Vooruitblik op zaterdag 12 november 2016

10 november 2016 18:30

We worden wel verwend zeg. Vorige week was al een Grashoekse voetbalzaterdag omdat alle teams thuis speelden. Komende zaterdag volgt er nog een! Gaat het net zo druk worden? We krijgen in ieder geval de hele jeugdafdeling van SVV Heibloem op bezoek, de F1, E1 en C1. De weersvoorspelling zegt dat de dag frisjes begint. Rond deze tijd van het jaar betekent dat vaak ook zon! Zin in!

Zaterdag 12 november 2016

09.30u    Grashoek JO9-2                                             -              ZSV JO9-6

Zaterdag komt het 6e F-team van het Zeilbergse ZSV op bezoek bij onze tot dusver zeer succesvolle F2. De gasten staan op een verdienstelijke 5e plaats en hun belangrijkste wapenfeiten waren tot dusver de overwinningen op Bevo en Sparta. Grashoek heeft vijf wedstrijden gewonnnen en ligt op stoom (hoe toepasselijk). Ze zal de goede reeks ongetwijfeld voort willen zetten in de eerste van de komende 4 wedstrijden tegen de wat zwaardere tegenstanders.

10.30u    Grashoek JO9-1                                             -              SVVH JO9-1

Het eerste Heibloemse team dat naar de Peelrand afreist vandaag is de F1. Zij staat net in het linkerrijtje en is tot op heden ongeslagen in de thuiswedstrijden. Op vreemde velden zijn ze wat minder succesvol gebleken, onder meer het verlies, verrassenderwijs tegen laagvlieger MVC’19. Hier won Grashoek vorige week nog met 8-3 van. Grashoek F1 heeft misschien het vizier staan op de wedstrijd van 26 november, maar moet niet vergeten de tussenliggende 2 wedstrijden ook geconcentreerd uit te spelen.

09.30u    Grashoek JO11-2                                           -              Helden JO11-5

De E2 draait prima en heeft vorige week laten zien over veerkracht en wilskracht te beschikken. Het was een belangrijke ontdekking van de spelers dat een tegenstander, hoe groot de spelers ook zijn, met goed voetbal te verslaan is.

De komende 3 weken wachten onze buren Helden, Beringe en Koninglust, allen uit het rechter rijtje, waarna het seizoen over vier weken wordt afgesloten tegen koploper Kronenberg E1, het enige team in deze competitie waar geen maat op staat. Er zijn dus de eerstkomende weken nog wel een aantal puntjes te verdienen en uiteindleijk misschien wel een podiumplaats te behalen. Eerst Helden.

10.30u    Grashoek JO11-1                                           -              SVVH JO11-1

Zolang er niemand is die ze tegenhoudt gaat de E1 gewoon door met scoren en winnen. Of Heibloem de reuzendoder gaat zijn is, vanuit de ranglijst bezien, niet waarschijnlijk. De bezoekers doen het niet onaardig. Ze hebben tegen Bevo, waar Grashoek maar nèt van won, de schade beperkt weten te houden tot een 7-5 nederlaag. De ploeg, die vanuit goede Heibloemse traditie uit een aantal grotere spelers bestaat, kan gezien die uitslag behoorlijk gevaarlijk voor de Grashoekse goal komen. Daar staat tegenover dat de Grashoekse offensieven ook de naam hebben van goalgetters.

Ter informatie: Helenaveen/Griendtsveen heeft besloten om haar O11 team uit deze competitie terug te trekken. De uitslag van 21-1 komt daarmee te vervallen.

12.00u    Grashoek/Koningslust JO13-1                     -              Kessel JO13-2

We zeggen wel eens dat een team het beste precies in het midden van de ranglijst kan staan. Je verliest er een paar en je wint er een paar en die overwinningen geven extra voldoening als ze niet steeds van te voren te voorspellen zijn. Weerstand is de beste leraar in het jeugdvoetbal, zei ooit eens een wijs man. Vandaag komt Kessel op bezoek. Het team staat vlak boven Grashoek/Koningslust. Hoewel ze opvallend minder productief zijn wordt dat gecompenseerd door effectiviteit. Tegen de koploper, bijvoorbeeld, werd netjes gelijkgespeeld. Als het team van Richard ambitie heeft om te stijgen op de ranglijst, dan is een driepunter komende zaterdag noodzakelijk.

13.00u    Grashoek/Koningslust JO15-2                     -              SVVH JO15-1

Ook dit jaar is het hoogste jeugdteam van het kleine Heibloem samengesteld uit een brede leeftijdsgroep, om zodoende alle liefhebbers de gelegenheid te geven de mooie sport te beoefenen. Onze, voornamelijk, eerstejaars zullen een fysiek team tegenover zich vinden. Een team dat nog niet heeft verloren. Het gaat dus lastig worden voor onze C2, maar ze zijn zeker niet bij voorbaat kansloos als, onder leiding van de coaches, de inzet en de creativiteit wordt getoond die we de afgelopen weken van het team hebben gezien.

14.00u    Grashoek/Koningslust JO15-1                     -              MVC’19 JO15-2

Grashoek/Koningslust doet het super en heeft, onder meer vorige week, laten zien dat ze over de kwaliteiten beschikken om 2e klasse te spelen. Maasbree staat vierde en doet het nèt even minder. Die ploeg moet zeker niet worden onderschat, al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat MVC nog niet tegenover een van de teams uit de top 5 heeft gestaan. Zaterdag wordt dus hun eerste confrontatie. De thuisploeg moet in de huidige vorm in staat worden geacht om de punten te pakken. De wedstrijd begint om 14.00. Op dat moment is in Venlo de krachtmeting tussen Meijel en Venlosche Boys, respectievelijk 2e en 3e plaats, al een half uur in volle gang.

Koningslust/Grashoek JO17-1      vrij

16.00u    Koningslust/Grashoek JO19-1                     -              Helden JO19-2

Deze wedstrijd wordt gespeeld in Koningslust

De A1 lijkt zich te hebben herpakt na de wat rommelige start van het seizoen. Er wordt leuk voetbal gespeeld en er staat een gemotiveerde groep. Komende zaterdag komt Helden op bezoek. Zij hebben zich vorige week door een gelijkspel tegen Venray weten te ontworstelen aan de gedeelde laatste plaats. Als de scheidsrechter de wedstrijd van start laat gaan is de wedstrijd in Belfeld tussen Belfeldia en Kessel bijna afgelopen. Het zou daar aan de Maas nog wel eens spannender kunnen gaan worden dan later die middag “bij ons” op De Lust.