoen. We hopen die zaterdag te kunnen bieden.

11.30u    Belfeldia JO13-1                              -              Grashoek/Koningslust JO13-1

Hoewel Belfeldia het in de beker niet heeft gered zal het een tegenstander blijken die niet mag worden onderschat. Dat geldt trouwens voor de meeste tegenstanders in deze zware competitie. Onze JO13-1, dat in het bekertoernooi alleen echt diep moest buigen voor Sparta/Kronenberg, heeft de capaciteiten om goede resultaten neer te zetten in een naar verwachting mooi en leerzaam najaarseizoen!

12.00u    RKMSV JO15-2                                -              Grashoek/Koningslust JO15-1

Een puntje tegen Laar en verder terechte nederlagen tegen opponenten die stuk voor stuk hoger zijn ingedeeld. Op zich geen slechte voorbereiding voor onze JO15-1. Meijel heeft het ook redelijk gedaan, al kon het door het betere optreden van Merefeldia niet naar de tweede ronde doorstoten. Zaterdag zal dit najaar de enige Limburgse derby zijn in een verder volledig Brabantse poule!

14.00u    Koningslust/Grashoek JO17-1      -              MVC'19 JO17-2

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust.

Het team blijft verrassen. De wijze waarop de heren zich tegen Neerkandia herpakten en de wedstrijd wisten te kantelen was indrukwekkend. Uitstraling is zeer belangrijk in het veld, zo blijkt. Zowel naar elkaar toe als naar de tegenstander. Zaterdag worden de buren uit Maasbree ontvangen. Zij kenden een ongelukkig bekertoernooi waarin ruim werd verloren van Helden, Baarlo en Sparta. Mocht Koningslust/Grashoek wat afstand kunnen nemen van het blessureleed en elkaar zo gaan vinden als vorige week, dan wordt het een leuke wedstrijd komende zaterdag.