In het kort: zaterdag 6 mei 2017

7 mei 2017 19:00

Weer een zonnige dag op De Peelrand! De wind was stevig, maar niet straf genoeg om het oncomfortabel te maken. Martien had ruim op tijd de vlaggen in top gedaan. Deze waaiden fier in de wind als een welkom aan de spelers en de toeschouwers. De resultaten van deze zaterdag: twee gewonnen, twee verloren en één gelijk. Wilt u er het fijne van weten? Klik maar door...

Grashoek JO9-2                                              -              BEVO JO9-2                                                    7-8

En vlammen, dát deden de helden van de JO9-2. Het werd Bevo, na een wat mager begin, nog knap moeilijk gemaakt. De bezoekers verdienden het om de drie punten mee te nemen. Die van ons bleven achter met, jazeker, ook een goed gevoel omdat er een spannende wedstrijd was gespeeld met een hoop doelpunten. Fijn!

Grashoek JO9-1                                              -              BEVO JO9-1                                                    2-5

In eerste instantie ging het nog gelijk op, maar de vrienden uit Beringe wisten de wedstrijd toch langzaam maar zeker naar zich toe te trekken. Bevo ligt op koers voor het kampioenschap. Grashoek zal in haar laatste wedstrijd volgende week een verdienstelijke vierde plaats kunnen veiligstellen.

Grashoek JO11-1                                            -              Eindse Boys JO11-1                                      16-1

Ook voor de JO11-1 zal een vierde plaats het hoogst haalbare blijken al zouden ze zich collectief nog wel eens afvragen of dat werkelijk het hoogst haalbare was geweest. Volgende week komt Helden op bezoek. Dat heeft deze week definitief het kampioenschap aan het ongenaakbare Laar JO11-2 moeten laten. Met het voetbal dat we vandaag op de Peelrand hebben gezien belooft dat een mooie wedstrijd te worden, een bewijs dat dit talentvolle team hoog in de eerste klasse kan meedraaien.

Koningslust/Grashoek JO17-1                     -              Montagnards JO17-1                                      1-1

Op veld twee van de Peelrand nam de JO17-1 het op tegen de bezoekers uit Nieuw-Bergen. Die afkomst verklaarde ook de naam van de vereniging. Beide ploegen kwamen vandaag niet tot grote hoogte. Montagnards bracht de, in die fase terechte 0-1, op het bord, maar gaf deze weg door een wat domme overtreding in het strafschopgebied. Stan prikte de bal vanaf 11 meter links in de hoek. In de tweede helft werd de gelegenheidskeeper van de bezoekers nauwelijks op de proef gesteld. Aan de verre zijde van het veld wist Joep een penalty van de tegenstander te stoppen en het puntje voor Koningslust/Grashoek te redden.

Koningslust/Grashoek JO19-1                     -              America/Meterik JO19-1                                4-2

Voor nu is de neerwaartse spiraal even tot stilstand gebracht al kwam de mentale kwetsbaarbaarheid van de JO19-1 toch weer aan de oppervlakte. In de rust was de stand 4-0 voor de thuisploeg. Klaarblijkelijk drupte in de koppies van de spelers door dat dit een 8-0 wedstrijd zou kunnen zijn. Het effect was niet zoals de coach het het liefst had gezien. In plaats van gas erbij, werd er gas terug genomen en de bezoekers de gelegenheid gegeven om nog twee maal te scoren.

Door de overwinning is de JO19-1 definitief los van de "degradatiezone", voorzover dat gevolgen zou hebben. Volgende week wordt met Belfeldia uitgevochten welke ploeg in het linker rijtje gaat eindigen.