In het kort: zaterdag 10 september 2016

11 september 2016 19:00

Onder een stralende zon hebben dit weekend zo’n 150 kinderen op ons sportpark genoten van de voetbalsport. En met hun vele ouders en vrijwilligers. De JO19 en JO17 hebben hun debuutwedstrijden op andere velden gespeeld. Klik maar door voor de samenvattingen.

Grashoek JO9-2                                              -              MVC’19 JO9-6                                  1-7

Het was een mooie pot die helemaal niet zo ongelijk was als de uitslag doet vermoeden. Grashoek sprong allleen veel slordiger met haar kansen om en liet achterin net iets te vaak een steekje valllen. Voetballend ontliepen de teams elkaar niet zoveel. Met iets meer concentratie kan dus een hoop worden bereikt. Wat dat betreft was dit dus de meest ideale oefenwedstrijd die je je kan wensen.

Grashoek JO9-1                                              -              FCV-Venlo JO9-2                             4-7

Ook bij de F1 bleken de gasten de bovenliggende partij al zag het er in het begin van de wedstrijd nog niet naar uit. Aan de vechtlust ontbrak het zeker niet en Grashoek heeft zich met 4 goals toch nog knap geweerd. Maar de tegenstanders hadden een meer evenwichtige ploeg. Er waren geen grote uitschieters naar boven of naar beneden bij. Dat is nou eenmaal de luxe van een grotere vereniging die de spelers in deze leeftijdsklasse beter naar hun eigen niveau kan indelen.

Grashoek JO11-2                                            -              SJVV JO11-5                                    3-2

Het werd nog flink spannend maar uiteindelijk kon Grashoek de eerder opgebouwde voorsprong behouden en de 3 punten meenemen. De druk was eigenlijk onnodig want er werden van onze kant erg veel kansen gemist en de verdediging stond het grootste deel van de wedstrijd als een huis. Goed gespeeld, de eerste drie punten zijn binnen. Volgende week is Grashoek vrij en kan in de leunstoel afwachten wat SJVV tegen Zeilberg gaat doen.

Grashoek JO11-1                                            -              Koningslust JO11-1                        5-0

Grashoek is geen moment echt in de problemen geweest tegen Koningslust en speelde zich na een snelle 1-0 op een beheerste manier richting eindsignaal. Koningslust probeerde steeds weer energiek en met soms erg goed voetbal de opgelopen achterstand in te halen, maar wist niet af te ronden. In hun drang naar voren lieten de gasten achterin gaten vallen. U raadt het al, daar wist de thuisploeg wel raad mee. Volgende week reizen we af naar Meijel die vandaag een lange neus van 2-12 trok naar Egchel/Panningen.

ST Grashoek/Koningslust JO13-1               -              ST America/Meterik JO13-1           1-2

De eerste periode van de wedstrijd was de onwennigheid bij de thuisploeg niet te verbloemen. Het was voor Grashoek/Koningslust erg lastig om de gasten buiten de 16 meter te houden, laat staat zichzelf doelrijpe kansen te creëren. De 0-1 kwam dan ook niet onverwacht. Datzelfde gold uiteindelijk ook voor onze eigen treffer, welke niet als eretreffer mag worden opgetekend, maar verdiend loon naar hard werken. De JO13 is nog jong, maar we gaan nog veel van ze horen. In de andere wedstrijd van de poule vestigde Neerkandia JO13-1 een clubrecord door met 0-29 van het 4e team van RKMSV JO13 te winnen. Volgende week gaan die van ons naar Neerkant.

ST Grashoek/Koningslust JO15-2               -              Baarlo JO15-3                                  6-0

De C2 had een eenvoudige wedstrijd waar de verdediging maar een enkel lastig momentje kende. Vandaag had de voorhoede de hoofdrol en zij heeft laten zien dat er heel veel creativiteit en vooral teamgeest in deze ploeg zit. Iets wat de trainer Stan de afgelopen week ook al was opgevallen. De tweede en laatste wedstrijd van deze bekerronde is tegen MVC’19 uit Maasbree, volgende week zaterdag.

ST Grashoek/Koningslust JO15-1               -              NWC JO15-3                                     5-0

Het derde team van de JO15 van NWC heeft zeker kwaliteiten, maar ze hadden gewoon geen antwoord op de snelle voorhoede van Grashoek/Koningslust. Vooral in de eerste helft werd er slim gebruik gemaakt van de lijnverdediging van NWC die erg veel ruimte bood. In de tweede helft ging de thuisploeg nog even door waar het was gebleven maar nam uiteindelijk wat gas terug waardoor de eigen defensie ook op haar constructie werd getest. De coach noemde het een prima wedstrijd met een aantal schoonheidsfoutjes.

ST Koningslust/Grashoek JO17-1               -              Maarheeze JO17-1                           0-6

De B1 moest zoals voorspeld vol aan de bak vandaag, maar het was niet genoeg. Maarheeze is terecht een treetje hoger ingedeeld. Koningslust/Grashoek, dat de laatste weken twee spelers zag vertrekken en één geblesseerde had, kreeg geen voet aan de grond op de helft van de tegenstander. Volgende week tegen Rood-Wit zal een ander spelbeeld te zien zijn.

Hegelsom JO19-1                                           -              ST Koningslust/Grashoek JO19-1               4-5

Een volgende wedstrijd zou de uitslag wellicht andersom kunnen zijn, maar vandaag viel hij uit in het voordeel van Koningslust/Grashoek. De tegenstander van volgende week, het samenwerkingsteam Meterik/America, liet geen spaander heel van onze buren uit Beringe. Dat wordt dus een hele interessante ontmoeting over een aantal dagen!