In het kort: zaterdag 8 april 2017

10 april 2017 18:00

Vorige week week wist geen enkel Grashoeks jeugdteam de wedstrijd in winst om te zetten. Ik heb eens in de boeken gekeken, maar kon geen vergelijkbare zaterdag achterhalen. Deze week pakten 5 teams de punten, met een wel heel bijzondere uitschieter voor Grashoek O11-1!
Hier volgt een korte samenvatting van de zaterdag:

Grashoek JO9-2                                            -             Budel JO9-4                                     0-12

Geen schijn van kans, de tegenstander was gewoon een maatje te groot voor onze helden.

Grashoek JO9-1                                            -             RKSVN JO9-2                                   1-4

Hhelaas kreeg de JO9-1 het niet voor elkaar om het oude niveau te bereiken. De afgelopen week gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Tegenstander Neer wist een goed team, aangevoerd door handige spitsen, in het veld te brengen en dicteerde de wedstrijd.

Grashoek JO11-2                                          -             RKMSV JO11-3                               5-2

Grashoek wist in deze belangrijke confrontatie de punten binnen te slepen en te stijgen op de ranglijst. Wat vooral in het oog sprong was de teamgeest die daaraan ten grondslag lag.

Grashoek JO11-1                                          -             Laar JO11-3                                     16-3

Het tot gister toe ongeslagen JO11-3 van Laar bleek niet één, maar twee maatjes kleiner dan hun vriendjes uit de JO11-2. Grashoek had zich opgeladen vanmorgen en was vastberaden om de tegenstander goed partij te geven. Het had wat meer ontspannen gekund. Vanaf het eerste moment lagen de verhoudingen duidelijk en kon de thuisploeg weer eens lekker aan scoren toekomen.

Merefeldia JO13-3                                        -             Grashoek/Koningslust JO13-1   3-5

Een terechte overwinning voor Grashoek/Koningslust dat de gehele wedstrijd het betere van het spel had.

Venray JO15-7                                               -             Grashoek/Koningslust JO15-2   0-3

Ook vandaag heeft Venray nog steeds geen doelpunt weten te maken. Onze O15-2 speelde een solide wedstrijd en won op het gemakkie met "slechts" 0-3. Als de bezoekers zorgvuldiger met de gecreëerde kansen waren omgegaan had de scoren veel hoger moeten oplopen. Scoren is een vak. De echte goalgetters scoren op het gevoel, de overige spelers moeten proberen de rust te bewaren om de bal gericht in het grote doel te prikken.

Oostrum JO15-1                                            -             Grashoek/Koningslust JO15-1   5-3

Zware tegenstanders zullen we steeds treffen. Oostrum had een leuk voetballende ploeg, maar een niet zo sterke scheidsrechter. Twee maal moest een geel-zwarte speler met een tijdstraf naar de kant. Daarna moest de de opgelopen 2-0 achterstand worden goedgemaakt. Een getergd Grashoek/Koningslust wist dat door hard te werken voor elkaar te boksen en in de tweede helft zelfs op voorsprong te komen. Helaas was toen de pijp leeg en werden de in het spel geslopen slordigheden feilloos door de thuisploeg afgestraft.

Koningslust/Grashoek JO17-1                  -             SVEB/Sporting S.T. JO17-1          2-0

De combiploeg van de oevers van de Maas zag haar saldo tegendoelpunten ineens verdubbeld. Daar hadden ze niet op gerekend. Eerder hadden wij echter geconstateerd dat de thuisploeg een ongelukkige seizoensstart kende en nu op weg is naar de top 5, waar het minimaal thuishoort. De wedstrijd van zaterdag ging redelijk gelijk op. Er waren kansen over en weer, maar Koningslust/Grahoek was nèt was scherpen en agressieven dan de tegenstander. Na de 2-0 werden de teugels wat losgelaten en konden de bezoekers nog een enkele maal gevaarlijk worden.

Koningslust/Grashoek JO19-1                  -             Kessel JO19-1                                 0-5

De thuisploeg kon het toch niet bolwerken tegen de Kesselse bezoekers. In de eerste helft stond er al een duidelijke 0-3 op het scorebord, deels door slordigheden van de thuisploeg. In de tweede helft kon weinig verandering worden gebracht in het spelbeeld.