Vooruitblik op zaterdag 9 september 2017

7 september 2017 21:30

De tweede ronde! Als de weergoden ons gunstig gezind zijn kan zaterdag de tweede bekerronde worden gespeeld. Alle jeugdteams spelen op vreemde velden. Van Weert tot Baarlo, van Deurne tot aan Kessel, overal zijn de geel-zwarten zaterdag te vinden! Hier volgt de voorbeschouwing, in de wetenschap dat de wedstrijd van de JO9-1 vorige week woensdag al is gespeeld.

10.00u    RKMSV JO9-3                                  -              Grashoek JO9-2

Vorige week won Meijel van Liessel en verloor Grashoek van Neerkant. Deze week een nieuwe ronde met nieuwe kansen. Maken de helden hun coach weer net zo trots als vorige week?

09.15u    ONDO JO11-3                                   -              Grashoek JO11-2

Grashoek speelde een dappere wedstrijd vorige week, maar moest zich toch aan een beter Liessel gewonnen geven. In Beringe deelden de toekomstige twee tegenstanders de punten: 3-3. Onze JO11-2 wordt zaterdag op De Heikamp in Heusden dus opgewacht door een tegenstander die nog alles in eigen hand heeft om de volgende ronde te bereiken.

10.00u    Laar JO11-3                                      -              Grashoek JO11-1

De JO11-1 maakt dit najaar meer kilometers tijdens het bekertoernooi dan in de hele competitie bij elkaar. De sportvelden van Laar en Bruheze liggen respectievelijk 22 en 24 kilometer verderop. De competitie wordt daarentegen vrijwel geheel binnen Peel en Maas afgewikkeld. Nog even over zaterdag: beide teams hebben hun debuutwedstrijd verloren en zullen gebrand zijn om in deze bekerserie de eerste driepunter binnen te halen.

11.45u    SJVV JO13-2                                    -              Grashoek/Koningslust JO13-2

De Sint Jozef Voetbal Vereniging uit Deurne zal naar verwachting van een ander kaliber zijn dan die van vorige week. SJVV wist het in een spannende Deurnese derby nèt niet te redden tegen ZSV, maar gaf wel aan over veerkracht te beschikken. Gaat de JO13-2 verder op haar succesvolle tocht?

12.00u    MVC'19 JO13-3                                -              Grashoek/Koningslust JO13-1

Beide ploegen hebben hun eerste wedstrijd, op zijn zachtst gezegd, "nogal ruim" verloren. De onzen lieten zich er niet door kisten en deden het af met een nuchter "kansloos, op naar de volgende oefenwedstrijd". MVC, voor de helft van het team maar een paar minuutjes fietsen, zal de tweede oefentegenstander worden in deze reeks. Ik voorspel een veel leukere wedstrijd dan de vorige.

13.00u    Baarlo JO15-1                                  -              Grashoek/Koningslust JO15-1

In deze poule kan Lierop zaterdag reeds de poulewinst voor zich opeisen. Na de 2-5 overwinning in Grashoek wisten ze op woensdagavond ook Baarlo met vergelijkbare cijfers terug te wijzen: 6-2. Voor hun is een puntje genoeg en spelen de overige drie teams deze en volgende week voor de eer. In Baarlo zal de thuisploeg (met drie punten) de strohalm richting de volgende ronde zeker niet willen laten glippen en Grashoek/Koningslust het vuur na aan de schenen leggen, figuurlijk bezien dan.

14.15u    Bevo JO17-1                                     -              Koningslust/Grashoek JO17-1

Vorige week wist Bevo op knappe wijze te winnen van de leeftijdsgenoten uit Neerkant. Koningslust/Grashoek werd op de plaats gezet door Meijel. Hoe de verhoudingen werkelijk liggen in deze poule zullen we zaterdag weten als ons ietwat kreupele combiteam op bezoek gaat in Beringe.

15.00u    Kessel JO19-1                                  -              Koningslust/Grashoek JO19-1

Kessel liep vorige week zeer verrassend averij op door in Beringe met 4-1 te verliezen van Bevo. De uitslag was helder en hard. In Koningslust liep het wat minder soepel voor de thuisploeg, al deed de 4-2 anders vermoeden. Hoe coach Jo het team gaat neerzetten zaterdag is nog onduidelijk. Door afmeldingen en blessures zal de vaste kern moeten worden vervangen door huurlingen.