In het kort: zaterdag 16 september 2017

18 september 2017 19:00

De laatste bekerronde en dus het weekend van de beslissingen. Ik zal vast verklappen dat alleen door Grashoek 2 en door JO19-1 de eerste plaats in ronde 1 kon worden behaald. Alleen die positie geeft recht op de volgende ronde. De overige teams hebben qua ranglijst wisselend succes behaald, maar iedere speler en coach was tevreden over de drie oefenwedstrijden voor de competitiestart. Laten we even kort gaan kijken naar de resultaten van de jeugdwedstrijden. Dankzij de JO9-2 lag het doelpuntenrecord van twee weken geleden onder vuur!

Liessel JO9-3                                   -              Grashoek JO9-2                                             2-28

Want als dan eenmaal de weg naar de goal wordt gevonden is het einde zoek. In 40 minuten tijd werd het arme Liessel "getrakteerd" op 28 doelpunten. Grashoek heeft de stijgende lijn te pakken en is klaar voor de competitie!

RKMSV JO9-2                                  -              Grashoek JO9-1                                             14-1

En zo liep Grashoek voor de derde maal deze bekerronde tegen een duidelijke nederlaag aan. De JO9-1 neemt daarmee afscheid van het bekertoernooi. Twee van de bekertegenstanders zien we terug in de competitie, kansen op revanche zullen we maar zeggen. Een blik op die competitie-indeling wijst uit dat er grote verschillen te verwachten zijn tussen de 10 teams. Wisselende resultaten dus!

Bevo JO11-2                                     -              Grashoek JO11-2                                          4-4

Tweede  plaats.

Bruheze JO11-3                               -              Grashoek JO11-1                                           0-2

In een stevige en soms wat onvriendelijke wedstrijd wist Grashoek de tweede plaats in de poule veilig te stellen. Die positie is niet voldoende voor een tweede ronde, maar wel een opsteker voor de competitie.

ZSV JO13-2                                       -              Grashoek/Koningslust JO13-2                     9-1

Met de beste wil van de wereld en de ondersteuning van een aantal E-spelers kon Grashoek/Koningslust geen potten breken in het Deurnese Zeilberg. ZSV gaat terecht door. De teaminstelling is en blijft positief en er wordt uitgekeken naar de competitiestart!

Hegelsom JO13-1                            -              Grashoek/Koningslust JO13-1                     7-4

Derde plaats

Laar JO15-2                                      -              Grashoek/Koningslust JO15-1                     1-1

Vierde plaats.

Koningslust/Grashoek JO17-1      -              Neerkandia JO17-1                                        5-3

Vooral in de eerste 20 minuten zag het er niet naar uit dat de thuisploeg uiteindelijk aan het langste eind zou trekken. De gasten uit Neerkant, waarvan de meesten nog nooit op de Lust hebben gespeeld, oogden niet alleen frisser, maar ook slimmer. In samenspel en positiespel duidelijk de bovenliggende partij. In de eerste helft wist onze JO17 nog wel twee maal een achterstand weg te werken, maar als er niets zou gebeuren zou een derde achterstand fataal worden. De rust en een het stimulerende woord van Richard brachten uitkomst. De tweede helft werd Neerkandia door passie en vechtlust overtroefd. In de competitie zal van de heren, naast die genoemde en geroemde kwaliteiten, echter ook wat meer voetbalbewustzijn worden gevraagd.

Koningslust/Grashoek JO19-1      -              Bevo JO19-1                                                    10-1

Hoewel nog steeds geteisterd door blessures en afmeldingen oogde de thuisploeg allerminst kreupel deze mooie avond op het evenzo mooie De Lust. Bevo begon de wedstrijd met een veel beter doelsaldo (+11) dan de runner-up (+1), dus er diende met minimaal 6 doelpunten verschil te worden gewonnen om de volgende ronde te bereiken. Die opdracht bleek verrassend eenvoudig. Het kantelpunt, waarbij de koploper op de ranglijst virtueel werd voorbijgestreefd, was na ruim een uur spelen bereikt. De coach sprak van de beste wedstrijd tot nu toe. Volgende week komt Kessel op bezoek. Gelegenheid om de krappe nederlaag van vorige week recht te trekken?