In het kort, zaterdag 2 april 2016

2 april 2016 18:30

“Alsof de duvel ermee speelt”, was de eerste reactie van de coach van KGA1 toen het bericht kwam dat de wedstrijd van deze week (ook) niet kon doorgaan. Waar het kleine Grashoek het vrijwel steeds weer voor elkaar krijgt om, met behulp van gastspelers uit een ander team, een team op het veld te brengen, lukt dat veel tegenstanders kennelijk niet. En zo blijft de teller voor de A1 op 1 wedstrijd staan, terwijl de meeste andere teams al aan de tweede helft van het voorjaarseizoen zijn begonnen en de B1 al aan een kampioenswedstrijd begint te denken! Ondanks de uitval van de A1 en de D1 was er toch weer veel moois te zien deze lentedag. Kijk maar mee…

Grashoek F3      -             Kessel F4             3-1

Het gaat lekker met de F3! Na een wat onzeker begin dit seizoen wordt de schroom afgeschud en lekker onbevangen gevoetbald. En met succes, want er worden wedstrijdjes gewonnen, goed gedaan met zijn allen! Namens de kabouters wordt nog Lucas nog bedankt voor het uithelpen op vrijdagavond.

Grashoek F2      -             Swalmen F3       2-2

In de voorbeschouwing werd gezinspeeld op een overwinning en een steviger eerste plek. We moeten vaststellen dat het omgekeerde is gebeurd. Swalmen heeft Grashoek prima op afstand weten te houden en zelf de kansen benut om weer een plaatsje te stijgen. Grashoek bleef teleurgesteld achter en heeft het initiatief deze competitie definitief uit handen gegeven. De komende twee wedstrijden wachten concurrenten Maasgouw en Bieslo.

Grashoek F1      -             Roggel F1            3-3

Hier toonde Grashoek een enorme veerkracht door na een schijnbaar onoverkomelijke achterstand terug te komen naar een gelijkspel. Als die laatste bal, in de laatste minuut, nèt even anders was gevallen had de sensatie compleet geweest. Na dit puntverlies werd snel over de heg gekeken wat Merefeldia had gemaakt. “Gelukkig” ook gelijk, dus is met nog 4 wedstrijden te gaan de koppositie behouden gebleven.

Grashoek E1      -             Horn E1               2-4

Horn heeft een gevoelige knauw gegeven aan de kampioensaspiraties van de E1. Over de gehele wedstrijd bekeken waren gasten iets beter vandaag. Daarmee is niet gezegd dat Grashoek zich geen kansen heeft weten te creëren. Integendeel, vooral in de eerste helft had het net zo gemakkelijk Grashoek kunnen zijn met de meeste doelpunten. Ze moeten er dan wel in, en die scherpte ontbrak helaas. Pas in de laatste 5 minuten kon de E1 iets aan de inmiddels tot 0-4 opgelopen achterstand doen. Helaas te weinig en te laat.

Grashoek C1      -             RKMSV C1          1-2

Petje af en een verdiend applaus voor de C1. De zware nederlaag van afgelopen donderdag bleek juist een positief effect te hebben gehad op de motivatie van de meeste spelers. Hoewel Grashoek technisch de onderliggende partij was, speelde ze met de kop omhoeëg en zonder enig ontzag voor de normaalgesproken veel sterkere tegenstander uit Meijel. Beide tegengoals vielen door onnodig balverlies op het middenveld, ver weg van de goal. Maar doordat Meijel sneller aan de bal en in de omschakeling was bleken deze foutjes fataal. Nadat daarna eerst een kopbal van Harmen uit de goal werd geduwd maakte Jim enkele minuten later de verdiende Grashoekse tegengoal door na een lange “rush de la Jim” de bal in de touwen te jassen. Mooie pot!

Grashoek B1      -             Veritas B1           3-2

Een overwinning met een donker randje. Nadat Veritas uit een corner de 0-1 had ingekopt en Marco de gelijkmaker had gemaakt, moest Stan helaas het veld verlaten en naar het ziekenhuis worden gebracht. Op het moment van dit schrijven werd nèt bekend dat er gelukkig niets is gebroken! Deze overwinning was uiterst belangrijk op de route naar het kampioenschap. Volgende week is Grashoek vrij. De week erna kan ze al kampioen zijn als ze op 16 april in de thuiswedstrijd van concurrent Horn weet te winnen. Hoe gek kan het lopen….