Vooruitblik op zaterdag 25 maart 2017

23 maart 2017 19:00

Er staan vandaag 5 thuiswedstrijden op de planning. Drie teams trekken de ommelanden in voor hun wedstrijden. De O17-1 is verplaatst. We kijken vooral uit naar de O13-1 die door de KNVB in een andere poule is ingedeeld. Naar verwachting zullen ze meer aan voetballen toekomen. We kijken ook uit naar de overhandiging van "Het Eerste Album", zoals dat heet, met plaatjes van alle Grashoekse spelers en kader. Dat is ook zaterdag, om 14.15u. Een heel speciaal initiatief van de Jumbo! Nu eerst de wedstrijden....

10.00u  Grashoek JO9-2                                            -             DESM JO9-3

Na drie wedstrijden bungelt Grashoek onderaan met nul punten. Gelukkig zijn ze daarin niet helemaal alleen: ook de tegenstander van vandaag heeft nog geen wedstrijden kunnen winnen. We zullen dus twee zéér gemotiveerde teams op de mat zien, die allebei dolgraag de eerste overwinning willen bijtekenen!

11.00u  Grashoek JO9-1                                            -             Kronenberg JO9-1

Het is nog steeds Peel en Maas dat de scepter zwaait in deze poule, met drie teams bij de eerste 4 (Grashoek is vierde). De bezoekende ploeg kijkt hun puntloos vanaf een grote afstand in de rug en hoopt haar eerste punt te pakken dit voorjaar. Als Grashoek op volle sterkte kan aantreden zal dat lastig worden voor ze.

10.00u  Grashoek JO11-2                           -             Baarlo JO11-5

Zaterdag komt het vijfde van Baarlo op bezoek, dat met een overwinning de aansluiting met de top houdt. Grashoek, dat enkele weken terug zo nipt van koploper Roggel verloor, wil graag laten zien dat haar huidige positie (8 van 10) geen eer doet aan de capaciteiten. Baarlo gaat het lastig krijgen!

11.00u  Grashoek JO11-1                           -             Laar JO11-2

Vorige week werd met zorgvuldig voetbal netjes gewonnen van MMC. Zaterdag komt Laar JO11-2 op bezoek. Tot nu toe nog zonder puntverlies, al teken ik wel aan dat de tegenstanders ook niet de zwaarste uit deze poule waren. Grashoek zal zich met een goed resultaat tegen Laar op de kaart willen zetten. Feit is dat ze na dit weekend  4 teams uit de huidige top 5 hebben “gehad”.

10.30u  SHH JO13-4                                     -             Grashoek/Koningslust JO13-1

Op verzoek van de teamleiding is de JO13-1 een tandje lager ingedeeld. Het vooruitzicht om vrijwel iedere wedstrijd tegen een enorme overmacht te knokken was niet aantrekkelijk. In plaats van een wedstrijd tegen Helden gaan we nu dus op bezoek bij SHH. Dat team staat in de middenmoot in deze klasse waarin onze JO13-1 zich als een vis in het water zal voelen.

13.30u  SVVH JO15-1                                   -             Grashoek/Koningslust JO15-2

Onze JO15-2 wacht een hele pittige wedstrijd komende zaterdag. Beide teams staan zonder puntverlies bovenaan. SVVH JO15-1, het oudste jeugdteam van de club, heeft zelfs nog geen enkel tegendoelpunt hoeven te incasseren! Gezien de beperkte omvang van de club is het team samengesteld uit spelers met een groter leeftijdsverschil dan wij gewend zijn. We moeten handig met dat fysieke verschil zien om te gaan.

13.00u  Baarlo JO15-1                                 -             Grashoek/Koningslust JO15-1

Zowel Grashoek/Koningslust als Baarlo maken deel uit van een relatief grote middenmoot voor wie een (eervolle!) derde plaats in de eindrangschikking het maximale streven zal blijken te zijn. De onderlinge verschillen zijn klein en het juist inzetten van de specifieke vaardigheden per team zal het resultaat gaan bepalen. Vorig jaar werd Baarlo JO15-2 in één helft met 0-8 opzij gezet. De JO15-1 van Baarlo zal dus gewaarschuwd zijn.

14.00u  Koningslust/Grashoek JO17-1   -             Panningen/Egchel JO17-1

Deze wedstrijd is verplaatst naar zaterdag 29 april omdat de thuisploeg onvoldoende spelers ter beschikking had.

14.30u  Koningslust/Grashoek JO19-1   -             Roggel JO19-1

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Grashoek

De teams zijn beiden ongeslagen en alleen het betere doelsaldo bepaalt dat Roggel de feitelijke koploper is. In het najaar draaide de thuisploeg hoog in de middenmoot mee in de 2e klasse 6, zeer verdienstelijk. Wat dat betreft is het vreemd dat ze nu lager zijn ingedeeld. Het wordt een echte topper. Op welke wijze gaat de thuisploeg de sterk combinerende bezoekers bestrijden?