In het kort: zaterdag 19 november 2016

20 november 2016 19:00

Tussen de wedstrijden die wèl doorgang konden vinden zaten er een aantal om van te smullen. Vooral de JO11-1 (E1) en de JO17-1 (B1) hebben de wedstrijd van hun leven gespeeld. Van de laatste wedstrijd staat een uitgebreid stukje proza op de site. Hier houden we het bij de samenvattingen...

In de jeugdleidersvergaderingen is afgesproken dat er van iedere jeugdwedstrijd een verslag op de site komt. De leider is daar (eind)verantwoordelijk voor, maar hij kan het natuurlijk uitbesteden aan een van de ouders of een van de spelers. Uitbesteden zou super zijn want het maken van een verslag kost nou eenmaal tijd en de trainers en leiders steken allemaal al heel veel tijd in de club.

Verslagen worden gemaakt om de betrokkenheid van spelers en ouders bij de club en bij het team in het bijzonder, te vergroten. De mensen die niet bij de wedstriijd konden zijn worden op deze manier geïnformeerd. Kinderen, maar vooral ook hun ouders en andere familie, vinden het prachtig om hun namen te lezen. Anderen vinden het gewoon interessant om de prestaties van alle Grashoekse jeugdteams te volgen. Er is in ieder geval veel belangstelling voor.

De voor- en nabeschouwingen die u wekelijks voorbij ziet komen hebben hetzelfde doel. We tekenen hierbij wel aan dat we bij de nabeschouwingen voor de meeste wedstrijden afhankelijk zijn van de input van derden, bijvoorbeeld middels een wedstrijdverslag.

Zaterdag 19 november 2016

Neerkandia JO9-2                                          -              Grashoek JO9-2                                             5-3

Op een stil achteraf veldje op het sportcomplex van Neerkant speelde de F2 tegen hun leeftijdsgenootjes uit Neerkant. De publieke belangstelling viel helaas wat in het niet, vergeleken bij de wedstrijd op het hoofdveld, daarover later meer (zie JO11-1, hierna). De jongste talenten maken een zware periode door, gezien het puntverlies de afgelopen weken. Maar ja, verliezen hoort er ook bij. Door deze uitslag is het eventuele kampioenschap een snel kleiner wordende stip aan de horizon, al blijft het natuurlijk een machtig mooi seizoen!

NWC JO9-5                                                      -              Grashoek JO9-1                                             0-13

In Asten lukte het de thuisploeg maar niet om een echte wedstrijd te creëren. Het bleef allemaal wat éénzijdig vertelde de coach. De verrassende topscorer van vandaag was Ties Kuijpers die de gelegenheid te baat nam om zich een flink in de picture te spelen. De uitslag is voor de statistieken en de blik is gericht op volgende week

BEVO JO11-2                                                  -              Grashoek JO11-2                                           4-9

Neerkandia JO11-1                                        -              Grashoek JO11-1                                           4-3

En zo werd het in de slotminuut nog bijna een gelijkspel… Dat zou een beloning zijn geweest voor de karaktervolle wijze waarop Grashoek de wedstrijd na de 3-0 achterstand toch weer oppakte. Al weken was bekend dat het kampioenschap in deze wedstrijd zou worden bepaald. Dat Neerkandia het betere van het spel bleek te hebben betekende niet dat het groen-witte bolwerk niet genomen kon worden. Binnen 3 minuten na de spreekwoordelijke limo (want daar doen ze niet aan), werden de aansluitingstreffers gescoord: 3-2. Er ontspon zich een strijd die zijn weerga niet kent en toen de rookwolken waren opgetrokken stapte Neerkandia als (nipte) overwinnaar opgelucht van het veld. Grashoek heeft zich kranig geweerd, maar toch verloren. Helaas.

MVC’19 JO13-3                                               -              Grashoek/Koningslust JO13-1                     4-3

De coach liet weten dat het zuur is als je een bijna zekere overwinning in de laatste minuten van de wedstrijd door de vingers ziet glippen. Het overkwam de D1 in een direct duel tegen Maasbree toen het na een 2-3 voorsprong “ineens” met 4-3 achterstond. Zonde.

RKSVN JO15-1                                                -              Grashoek/Koningslust JO15-2                     4-0

Kessel JO15-2                                                 -              Grashoek/Koningslust JO15-1

Deze wedstrijd is helaas afgelast wegens slechte velden.

Koningslust/Grashoek JO17-1                      -              Panningen/Egchel JO17-1                            6-3

Zo zie je maar dat er geen zekerheden bestaan in de sport. Koningslust/Grashoek heeft een verdiende overwinning geboekt op de bezoekers uit Panningen en Egchel.

Ik verwijs met veel plezier naar het uitgebreide wedstrijdverslag.

Koningslust/Grashoek JO19-1                      -              MVC’19 JO19-2

Deze wedstrijd is verplaatst naar 10 december 2016.