Vooruitblik op woensdag 7 en zaterdag 10 december 2016

6 december 2016 19:00

Deze week staat in het teken van de bekerwedstrijden en de inhaalwedstrijden. En zo alles bij elkaar optellend komen we nog aan een redelijk vol programma, te beginnen met de bekerwedstrijd van de C2 aanstaande woensdag. Zaterdagmorgen volgen dan 3 wedstrijden in het bekertoernooi (E1, E2 en F2) en daarna 3 inhaalwedstrijden in de reguliere competitie (A1, C1 en C2). Alleen de E2 en de C2 spelen op de Peelrand. De C1 gaat zaterdag in en tegen Kessel haar eerste plaats verdedigen en het feestje nu definitief vieren. Laten we maar eens kijken wat ons te wachten staat…

Woensdag 7 december 2016

19.00u    MVC’19 JO15-2                                               -              Grashoek/Koningslust JO15-2

Bekerwedstrijd

In de eerste ronde van het bekertoernooi wist onze C2 redelijk eenvoudig af te rekenen met de C3 van MVC’19. Woensdag gaan ze op bezoek bij het “grotere broertje” van die eerdere bekeropponent, de C2. En die kennen we inmiddels ook want onze C1 vond daar in de competitie een zware tegenstander in. De uiteindelijke 6-0 overwinning toen had meer met de Grashoek/Koningsluster doeltreffendheid te maken dan met het voetbalniveau van MVC’19. Het zal dus erg zwaar worden voor onze C2. Komt allen aanmoedigen!

Zaterdag 10 december 2016

09.15u    ZSV JO9-5                                                       -              Grashoek JO9-2

Bekerwedstrijd

Als de Zeilbergse teams oplopen in sterkte dan zal ook Grashoek F2 een zware dobber hebben in de bekerwedstrijd tegen ZSV JO9-5. Er werd immers gelijkgespeeld tegen hun F6. Weet u nog, de emotievolle zwartepietenwedstrijd een paar weken geleden? Maar zo’n rekensommetje gaat in het (beker)voetbal niet op. Alle wedstrijden staan op zich. Nu dat de Sint en zijn helpers weer naar het zonnige zuiden zijn vertrokken kunnen de jongste helden zich waarschijnlijk wel weer op het voetbal concentreren.

09.30u    Grashoek JO11-2                                           -              Olympia Boys JO11-1

Bekerwedstrijd

Onze eerstejaars E krijgt bezoek van de tweedejaars, en dus wat oudere spelers, uit Ommel. De bezoekers staan vrijwel ongenaakbaar aan kop in hun competitie. Helemaal onverslaanbaar zijn ze niet, zo blijkt uit de 3-8 nederlaag die ze nogal verrassend tegen Bruheze leden. Onze E2 wacht een enorme uitdaging in het bereiken van de volgende ronde en moeten zich gewoon instellen op een leuke wedstrijd. En dan…. wie weet?

11.15u    Leunen JO11-2                                               -              Grashoek JO11-1

Bekerwedstrijd

De overweldigende plaatsing van Leunen voor de tweede bekerronde geeft gezien de tegenstanders in hun poule nauwelijks een indicatie voor de te verwachten tegenstand komende zaterdag. De competitie wellicht wel. In een met Grashoek vergelijkbare poule doet dit Leunen E2 het redelijk op een 7e plaats. Wat opvalt is dat ze, al wordt er verloren, iedere wedstrijd wèl één of meer goaltjes weten te scoren. Spannend!

12.00u    Grashoek/Koningslust JO15-2                     -              Sportclub Irene JO15-3

Medio oktober heeft Sportclub Irene besloten om een aantal C-teams te herschikken en samen te voegen. Het resultaat was dat de C3 onze poule van negen teams aanvulde naar een even aantal. De eerste ingeplande wedstrijd van het nieuwe Sportclub Irene JO11-3, tegen ons eigen Grashoek/Koningslust, kwam tè vroeg om de teams bij elkaar te krijgen. Vandaar deze inhaalwedstrijd. Het is wellicht de laatste competitiewedstrijd want of de vorige week afgelaste wedstrijd tegen Panningen/Egchel wordt ingehaald is op dit moment nog niet zeker. Veel succes mannen!

13.30u    Kessel JO15-2                                                -              Grashoek/Koningslust JO15-1

Deze inhaalwedstrijd gaat de C1 een definitieve plaats op de kampioenenreceptie op vrijdag 6 januari 2017 opleveren. De kans dat er met 18-0 wordt verloren is te verwaarlozen. De C2 van Kessel is de hekkensluiter en zal in het voorjaar een treedje lager worden ingedeeld. Wel zo prettig. Maak er samen een feestje van zaterdag!

14.30u    Koningslust/Grashoek JO19-1                     -              MVC’19 JO19-2

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust.

Het blijft fascinerend om het doelsaldo van de A1 te zien: 49 voor en 26 tegen. De eerstvolgende op de ranglijst met zoveel tegendoelpunten moet vrezen voor degradatie… Koningslust/Grashoek echter niet. Met het behaalde puntenaantal ligt een promotie in het verschiet bij de herindeling voor het voorjaarseizoen. Zaterdag is de laatste kans om de cijfers iets gunstiger in de archieven te laten verwerken. De bezoekers uit Maasbree, die niet zo ver hoeven te reizen als de meerderheid van de thuisploeg, hebben nog geen potten kunnen breken dit seizoen.