In het kort: zaterdag 22 april 2017

23 april 2017 19:30

Alle jeugdteams kwamen in actie op deze zonnige, maar frisse lentedag. De statistieken waren als volgt: vier wedstrijden werden gewonnen, drie gelijk en twee verloren, met een doelsaldo van 35 voor en 29 tegen. Niet slecht dus. Het meest opmerkelijke resultaat was van de JO17-1. Met slechts 10 man wisten ze toch met 0-3 te winnen!

ODA JO9-3                                                      -              Grashoek JO9-2                                            8-0

Ook tegen ODA kon helaas geen vuist worden gemaakt. De afwezigheid van zowel Lucas als Tygo wordt zwaar gevoeld. Extra zwaar nu dat het team door het goede resultaat in het najaar ook wat hoger is ingedeeld. De kabouters die wekelijks te hulp schieten doen fantastisch mee, maar kunnen helaas het verschil niet maken. Nog een paar wedstrijdjes, misschien zit er toch nog een succesje in!

Koningslust JO9-1                                         -              Grashoek JO9-1                                            6-6

We kregen vanmorgen een mooie pot voetbal voorgeschoteld in Koningslust. Beide teams hadden de grootste moeite om grip op de wedstrijd te krijgen en het ging dan ook gelijk op. Aan het eind van de eerste helft leek Grashoek de tegenstander op de knieën te hebben en kon in enkele minuten drie keer scoren en afstand nemen. De limo viel goed bij de in reserveshirts gestoken gastheren (en dame) want binnen de kortste tijd was het weer gelijk. Over veerkracht gesproken! Grashoek, op haar beurt, rechtte de rug en wist de stormloop te keren. Van omkeren was helaas geen sprake meer, dus de erg leuke en spannende wedstrijd eindigde in een terechte 6-6.

Bieslo JO11-3                                                 -              Grashoek JO11-2                                          5-5

Wilhelmina ’08 JO11-1                                   -              Grashoek JO11-1                                          1-7

Grashoek maakte wel degelijk 8 goals, maar de scheidsrechter hield het bij 1-7. Dat werd dus de officiële uitslag.

Grashoek/Koningslust JO13-1                     -              MBC’13/JWS JO13-2                                     6-1

Belfeldia JO15-2                                            -              Grashoek/Koningslust JO15-2                    1-1

De topper van dit seizoen eindigde in een onbeslist. Na een wat aarzelend begin waarin de stormlopen van Belfeldia slechts met uiterste moeite konden worden weerstaan, nam Grashoek/Koningslust het initiatief over. Helaas kon dit directe duel niet in winst worden omgezet. Zo blijft het nog even spannend. Met nog twee wedstrijden te gaan heeft Belfeldia de beste papieren voor het kampioenschap. Het doelsaldo is beslissend!

GFC’33 JO15-1                                               -              Grashoek/Koningslust JO15-1                    2-3

De ploegen waren redelijk aan elkaar gewaagd, met een licht overwicht voor de bezoekers. Het gevaar kwam van enkele Grubbenvorster individuen die de voorsprong voor Grashoek/Koningslust steeds weg wisten te werken. Enkele minuten voor tijd kon gelukkig de winnende treffer worden binnengeschoten. Een verdiende overwinning!

RKDSO/DEV-Arcen JO17-1                          -              Koningslust/Grashoek JO17-1                    0-3

De coach kon maar tien man opstellen vanwege de afmelding van IvoS en de blessure van Tjerk. De druk lag dus al direct bij de tegenstander, maar die kon daar niet adequaat mee om gaan. Op redelijk ontspannen wijze speelde Koningslust/Grashoek ondanks het ondertal naar een terechte 0-3 overwinning. Een bijzondere vermelding voor de prachtige goal uit een onmogelijke hoek van Jim.

Blerick JO19-2                                                -              Koningslust/Grashoek JO19-1                    5-4