In het kort: zaterdag 25 maart 2017

26 maart 2017 19:00

Groot feest zaterdag, want drie jeugdteams slaagden erin om van de "hatelijke" nul af te komen. Super gedaan! Er stond helaas ook een minder positief bericht tegenover. Keeper Tom was in de wedstrijd van de O15-2 op dusdanige wijze geblesseerd geraakt dat de wedstrijd werd gestaakt. Sterkte Tom, hopelijk kan je snel weer keepen! Klikt u door naar het overzicht?

Grashoek JO9-2                                            -             DESM JO9-3                                                   4-3

In deze strijd in de onderste regionen was het Grashoek dat aan het langste eind trok. Gelukkig maar en lekker dat er na lange tijd weer eens gewonnen is. Hopelijk pakt DESM ook nog een overwinning later dit seizoen. Gefeliciteerd allemaal!

Grashoek JO9-1                                            -             Kronenberg JO9-1                                        7-1

De O9-1 kon nog steeds niet op volle sterkte aantreden en heeft wederom ondersteuning uit de F2 gekregen. Het was kennelijk dusdanig onwennig dat het erg lang duurde voordat de eerste goal viel. Kronenberg, dat vanwege de goede 4e plaats in het najaar met Grashoek meepromoveerde was niet ontevreden met de uitslag. In het najaar werden ze nog met 13-6 door Grashoek naar huis gestuurd.

Grashoek JO11-2                                          -             Baarlo JO11-5                                                6-3

Een prima overwinning voor Grashoek. Voor de wedstrijd is er met de jongens doorgesproken hoe belangrijk samenspelen was. En dat lieten ze prima zien in de wedstrijd. De uitslag is meer dan terecht en er is een stevige stap op de ranglijst gemaakt!

Grashoek JO11-1                                          -             Laar JO11-2                                                    4-6

Grashoek heeft het de nog ongeslagen koploper op knappe wijze zeer moeilijk gemaakt. Uiteindelijk werden in de tweede helft enkele ongelukkige momentjes de ploeg fataal. Voetballend gezien deden de ploegen niet voor elkaar onder.  Er werd goed overgespeeld en voor het grootste deel van de tweede helft speelde het spel zich zelfs voornamelijk aan de Laarse kant van het speelveld af.

De Laarse opluchting was aan het eind groter dan de Grashoekse teleurstelling. Ze hebben het harstikke goed gedaan!

SHH JO13-4                                                     -             Grashoek/Koningslust JO13-1                  7-1

Het voordeel van een grote vereniging is dat door selectie er een meer evenwichtige teamsamenstelling is. De keerzijde van de medaille is dan wel weer dat er geen uitschieters meer bij zitten die een wedstrijd kunnen beslissen. Dat was vandaag het verschil tussen de twee ploegen. Fijn dat de O13-1 weer eens aan voetbal heeft kunnen denken.

SVVH JO15-1                                                  -             Grashoek/Koningslust JO15-2          Gestaakt

Deze wedstrijd is bij een tussenstand van 1-0 in de 33 minuut stilgelegd vanwege een blessure van doelman Tom. De huisarts constateerde na een spoedbezoek een scheuring in de bovenbeenspier. De zwaarte van de overtreding, de blessure en het doktersbezoek had een zodanige impact op het team dat in overleg met de scheidsrechter is besloten om de wedstrijd te staken. Het doel is uiteraard om deze op een later moment uit te spelen.

Baarlo JO15-1                                                -             Grashoek/Koningslust JO15-1                  4-3

De ploegen waren aan elkaar gewaagd en de snelle 2-0 achterstand leidde hoogstens tot wat gefronste wenkbrauwen. Dit vanwege de wat naieve spelhouding van de verdediging. Het vertrouwen was echter niet geschokt, hetgeen werd bevestigd door de tegengoals van de bezoekers, waardoor de rust met een gelijkstand kon worden genoten. Op basis van de 2e helft was Grashoek/Koningslust de ploeg die de 3 punten had verdiend. Maar het is geen jury die de uitslag bepaalt, maar de ploeg die de bal de meeste keren in het netje weet te schieten. En helaas was dat Baarlo dit keer. Zonde, maar prima gevoetbald!

Koningslust/Grashoek JO17-1   -             Panningen/Egchel JO17-1

Deze wedstrijd is verplaatst naar zaterdag 29 april omdat de thuisploeg onvoldoende spelers ter beschikking had.

14.30u  Koningslust/Grashoek JO19-1   -             Roggel JO19-1

Roggel heeft in een direct duel tegen Koningslust/Grashoek haar eerste plaats behoorlijk verstevigd. De thuisploeg zakt daardoor naar een derde  plaats omdat Venlosche Boys wèl de punten pakten. Komende zaterdag volgt datzelfde Venlosche Boys.