Vooruitblik op zaterdag 1 april 2017

30 maart 2017 20:00

De lente is begonnen, de narcissen en eerste tulpen komen uit, de klok is net vooruit en wij gaan alweer naar speelronde 5 van de competitie. De spanning is volop aanwezig in de diverse competities waarin de teams, door de zwaardere indeling, over het algemeen flink onder druk gezet worden. Zaterdag zijn er geen jeugdwedstrijden in Grashoek, maar de wedstrijd van uw favoriete ploeg is niet ver weg! Kijkt u mee?

10.00u  Laar JO9-5                                       -             Grashoek JO9-2

De gewonnen wedstrijd van vorige week bracht Grashoek in één klap van de kelder naar de middenmoot van deze competitie. Laar heeft nog altijd niet van het zoet van een overwinning mogen proeven. Is onze O9-2 op stoom en verstevigt ze haar positie?

10.45u  Roggel JO9-1                                   -             Grashoek JO9-1

Ook de O9-1 gaat op bezoek bij een nog puntloos team. Daar moet echter wel bij aangetekend worden dat de zwart-witten wel al 3 van de 4 topploegen uit deze competitie hebben getroffen. maakt goede kans, maar van onderschatting mag geen sprake zijn.

10.00u  Leveroy JO11-1                              -             Grashoek JO11-2

Vorige week kondigde ik al aan dat Grashoek meer in haar mars heeft dan de ranglijst liet zien. Het daarop volgende prima resultaat tegen Baarlo bevestigde dat. Komende zaterdag wacht Leveroy. Een goed resultaat in die wedstrijd zou  Grashoek naar het linkerrijtje brengen. Leveroy weet daarentegen wel dat bij winst op Grashoek de top-3 binnen bereik ligt. Spannend!

09.00u  RKMSV JO11-2                               -             Grashoek JO11-1

Vorige week werd, toch niet onverdienstelijk, verloren van medekoploper Laar. Geen schande in de 1e klasse 402 waarin eerder bij MMC de eerste punten werden binnengesleept. De buurtjes uit Meijel staan nog altijd puntloos op de 10e en laatste plaats. Ze zien Grashoek maar 2 plaatsen voor zich en hopen natuurlijk om aan te kunnen sluiten. Als de Grashoekse heren zich kunnen oppeppen en het samenspel willen en kunnen vinden, kunnen ze het iedere tegenstander moeilijk maken en veel hoger meedraaien dan dat ze nu doen.

11.30u  Grashoek/Koningslust JO13-1   -             Veritas JO13-1

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust

Veritas kijkt met argusogen naar de nieuwkomer in deze competitie. Die nieuwkomer die meteen met een ruime overwinning op SHH haar visitekaartje af gaf. Grashoek/Koningslust speelde als bevrijd en straalde weer spelvreugde uit! De volgende test is dus Veritas uit Neeritter. Op de gebroederlijke puntendeling met mede-koploper Oda na had de uitploeg nog weinig te duchten dit voorjaar.

13.00u  Grashoek/Koningslust JO15-2   -             Leunen JO15-2

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust

De O15-2 is zwaar gehandicapt door de stevige blessure van keeper Tom. Het is makkelijker om een speler te vervangen dan een keeper. Bij een team in goede doen zou ik het kruisje in de eerste kolom plaatsen. Nu denk ik dat de bezoekers een goede kans maken. Hoe vangt het team dit op?

14.00u  Grashoek/Koningslust JO15-1   -             FCV-Venlo JO15-2

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust

Gezien de uitslagen van de overige wedstrijden van beide teams stevenen we weer af op een spannende wedstrijd. In het najaar kon de O15-1 zich gemakkelijk handhaven en zich voetballend alle vrijheden veroorloven. Die tijd is voorbij en de boodschap werd vorige week pijnlijk duidelijk: voor handhaving (lees: middenmoot) in deze poule zal een constante scherpte noodzakelijk zijn. Het nivo is aanwezig, zo zagen we in eerdere wedstrijden en bij vlagen ook in die van vorige week.

14.00u  RKSVN JO17-1                                -             Koningslust/Grashoek JO17-1

De top 3 hebben we gehad en de wedstrijd tegen de nummer 4 is verzet naar eind april. De buit is 3 punten, dus de tussenstand (7 van 10) hebben we meteen in perspectief geplaatst. Zaterdag wacht de nummer 6 in de tussenstand, Neer. Ook 3 wedstrijden, maar met 6 punten. Ook hier is de kracht van de bezoekers aangetast geweest door blessures. Hopelijk wordt ook in dat opzicht de stijgende lijn weer ingezet en de volle winst binnengehaald.

15.00u  Venlosche Boys JO19-2                -             Koningslust/Grashoek JO19-1

Door het nipte verlies van Koningslust/Grashoek vorige week tegen Roggel wist Venlosche Boys als lachende derde de tweede plaats in te nemen. Het is nu aan de bezoekende ploeg om dat weer recht te zetten, de wedstrijd te winnen en in de race om de koppositie te blijven. Het zou het tevens het eerste verlies van Venlosche Boys betekenen. Dat team heeft 3 maal gewonnen en een gelijkspel tegen Kessel behaald.