Vooruitblik op zaterdag 6 mei 2017

4 mei 2017 19:00

Dit is de periode waarin de beslissingen in de diverse competities gaan vallen. Een snelle blik op de bijbehorende ranglijsten leert dat vrijwel alle teams in de middenmoot bivakkeren. De weersvoorspellingen voor zaterdag zien er goed uit voor de voetballers èn het publiek. Een gelukje dat de wedstrijden bijna allemaal op de Peelrand zijn!
De JO15-2 en de JO11-2 zijn vrij omdat de tegenstanders alsnog in andere klassen zijn ingedeeld die hun beter pasten. De wedstrijd van de JO15-1 is verplaatst naar donderdag 11 mei. De wedstrijd van de JO13-1 is verplaatst naar 24 mei. Kijkt u mee naar wat komen gaat?

10.00u    Grashoek JO9-2                               -              BEVO JO9-2

De jongste telgen mogen nog twee wedstrijden spelen. Het is al vaker gezegd, het seizoen is moeilijk door de hoge indeling en het afgeven van de betere spelers aan de JO9-1. Toch wordt er vaak tot het einde toe gestreden om dat éne doelpuntje of dat éne duel. Fantastisch om te zien! De komende twee wedstrijden zijn tegen de nummers twee en één. Meijel gaat waarschijnlijk zaterdag al haar kampioensfeestje vieren, maar BEVO wil toch die (gedeelde) tweede plaats veilig stellen. Gaat onze JO9-2 nog een keer vlammen?

11.00u    Grashoek JO9-1                               -              BEVO JO9-1

Een uurtje later komen de grotere broertjes en zusjes van beide verenigingen in het veld. BEVO zal er alles aan doen om de overwinning binnen te slepen, want dat betekent een kampioenschap in Beringe! Grashoek, dat de vierde plek inneemt zal zeker niet kansloos zijn tegen de koploper. Hoewel we het onze vrienden van harte gunnen gaat onze JO9-1 haar sportieve plicht vervullen met als doel in de laatste twee wedstrijden toch nog een top-3 plek te veroveren.

11.00u    Grashoek JO11-1                             -              Eindse Boys JO11-1

We hebben een wat wisselvallig JO11-1 gezien dit seizoen. Ups en downs met vlagen héérlijk voetbal! Komende zaterdag komt Eindse Boys op bezoek. Het verschil op de ranglijst is niet zo groot. De bezoekers hebben er eentje meer verloren dan wij. Een overwinning ligt zeker binnen de mogelijkheden, maar ik heb geleerd een slag om de arm te houden met dit team... In Helden strijden de plaatselijke blauwen voor hun laatste kans op het kampioenschap tegen het nog ongeslagen Laar JO11-2. Volgende week komt dat Helden bij ons op bezoek.

14.00u    Koningslust/Grashoek JO17-1      -              Montagnards JO17-1

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Grashoek.

Vorige week kon niet voor een tweede keer in successie van koploper Panningen/Egchel worden gewonnen, maar werd er wel weer een eervolle pot voetbal gespeeld. Komende zaterdag kan tegen Montagnards de huidige vierde plek worden verdedigd. Bij een vergelijking van de twee ploegen springt de 3-0 overwinning die Montagnards op Roggel wist te boeken het meest in het oog. In Grashoek werd de thuisploeg ruim en met clementie met 1-6 van de mat geveegd door datzelfde Roggel. Op die off-day na liggen de ploegen dicht bij elkaar en belooft het een spannende wedstrijd te worden op de Peelrand.

14.30u    Koningslust/Grashoek JO19-1      -              America/Meterik JO19-1

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Grashoek.

De JO19-1 draaide in het begin van het seizoen nog hoopvol mee in de hoogste regionen. De neerwaartse spiraal is echter ingezet en er is, met nog twee wedstrijden te gaan, niet veel tijd meer om die te stoppen. Het linker rijtje is haalbaar als deze wedstrijden 6 punten gaan opleveren. Krijgt Tim het voor elkaar om de mannen op te laden deze doelstelling te halen?

Donderdag 11 mei 2017:

19.30u    Grashoek/Koningslust JO15-1      -              Sparta'18/Kronenberg JO15-2

Let op: Deze wedstrijd wordt gespeeld in Grashoek.

De kampioen van het najaar worstelt zich in de zeer brede middenmoot van deze competitie naar een gunstig plekje in de eindrangschikking. De overwinning tegen GFC was daarbij zeer welkom! Ook hier zijn nog twee wedstrijden te gaan. Komende donderdag kan de sprong naar het linker rijtje worden gemaakt als van Sparta'18/Kronenberg kan worden gewonnen. De bezoekers staan twee plaatsen onder onze JO15-1 op een negende plek, slechts vier punten van het brons (!) en kunnen die deur voor de gastheren dichtgooien. Let op: De bezoekers kunnen vlammen, zo blijkt uit hun laatste wedstrijd: een enorme 7-0 overwinning op FCV-Venlo!