Vooruitblik op zaterdag 16 september 2017

14 september 2017 19:00

We maken ons klaar voor de laatste bekerronde. Voor zover nog niet duidelijk is welke teams een ronde verder gaan wordt dat dit weekend duidelijk. En dat bekerweekend begint al op vrijdagavond als de JO19-1 het in Koningslust gaat opnemen tegen Bevo. Daarnaast, of eigenlijk daarvóór, bent u uiteraard van harte welkom op het voetbalfeestje op onze eigen Peelrand. Het is de beurt aan onze twee Kabouterteams om gastheer te zijn voor de wekelijkse wedstrijdjes. De vooruitblik…

09.30u  Liessel JO9-3                                    -              Grashoek JO9-2

Onze debutantjes hebben het tot nu toe harstikke goed gedaan! OK, de twee voorgaande wedstrijden gingen steeds verloren, maar de sfeer was goed en de bal belandde ook met regelmaat in de goal van de tegenstander. Zaterdag volgt het laatste duel, in en tegen Liessel dat ook nog niet heeft kunnen winnen. We gaan voor een leuke pot en een goed begin van het weekend!

10.30u  RKMSV JO9-2                                   -              Grashoek JO9-1

Deze seizoensvoorbereiding wordt het liefst snel vergeten door de spelers en leiding van de JO9-1. De eerste twee wedstrijden leverde slechts één doelpuntje op en werden verder ruimschoots verloren. Hopelijk kan het team uit deze laatste wedstrijd het goede gevoel halen. Mochten de Meijelse ambities verder reiken dan deze ronde dan zijn ze allereerst afhankelijk van de resultaten in Beringe. Liessel heeft daar aan één punt genoeg voor de groepswinst en de volgende ronde.

11.00u  Bevo JO11-2                                      -              Grashoek JO11-2

Na de prachtige overwinning van vorige week trekt de JO11-2 naar Beringe. Ze kunnen lekker uitslapen want de wedstrijd begint een stuk later dan gewend. Ook in deze leeftijdsgroep is het Liessel dat nog één punt nodig heeft voor groepswinst. Grashoek kijkt daar niet naar, ze wil alleen de goede lijn van de vorige wedstrijden voortzetten.

10.00u  Bruheze JO11-3                               -              Grashoek JO11-1

Afgelopen woensdag heeft Liessel met 17-2 uitgehaald tegen Bruheze en zich comfortabel aan kop van de ranglijst gevestigd. Die race zal wel gelopen zijn. Bruheze zal komende zaterdag de wedstrijd tegen Grashoek willen gebruiken om de optater van woensdag te kunnen verwerken. De gasten gaan echter ook voor resultaat. Wie wordt “best of the rest” in deze poule?

11.45u  ZSV JO13-2                                        -              Grashoek/Koningslust JO13-2

Of Grashoek/Koningslust de lat zo hoog heeft gelegd valt te betwijfelen, maar als ze naar de volgende ronde wil, moet ze dit directe duel met de concurrent winnen. En wel met grote cijfers. Lukt dat niet dan is de kans groot dat zelfs de tweede plaats niet behouden kan blijven. SJVV ligt ook nog op de loer… Eerst maar eens een goede wedstrijd tegen ZSV, dat minimaal, daarna kijken we verder naar doelsaldi en zo.

10.30u  Hegelsom JO13-1                           -              Grashoek/Koningslust JO13-1

Het wordt algemeen aangenomen dat ook hier voor de maximaal haalbare tweede plek wordt gespeeld, ofwel: een goede oefenwedstrijd. Beide teams hebben ruim klop gehad van de koploper en ruim gewonnen van de rode-lantaarn-drager MVC. Op papier volgt er dus een mooie gelijkwaardige wedstrijd!

13.00u  Laar JO15-2                                        -              Grashoek/Koningslust JO15-1

Vorige week was de geest snel uit de fles in Baarlo, waar de thuisploeg goede zaken deed en daardoor zaterdag aan een gelijkspel genoeg heeft. Grashoek/Koningslust zoekt nog naar het eerste resultaat en hoopt tegen Laar wat meer doelpunten te maken dan in de vorige wedstrijden.

14.00u  Koningslust/Grashoek JO17-1  -              Neerkandia JO17-1

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust

Vorige week tegen Bevo heeft ons combiteam zich van haar beste kant laten zien. Het werd de tegenstander bijzonder moeilijk gemaakt om in hun spel te komen. Even was er nog hoop op een gelijkspel, maar die kon helaas niet over de meet worden getrokken. De tegenstander van vandaag, Neerkandia, heeft (ook) twee wedstrijden verloren. Wie pakt zaterdag de punten?

Vrijdag 15 sep

19.45u  Koningslust/Grashoek JO19-1  -              Bevo JO19-1

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust

Ondanks dat de wedstrijd nog niet is gespeeld mag Bevo de vlaggetjes vast in de (harde) wind hangen. De strijd voor de eerste plaats kan namelijk alleen in het voordeel van Koningslust/Grashoek uitpakken als deze Bevo met minimaal 10 doelpunten opzij weet te zetten. En dat zal voor het nog steeds kreupele elftal erg lastig worden.