Vooruitblik op zaterdag 22 april 2017

20 april 2017 19:00

Na een weekje pauze mogen we er weer tegenaan met zijn allen. Maak er goed gebruik van want volgende week zaterdag hebben de meeste teams weer vrij. Op die dag is vanwege de vakantie wederom geen competitie ingepland. Alleen de JO17 en JO13 hebben dan een (inhaal)wedstrijd.
Komende zaterdag eerst speelronde 7, waarin gewoon alle teams lekker de wei in kunnen. Kijkt u mee?

11.30u  ODA JO9-3                                         -              Grashoek JO9-2

Na een uiterst succesvol najaarseizoen hebben onze debutantjes (sommigen zijn nog Kabouters) het in de hogere klasse èrg moeilijk dit voorjaarseizoen. Helemaal niet erg, want er worden met regelmaat ook doelpunten gemaakt en er is ook al een wedstrijd gewonnen! De helden gaan hun uiterste best doen om ook tegen ODA een leuke wedstrijd te spelen.

10.00u  Koningslust JO9-1                          -              Grashoek JO9-1

De JO9-1 leek aan het begin van het seizoen af te stevenen op de dubbel, maar liep toch averij op tegen Neer en Haelen. De resterende drie wedstrijden zullen zeer pittig zijn. Koningslust, BEVO en MVC’19 staan nog op het programma en zijn allen gemotiveerde tegenstanders die al een mooie reeks wedstrijden achter de rug hebben!

09.30u  Bieslo JO11-3                                   -              Grashoek JO11-2

Voor de JO11-2 staan er nog maar twee wedstrijden op de kalender. De ingeplande wedstrijd van 6 mei is vervallen omdat het team van TSC’04 uit de competitie is teruggetrokken. De overgebleven tegenstanders zijn Bieslo en RKSVN.  De tegenstander van zaterdag, Bieslo, staat maar één plaatsje boven Grashoek. Gezien de eerdere resultaten van beide teams staat ons een leuke wedstrijd te wachten met opponenten van gelijkwaardig formaat.

09.30u  Wilhelmina ’08 JO11-1                 -              Grashoek JO11-1

Vorige week knalde de JO11-1 met grote cijfers over het nog ongeslagen Laar heen en lieten daarmee zien dat ze een ploeg hebben waar rekening mee gehouden moet worden. Geen kampioenskandidaat dit seizoen, maar wel “best of the rest”. Kan het team zich weer opladen en gemotiveerd de wedstrijd naar zich toe trekken?

11.30u  Grashoek/Koningslust JO13-1  -              MBC’13/JWS JO13-2

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust.

De herindeling naar deze competitie is een hele goede geweest. Het heeft ervoor gezorgd dat ook dit team met méér plezier haar wedstrijden speelt. In deze nieuwe poule staat Grashoek/Koningslust, met nog 5 (!) wedstrijden te gaan, netjes in het midden: twee gewonnen en twee verloren. De bezoekers staan daar vlak boven.

13.15u  Belfeldia JO15-2                             -              Grashoek/Koningslust JO15-2

Nu gaat het erom! Belfeldia houdt, door een gunstiger doelsaldo, de bezoekers van de eerste plaats af. Als Grashoek/Koningslust deze wedstrijd wint kan du s een belangrijke slag geslagen worden. Maar achter de horizon wachten nog meer kapers. Venlosche Boys en Sportclub Irene hebben evenveel verliespunten, maar één of twee wedstrijden minder gespeeld. SVVH heeft nog maar 3 wedstrijden gespeeld en zelfs nog geen verliespunten. Sterker nog: geen enkele goal tegen! De huidige tussenstand is dus vertekend, maar Grashoek/Koningslust heeft het nog geheel in eigen hand!

13.00u  GFC’33 JO15-1                                  -              Grashoek/Koningslust JO15-1

De druk in de tweede klasse weegt zwaar op het kampioensteam van het najaar. Er wordt veel gevraagd van het team en het is niet altijd even gemakkelijk om het gevraagde de volle 70 minuten vol te houden. Met nog 3 wedstrijden te gaan zijn er nog genoeg punten te verdelen om een eindrangschikking in de middenmoot te waarborgen. Zaterdag gaat de reis naar Grubbenvorst. GFC’33 staat één plaatsje boven Grashoek/Koningslust. Een vergelijkbare ploeg.

13.00u  RKDSO/DEV-Arcen JO17-1          -              Koningslust/Grashoek JO17-1

Koningslust/Grashoek staat met 7 punten op de zesde plek in deze zware 2e klasse 3. Deze zijn allemaal afkomstig uit de laatste drie wedstrijden. Objectief bekeken ligt het team dus op stoom en zou de komende wedstrijd, in Lomm tegen de nog puntloze rode lantaarn aldaar, ook drie punten moeten kunnen opleveren. Ook hier (juist hier...) geldt dat het team geconcentreerd moet spelen.

16.00u  Blerick JO19-2                                  -              Koningslust/Grashoek JO19-1

De eerste drie wedstrijden werden gewonnen, de tweede serie van drie werd (soms ruim!) verloren. Hopelijk kan de JO19-1 het tij nog eens keren en de laatste drie wedstrijden in winst omzetten. Dat zou recht doen aan het voetballend vermogen binnen deze ploeg die er helaas niet goed is uitgekomen de laatste weken. Eerst Blerick, dat twee plaatsen onder de bezoekers staat, maar wat zeker niet te onderschatten is!