In het kort: zaterdag 18 maart 2017

18 maart 2017 18:00

De veteranen zorgden voor de enige reuring op de verder stille De Peelrand vandaag. Alle jeugdteams hadden hun wedstrijden op andere velden. De regen had weinig invloed op het programma gelukkig. Alleen de O11-2, die op het punt stond stond om naar Reuver af te reizen, kreeg op het laatste moment het bericht dat de Reuverse velden het water niet goed hadden doorstaan. De overige wedstrijden verliepen als volgt:

RKMSV JO9-4                                  -             Grashoek JO9-2                                            4-0

De kanjers van de O9-2 wisten helaas het netje niet te vinden deze week. Het is ook erg lastig als twee bepalende spelers er niet zijn omdat de O9-1 aanvulling nodig heeft. De rest moet het dan helemaal zelf doen. Ze hebben er flink voor geknokt, maar het is helaas niet gelukt. Misschien volgende week!

Haelen JO9-2                                  -             Grashoek JO9-1                                            2-2

Dat Haelen wat is zijn mars heeft hebben ze laten zien! Er werd goed gevoetbald tegen de gasten uit Grashoek. Helaas moest ook de O9-2 een bepalende speler missen vandaag vanwege een blessure, maar ze werd prima uitgeholpen door Lucas en Tygo! Het eerste puntverlies is daar, maar het was wel een echte wedstrijd.

Reuver JO11-5                                -             Grashoek JO11-2                                          afgelast

Helaas afgelast, maar jullie houden hem tegoed!

MMC Weert JO11-2                      -             Grashoek JO11-1                                          1-4

Grashoek heeft zich totaal niet laten leiden door het eerdere resultaat tegen het O11-3, het lagere team van MMC, althans niet in negatieve zin. Het hele team heeft keihard gewerkt om de tegenstander vast te zetten en geen kans te geven. Het heeft zich uitbetaald in een 1-4 overwinning en de eerste punten in deze zware 1e klasse. Misschien nog wel belangrijker is dat er weer wat zelfvertrouwen is getankt.

Grashoek/Koningslust JO13-1   -             RKMSV JO13-1                                              0-10

We kunnen er niet veel meer van maken. De 0-10 was terecht en geeft uiting aan het enorme niveauverschil in deze competitie.

Grashoek/Koningslust JO15-2   -             Sporting ST/SVEB JO15-2                           3-0

Mooie overwinning. Maar het allermooiste is dat het team vandaag vanaf de eerste minuut al gefocust was. En dat is een belangrijke stap voorwaarts. Met drie overwinningen is Grashoek/Koningslust lijstaanvoerder! Volgende week op bezoek in Heibloem om die status te bestendigen.

Grashoek/Koningslust JO15-1   -             VVV’03 JO15-1                                              0-2

Het is zover. De eerste nederlaag van het seizoen 2016-2017. En het is terecht. De tegenstander overtroefde de thuisploeg op alle fronten. Een goede leerschool voor de O15-1 die fluitend door het najaarseizoen wandelde. Op dit niveau gaat het voetballen zelf een grotere rol spelen. De eerste twee wedstrijden werd dat al duidelijk. Vandaag werden we er op afgerekend.

Meterik/America JO17-1            -             Koningslust/Grashoek JO17-1                  0-1

Meterik/America liep vandaag tegen haar eerste competitieverlies aan (en Koningslust/Grashoek dus tegen haar eerste overwinning). Een prima resultaat voor de bezoekers die het tot dusver niet makkelijk hebben gehad. Het motto van vandaag was: "als je de nul houdt hoef je er maar ééntje te scoren". En dat lukte!

BEVO JO19-1                                   -             Koningslust/Grashoek JO19-1                  1-8

Geheel in de lijn van het najaar heeft Koningslust/Grashoek met ruime cijfers gewonnen van BEVO. In de eerste helft kon BEVO de schade nog beperkt houden tot 1-2. In de tweede helft ging zogezegd de wals erover. De O19-1 is uitgegroeid tot een stabiele ploeg die wederom hoog meedraait in een klasse waarin meerdere standaardteams van gerenommeerde verenigingen spelen.