Vooruitblik op zaterdag 2 september 2017

31 augustus 2017 19:00

De dag waar velen zo naar hebben uitgekeken, helemaal klaar voor de eerste wedstrijd! Alle teams spelen de eerste drie weken bekerwedstrijden. Wij zien dat als een goede opwarmer naar de competitie die in het weekend van 23 september van start gaat. Laten we, voor zover mogelijk, eens kijken wat er komende zaterdag allemaal voor onze jeugdteams in petto is. Eén ding is zeker, alle teams spelen thuis, dus het wordt weer ouderwets gezellig op de Peelrand! En als kers op de taart volgen na de jeugdwedstrijden ook nog de Veteranen en Grashoek 1.

09.30u    Grashoek JO9-2                               -              Neerkandia JO9-1

Op papier is dit een zeer lastige wedstrijd voor onze debutanten. Onze, vrijwel allemaal eerstejaars, spelen tegen de tweedejaars van Neerkandia. Toch gaan we proberen om er een leuk potje van te maken, net als afgelopen woensdag tegen Helenaveen/Griendtsveen. Allemaal je best doen!

10.30u    Grashoek JO9-1                               -              Bevo JO9-1

Hier kunnen we ons gaan opmaken voor een onvervalste derby! Resultaten uit voorgaande jaren tellen niet meer, want beide teams zijn natuurlijk weer helemaal nieuw samengesteld. Beide teams zullen natuurlijk even moeten wennen aan de nieuwe spelvorm die dit jaar van start gaat. Het veld zal een stuk kleiner zijn dan vorig seizoen. En ze spelen 6 tegen 6. Wij denken dat ze het zich snel eigen maken en nóg meer voetbalplezier zullen hebben. Komt u kijken?

09.30u    Grashoek JO11-2                             -              Liessel JO11-2

Ook hier zal ons waarschijnlijk een leuke pot voetbal worden voorgeschoteld. Qua competitie-indeling ontlopen de teams elkaar niet zoveel, ookal is Liessel in een andere regio ingedeeld. Er zit veel energie en karakter in de JO11-2. Als die spelers elkaar kunnen vinden kan er nog wel eens wat moois bloeien dit najaar! De gewonnen oefenwedstrijd van afgelopen woensdag is goed voor het zelfvertrouwen!

10.30u    Grashoek JO11-1                             -              Liessel JO11-1

Het blijft een leuke voetbalmorgen op deze manier! Ook hier is Liessel de tegenstander en ook hier ontlopen de respectievelijke (competitie-) indelingen elkaar niet veel. In tegenstelling tot de JO9 teams spelen de JO11 teams dit jaar nog gewoon met zeven tegen zeven op het vertrouwde halve veld. Pas over een jaar komen ook daar wijzigingen in de spelvorm.

11.30u    Grashoek/Koningslust JO13-2      -              RKMSV JO13-4

De eerste wedstrijdervaring voor veruit de meeste spelers van ons jongste combiteam was afgelopen woensdag tegen de JO15-1 (!) van Helenaveen. Bij vlagen oogden ze toen echter al zeer ervaren. Het jongste JO13 team van de buurtjes uit Meijel is ook vrijwel geheel uit de "E" afkomstig.

13.00u    Grashoek/Koningslust JO13-1      -              Sparta'18/Kronenberg JO13-2

Bij een vereniging met veel teams is het tweede team in een leeftijdsklasse niet te onderschatten. Om die reden verwacht ik goed voetbal van beide kanten. Ook dit is weer een wedstrijd om naar uit te kijken en een welkome training voor de komende competitie. Uit de 11-1 overwinning, afgelopen woensdag, op de leeftijdsgenoten uit Beringe zal ook hier weer veel zelfvertrouwen worden getankt.

14.00u    Grashoek/Koningslust JO15-1      -              Lierop JO15-1

Dit is een onbekende tegenstander voor onze JO15-1. Waar die van ons, misschien wat voorzichtig, zijn ingedeeld in de 3e klasse, gaan de rood-witten het een trede hoger proberen. Indelingen zijn inschattingen, dus daar laten we ons niet geheel door leiden. Ik denk dat ons combiteam goede kansen maakt om de drie punten te bemachtigen.

14.00u    Koningslust/Grashoek JO17-1      -              RKMSV JO17-1

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust

Omdat een groot deel van de tweedejaars spelers aan de JO19-1 zijn toegevoegd zal de basis van onze JO17-1 bestaan uit eerstejaars spelers. Dat "gewichtsverlies" zal zeker worden gevoeld tegen teams zoals de tegenstander van vandaag, maarhet maakt ze niet bij voorbaat kansloos!

15.00u    Koningslust/Grashoek JO19-1      -              Panningen/Egchel JO19-2

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust

De jonge thuisploeg is maar iets lager ingedeeld dan de gasten. Voor de voorbeschouwing is dat dus niet zo relevant. Het verschil zal de komende weken worden gemaakt door de wijze waarop het team om zal gaan met de lessen uit de oefenwedstrijd en met de blessures van een aantal bepalende spelers. Het kán, maar het moet er wel uitkomen!