Vooruitblik op zaterdag 11 maart 2017

9 maart 2017 18:45

De tweede competitieronde. En een volle Peelrand. Hopelijk hebben de velden niet tè veel te leiden gehad onder de hoeveelheid regen waar we op getrakteerd zijn geweest de afgelopen dagen en kan er gewoon worden gespeeld. Vorige week zagen we al dat de wedstrijden ten opzichte van het najaar seizoen allemaal wat zwaarder waren. En dat is een goed teken want dan zijn ze uitdagender, spannender en vooral leerzamer geweest! Wat brengt deze week?

10.00u Grashoek JO9-2                              -             MMC Weert JO9-5

Vorige week werd nog verloren van een wakker Budel en waren de blikken een beetje sipjes. Hopelijk dat het deze week beter gaat!

11.00u Grashoek JO9-1                              -             Heythuysen JO9-1

Na de verrassend makkelijke overwinning van vorige week mag de O9-1 zich deze week opmaken voor een tegenstander in een andere, de juiste, categorie. Maar het zal zeker geen onmogelijke opgave voor de geel-zwarte talenten zijn. Koppie’s erbij, voor de volle 40 minuten!

10.00u  Grashoek JO11-2                           -             Panningen-Egchel JO11-2

Panningen/Egchel O11-2 walste vorige week met 9-1 over het kleine Tegelse TSC’04 heen. Het tekent de kwaliteiten van de “tweede” O11-team van onze combiburen. Onze helden zelf verloren met het kleinst mogelijke verschil van het fysiek sterkere Roggel. Komende woensdag is ook een wedstrijd in de beker ingepland. Ik denk dat de JO11-2 er beide wedstrijden vol voor gaat!

11.00u  Grashoek JO11-1                           -             Merefeldia JO11-2

Ook hier weer: Grashoek verloor haar eerste wedstrijd en Merefeldia won haar eerste. Er werd in beide wedstrijden over en weer flink gescoord! Dat gold overigens voor alle wedstrijden in deze poule. Leuk voor de spelers en voor het publiek. We kijken uit naar de krachtmeting. Eén van de teams moet reserveshirts aan want de clubkleuren zijn precies gelijk.

10.30u  Laar JO13-2                                     -             Grashoek/Koningslust JO13-1

De wedstrijd van vorige week tegen Vesta is vanwege de vakantie verplaatst, dus dit wordt de openingswedstrijd voor onze O13-1. In Laar, dus misschien wel op kunstgras. Laar won vorige week overtuigend van Maarheeze O13-1 dus het zal niet makkelijk worden voor onze gretige jongelingen.

12.00u  RKMSV JO15-3                               -             Grashoek/Koningslust JO15-2

Vorig seizoen stonden deze opponenten ook tegenover elkaar, in Grashoek. Meijel had toen een licht overwicht, maar geen antwoord op de counters van onze O15-2. De eindstand werd toen 2-0. Dit seizoen zullen ze dat willen rechttrekken. En de buurtjes zijn in de mood na de 1-3 overwinning van vorige week, in en tegen Leunen.

13.30u  Wittenhorst JO15-2                      -             Grashoek/Koningslust JO15-1

Een huzarenstukje van onze promovendus, vorige week tegen DEV/RKDSO. Wat zegt dat over deze week? Niet veel meer dan dat er weer gedisciplineerd moet worden gespeeld. Wittenhorst, dat al een succesvol half jaar in de 2e klasse achter de rug heeft, verloor haar eerste wedstrijd met 2-1 tegen FCV Venlo O15-2. Een waardige tegenstander.

14.00u  Koningslust/Grashoek JO17-1   -             Roggel JO17-1

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Grashoek

De wijze waarop op 15 oktober 2016 de wedstrijd in en tegen Roggel O17-1 met 5-4 werd verloren is hopelijk goed geëvolueerd in het team. In de nabeschouwing staat in zoveel woorden dat de tegenstander, zeker na de snelle 0-2 voorsprong, te veel ruimte werd gegeven om te voetballen en dus hoop te hebben op een ommekeer. Voetballend doet Roggel zeker niet onder voor onze O17-1!

14.30u  Koningslust/Grashoek JO19-1   -             Sportclub Irene JO19-2

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Grashoek

Vorige week zaterdag knalde Irene met een overtuigende 8-3 over America/Meterik O19-2 heen. Onze O19-1 pakte een zuinige overwinning op Neer. Toch niet onbelangrijk. De komende wedstrijd gaat ons veel vertellen over de verhoudingen binnen de relatief zware 3e klasse 301.