In het kort: zaterdag 17 september 2016

18 september 2016 17:00

Na de tweede bekerronde kunnen we al berichten dat de O15-2 na hun twee overwinningen niet meer te achterhalen zijn. Proficiat met het bereiken van de volgende ronde! De overige teams lieten wisselende resultaten optekenen. De O13 en de O11-2 hadden vandaag helaas hun schietschijfdag: respectievelijk 13-1 en 19-0. Het wekelijkse overzicht vindt u hier…

VCH O9-1                                                        -           Grashoek O9-2                                  1-5

Grashoek wist te voorkomen dat VCH hun prestatie van vorige week vervolg gaven en boekten hun eerste overwinning!

VVV’03 O9-1                                                    -           Grashoek O9-1                                   6-9

Deze week was Grashoek wèl trefzeker en pakte een terechte overwinning. De eerste helft was nog behoorlijk in evenwicht, maar in de tweede helft liep Grashoek snel bij haar tegenstander weg. De andere wedstrijd in deze poule is verplaatst naar donderdag. Als Koningslust die avond punten pakt van FCV Venlo is er nog een kansje op het bereiken van de volgende ronde.

Venlosche Boys O11-2                                   -           Grashoek O11-2                                  19-0

Het klasseverschil was te groot, we zagen het al aankomen toen het affiche van deze vriendschappelijke wedstrijd bekend werd. Het fysiek en voetballend veel sterkere Venlosche Boys liet geen spaan heel van onze eerstejaars E.

Ondertussen speelden de twee concurrenten in de beker vandaag tegen elkaar. SJVV won ruim van ZSV en heeft haar wedstrijden deze ronde achter de rug. Op 29 oktober heeft Grashoek genoeg aan een gelijkspel tegen het Zeilbergse ZSV om de volgende ronde te bereiken.

RKMSV O11-2                                                 -           Grashoek O11-1                                  4-7

Tegen Meijel werd een stevige basis gelegd voor het bereiken van de volgende ronde. In de andere wedstrijd rekende Koningslust namelijk kordaat (16-2) af met Egchel/Panningen en deze uitslag doet vermoeden dat Grashoek op 29 oktober ook wel het benodigde puntje moet kunnen pakken tegen de fusieclub.

Neerkandia O13-1                                           -           ST Grashoek/Koningslust O13-1            13-1

Vorige week wist Neerkandia met 0-29 van Meijel O15-4 te winnen. Naar aanleiding daarvan heeft Meijel besloten het team uit de bekercompetitie terug te trekken. Een terechte beslissing want van het fungeren als kanonnenvoer hebben de (Meijelse) kids geen plezier en zullen ze ook niets zinnigs leren. Hoewel de combi-D1 uit Grashoek en Koningslust een meer waardige tegenstander leek hebben ook zij geen potten kunnen breken. Neerkandia heeft een goede lichting die het nog ver kan gaan schoppen. Grashoek/Koningslust heeft weer een oefenwedstrijd achter de rug en is klaar met de bekerstrijd.

MVC’19 O15-3                                                 -           ST Grashoek/Koningslust O15-2            0-5

Alweer een clean sheet voor de C2 en een voorhoede die er al 11 heeft ingelegd. Dat belooft wat! Degene die dit team ziet spelen zou niet denken dat het tot voor enkele weken geleden twee verschillende verenigingen waren. Je zou ook niet denken dat de spits eigenlijk de keeper van vorig jaar was. Zo blijken er meer onvermoede talenten die dit team ook tot mooie prestaties in de competitie kunnen stuwen. De tweede bekerronde is in ieder geval al bereikt!

ONDO O15-1                                       -           ST Grashoek/Koningslust O15-1                    2-1

Er was geen sprake van onderschatting vanmiddag en er werd door beide teams op het scherpst van de snede gestreden. Soms iets over het randje maar grenzen mogen in het voetbal worden opgezocht. De taak van de scheidsrechter is om die grenzen duidelijk, maar vooral eenduidig, aan te geven en te handhaven. Na een 0-1 voorsprong ontspon zich een leuke wedstrijd waarin de vechtlust en de nodige emoties niet ontbraken. Het uitvallen van spits Job bleek het kantelpunt te zijn. Als ONDO in haar laatste wedstrijd, op 29 oktober, uitglijdt tegen NWC zou de C1 nog groepswinnaar kunnen worden. Vooralsnog theoretisch, maar niet onmogelijk.

Rood/Wit’67                                        -           ST Koningslust/Grashoek O17-1                    4-4

Koningslust/Grashoek was de hele wedstrijd oppermachtig tegen het wanhopig verdedigende Rood-Wit. De gastheren (en 3 dames) kwamen slechts spaarzaam maar, zo bleek, zeer effectief over de middellijn. Zonder de steun van de verre van onpartijdige scheidsrechter had de thuisploeg zeker geen punt aan de wedstrijd overgehouden. Daarbij moet ook wel worden aangetekend dat Koningslust/Grashoek wel wat zorgvuldiger met de kansen had moeten omspringen. Maarheeze, dat van Cranendonck won, zal doorgaan naar de volgende ronde.

ST Koningslust/Grashoek O19-1        -           ST Meterik/America O19-1                              1-8

Eventueel aanwezige bekeraspiraties werden gedurende deze wedstrijd definitief afgeschaald naar het maximaal haalbare: de leermomenten. Meterik/America was de ploeg die vanaf het eerste begin het meeste aanspraak maakte op de overwinning.