In het kort: zaterdag 2 september 2017

5 september 2017 22:15

We zijn dit weekend getrakteerd op prachtig nazomerweer, zeg maar perfect voetbalweer, voor spelers èn publiek. We zijn daarnaast óók getrakteerd op bakken met doelpunten, was er iemand jarig of zo? Nog voordat de kantinebaas rond half elf de slaap uit had lagen er al 38 ballen in! Er zouden er nog 65 volgen, gelukkig niet allemaal in onze goal... Een terugblik:

Grashoek JO9-2                                              -              Neerkandia JO9-1                            9-13

Er stond een glunderende coach langs de lijn na afloop van het doelpuntrijke duel tussen de debutanten en het meer ervaren Neerkandia. En terecht! We hebben een hele leuke wedstrijd gezien waarin iedereen zijn uiterste best deed. Een mooi begin van het voetbalseizoen!

Grashoek JO9-1                                              -              Bevo JO9-1                                       0-12

Tsja, deze tegenstander was gewoon een maatje te groot. Die kom je wel eens tegen. Toch werd er leuk gevoetbald en kon Grashoek ook zo her en der een kansje creëren. Mooie oefenpot!

Grashoek JO11-2                                            -              Liessel JO11-2                                6-10

Op het met ochtenddauw bedekte veld bleek Liessel de betere ploeg, maar Grashoek liet zien dat er toch ook aan haar kant veel voetballend vermogen zit. Kijk maar naar de 6 doelpunten!

Grashoek JO11-1                                            -              Liessel JO11-1                                 1-9

Voor de JO11-1 was het vanmorgen nog een beetje lastig om zich onder de druk van het goed voetballende Liessel uit te spelen. Uit de spaarzame kansen werd gelukkig nog wel een keertje gescoord. Op naar volgende week!

Grashoek/Koningslust JO13-2                     -              RKMSV JO13-4                                7-1

Of het nu aan de Meijelse kermis lag of niet, maar de thuisploeg startte een stuk scherper aan de wedstrijd dan de gasten, hoewel dat nog niet direct in doelpunten werd vertaald. Het middenveld bleef daarbij de hele wedstrijd vrijwel ontbetwist in geel-zwart bezit, hetgeen het voor de gasten lastig maakte om hun spitsen te bereiken. Cruijff zei ooit dat als je ze niet bij de goal laat komen, ze ook niet kunnen scoren... De bezoekers konden daarentegen niet voorkomen dat Grashoek/Koningslust wèl steeds gevaarlijker werd en via bekeken voetbal en soms een tikje geluk de overwinning naar zich toe trok.

Grashoek/Koningslust JO13-1                     -              Sparta'18/Kronenberg JO13-2       0-13

In de voorbeschouwing noemde ik deze wedstrijd een welkome training voor de komende competitie. Veel meer dan dat hoeft er ook niet van gezegd te worden. Het verschil was simpelweg tè groot.

Grashoek/Koningslust JO15-1                     -              Lierop JO15-1                                  2-5

Een boeiende wedstrijd met twee gezichten. Na de 2-2 ruststand kon Lierop deze pas in de tweede helft naar zich toetrekken.

Koningslust/Grashoek JO17-1                     -              RKMSV JO17-1                                0-9

Ik zei in de voorbeschouwing iets over gewicht. Daarme doelde ik op het gemis van de naar de JO19-1 overgehevelde 2e jaars B spelers. De Meijelse ploeg bleek gemiddeld bijna een jaar ouder dan onze JO17-1. In deze wedstrijd kwam dat verschil in "gewicht" pijnlijk tot uiting. Dat "pijnlijk" kan overigens letterlijk worden genomen, want in dit duel werd door de bezoekers steeds weer de fysieke grens opgezocht. Daarin mochten ze wel erg ver gaan van de scheidsrechter. Persoonlijke duels veelal daardoor beslecht in het voordeel van RKMSV. Ook voetballend kwam de thuisploeg maar net tot aan de schouders van de bezoekers. Dat de schade tot 0-9 is beperkt gebleven had te maken met de vechtlust van de meeste verdedigers en het slordige afwerken van de rood-witte spitsen.

Koningslust/Grashoek JO19-1      -              Panningen/Egchel JO19-2                            4-2

De thuisploeg deed in niets onder voor de bezoekers uit Panningen en Egchel. Er werd bij vlagen leuk gevoetbald al moesten we daarvoor wel wachten tot in de tweede helft want in de eerste helft oogde het thuisteam nogal naief. Om een overwinning te behalen moest er met verstand en passie worden gevoetbald, zo legde coach Jo het in de rust haarfijn aan de groep uit. De geelzwarten kwamen in de eerste helft op voorsprong. Een gelukje, want de grensrechter van de tegenpartij benadeelde zijn ploeg fors door de ruime buitenspelsituatie niet op te merken. De gasten bleven echter goed voetballen en werkten zich in de eerste helft met succes terug in de wedstrijd. Een herboren Koningslust/Grashoek stelde na rust orde op zaken en verdedigde de voorsprong zeer succesvol. Gastkeeper Tom speelde een puike wedstrijd!