In het kort: zaterdag 11 maart 2017

12 maart 2017 17:45

Superwedstrijden op een prachtige voetbaldag! De velden waren wel een beetje hobbelig, maar verder uitstekend bespeelbaar. Bij de ochtendwedstrijden kon helaas door een storing niet warm worden gedoucht. 's Middags gelukkig weer wel, al had toen een koude douche de verhitte gemoederen wellicht wat kunnen afkoelen. Leest u maar:

Grashoek JO9-2                                 -           MMC Weert JO9-5                               5-8

De wedstrijd ging eigenlijk mooi gelijk op. Alleen werden er meer doelpunten gemaakt door de gasten uit Weert. En voetballen doe je om doelpunten te maken en om te winnen. Dus een goede en leuke wedstrijd, alleen wat meer doelpuntjes maken!

Grashoek JO9-1                                 -           Heythuysen JO9-1                              6-2

Grashoek wist al vroeg in de wedstrijd de verhoudingen duidelijk te maken. Voor Heythuysen zat  er niets meer op dan door individuele acties te redden wat er te redden viel. Lucas uit de O9-2 speelde met groots gemak met deze groep mee, echt super gedaan! In de tweede helft was er zelfs nog gelegenheid om Djayden met de E1 mee te laten doen!

Grashoek JO11-2                                -           Panningen/Egchel JO11-2                  0-4

De gasten waren een maatje te groot voor onze jongste O11 groep en namen de punten terecht mee.

Grashoek JO11-1                                -           Merefeldia JO11-2                               0-1

Een enorm spannende pot! Merefeldia, met een aantal heel handige aanvallertjes, trok met goed voetbal de eerste helft met 0-1 naar zich toe. De tweede helft ging meer gelijk op en voor de ogen van een enthousiast meecoachend gastpubliek werd Merefeldia steeds vaker voor eigen goal vastgezet. De afwerking liet helaas te wensen over zodat deze enerverende pot voetbal geen punten voor Grashoek opleverde.

Laar JO13-2                                        -           Grashoek/Koningslust JO13-1            16-3

Geen...schijn...van...kans. Laar zet een succesvolle reeks neer. Maarheeze O13-1, ook geen kleintje, werd vorige week met duidelijke cijfers de deur gewezen. Nu dus Grashoek/Koningslust dat maar korte tijd hoop mocht hebben, maar zich uiteindelijk de golf van tegengoals moest laten welgevallen, moegestreden. Kijkend naar de overige tegenstanders kunnen we nu al zeggen dat het erg zwaar gaat worden komend seizoen.

RKMSV JO15-3                                   -           Grashoek/Koningslust JO15-2            4-5

Wat een pot, en wat een resultaat! Na een 3-1 achterstand na de eerste helft verdiende en kreeg de O15-2 in de tweede helft de beloning voor het harde werken. De thuisploeg kreeg vorig seizoen ook geen vat op het stugge combiteam en onderschatte de veerkracht.

Wittenhorst JO15-2                             -           Grashoek/Koningslust JO15-1            1-1

Een 1-1 met een met een ietwat ontevreden gevoel. Aan een uitstekende reeks zonder puntverlies is helaas een eind gekomen, maar aan de status van "ongeslagen" nog even niet. De uittslag is terecht al had hier meer ingezeten.

Koningslust/Grashoek JO17-1            -           Roggel JO17-1                                    1-6

Alsof er totaal andere teams op het veld stonden. Zo vergeleek een toeschouwer deze wedstrijd met die van vorig jaar, toen Roggel uiteindelijk met 5-4 aan het langste eind trok. Zonder dat de thuisploeg er iets aan kon doen liepen de veel voetbalvaardiger gasten in een rap tempo uit naar 0-3. Het is aan het gebrek aan scherpte te danken (en het goede keepen van Joep) dat het niet erger was. Bij de eigen spaarzame kansjes van Koningslust/Grashoek was ook niet veel geluk te bespeuren. In de tweede helft veranderde er niet veel. Een strijdende thuisploeg (dat weer wel!) dat het tegen een meer voetballende tegenstander niet kon bijbenen. De eretreffer viel, toch wel wat gelukkig, via de schouder van Harmen in de goal.

Koningslust/Grashoek JO19-1            -           Sportclub Irene JO19-2                       5-3

Op de keper beschouwd lagen deze twee teams niet ver uit elkaar. Sportclub Irene was hoogstens wat beter in de afronding dan Koningslust/Grashoek en nam een voorsprong. Maar in het veld begon het om de één of andere reden te gisten. En net als bij een mesttank kan dat tot een explosie leiden. Halverwege de tweede helft was het zover: het knalde en de stoppen sloegen bij meerdere bezoekende spelers door. Dit leidde tot een tweede rode kaart. In de minuten daarna moesten de geel-zwarten spitsroeden lopen om de zware charges van de gefrustreerde gasten te ontwijken. Scheidsrechter Luc was nog mild met zijn twee gele kaarten (met tijdstraffen), maar zal een uitgebreid rapport bij de KNVB moeten gaan aanleveren. Dat het veldoverwicht tot een 5-3 overwinning leidde zal u niet verwonderen.