Vooruitblik op zaterdag 17 september 2016

15 september 2016 19:30

De kop is eraf, alle teams hebben vorige week hun eerste wedstrijd gespeeld. Bij onze 5 combiteams, soms wel grappend afgekort tot “Graslust”, waren de uitslagen, hoewel best wel positief, minder belangrijk dan het leren samenwerken met elkaar. Vergeet niet dat de meeste spelers al vele jaren met hetzelfde groepje samenspelen. Dan zijn zes of zeven nieuwe, relatief onbekende, nieuwe teamgenoten wèl even wennen. Komende zaterdag volgt de tweede bekerronde voor de jeugd, hier vast een vooruitblik.

09.30u  VCH 09-1                                            -           Grashoek O9-2

Voor beide teams staat de tweede bekerwedstrijd op de rol. Grashoek gaat op bezoek in Blerick bij de leeftijdsgenoten van de Voetbalclub Horsterweg. De gastheren (en dames) wisten hun eerste wedstrijd te winnen en zullen met een overwinning op onze helden een grote stap maken naar de volgende ronde.

09.30u  VVV’03 O9-1                                       -           Grashoek O9-1

Vorige week is de wedstrijd tussen VVV’03 en Koningslust niet doorgegaan, zodat komende zaterdag hun seizoen gaat beginnen. Over de sterkte valt dus niet veel te zeggen. Onze F1 heeft zich vorige week kranig geweerd tegen FCV-Venlo, waar vooral de effectiviteit in de afronding het verschil maakte tussen winst en verlies.

11.00u  Venlosche Boys O11-2                       -           Grashoek O11-2

Omdat Grashoek E2 komende zaterdag geen bekerwedstrijd heeft is er een vriendschappelijke wedstrijd tegen Venlosche Boys ingepland. Fijn dat ze dus toch de wei in mogen, al zal het aanzienlijk zwaarder gaan worden dan afgelopen week. Venlosche Boys E2 speelt namelijk in de hoogste regionen van de 1e klasse.

09.00u  RKMSV O11-2                                     -           Grashoek O11-1

Vorige week werd Koningslust E1 door vooral effectief spel met 5-0 aan de kant gezet. Nu wachten de buurtjes aan de andere kant: Meijel. En die hebben er zin in, want ook zij hadden vorige week een mooie score van 2-12 tegen het 4e team van Egchel/Panningen O11. Deze winnaar van deze wedstrijd stoomt normaalgesproken door naar ronde 2. Er is geen ruimte voor kadootjes vandaag want de rood-witten hebben een sterk team dit jaar.

12.00u  Neerkandia O13-1                               -           ST Grashoek/Koningslust O13-1

Deze wedstrijd belooft net zo’n clash te worden als die van de O11-1, hierboven. We zien twee ploegen die beiden hun eerste wedstrijd hebben gewonnen. Neerkandia zelfs met een onthutsende 0-29, uit tegen RKMSV O13-4. Zo’n niveauverschil is voor niemand leuk en de coach kan dan ingrijpen, ook in de D. Zaterdag zal het zo ver niet hoeven komen. Grashoek/Koningslust kijkt weliswaar tegen een bijna onmogelijke opdracht aan, maar zal het Neerkant nog flink lastig gaan maken. Wie weet...

12.00u  MVC’19 O15-3                                     -           ST Grashoek/Koningslust O15-2

De KNVB heeft bij de competitie-indeling Grashoek/Koningslust ietsjes hoger ingedeeld dan MVC’19, maar zo’n indeling is in het najaarseizoen nèt iets meer dan natte-vinger-werk. De wedstrijden zelf zullen duidelijkheid verschaffen. Afgaande op het spel van afgelopen week denk ik dat onze C2 voorin voldoende creativiteit heeft om een hoop onrust te veroorzaken bij de Breese defensie. De samenvoeging tussen de twee verenigingen lijkt (ook) hier redelijk soepeltjes te verlopen.

13.15u ONDO O15-1                                       -           ST Grashoek/Koningslust O15-1

Op papier zou Grashoek/Koningslust zich niet druk hoeven te maken over veel lager geklasseerde ONDO. Wij zijn ingedeeld in de 3e 301 en ONDO in de 3e 208. Maar schijn bedriegt want de opponent uit Heusden, “Op Naar De Overwinning”, heeft met klinkende cijfers van het 2e O15-team van RKMSV gewonnen (óók 3e 301...). Grashoek/Koningslust moet op haar hoede zijn en dezelfde kadans zien te vinden als vorige week tegen NWC.

14.30u  Rood/Wit’67                                        -           ST Koningslust/Grashoek O17-1

De B1 heeft vorige week tegen het sterke Maarheeze niet veel in te brengen gehad, net als Rood-Wit’67 bij Cranendonck. De tegenstander van zaterdag, uit Budel-Dorplein, heeft de afgelopen jaren steeds met de Grashoekse B1 gewedijverd voor een plaatsje in de hoogste regionen van de competitie. Nu staan er vanzelfsprekend weer twee nieuwe “B1”-teams, maar de verwachting is dat ze weer voor een spannende strijd zullen zorgen, al moet aangetekend worden dat de bezoekers nog niet op volle sterkte zullen zijn.

16.00u  ST Koningslust/Grashoek O19-1        -           ST Meterik/America O19-1
Deze wedstrijd wordt in Koningslust gespeeld

Alleen de winnaar van deze eerste ronde gaat door naar de volgende ronde, dus als Koningslust/Grashoek ambities op dat vlak heeft zal het Meterik/America moeten verslaan. Geen eenvoudige opgaaf omdat ook de gasten de eerste wedstrijd, zelfs ruim, hebben gewonnen: Bevo werd met 5-1 teruggewezen.