In het kort: zaterdag 19 maart 2016

20 maart 2016 12:15

Mooie spannende wedstrijden deze zaterdag! Op de kleine veldjes werd 3 keer gewonnen en één keer gelijkgespeeld: de F2 wist een punt uit het vuur te slepen tegen Egchel. Op de grote velden hobbelde de D naar een gelijkspel, pakte de C haar eerste driepunter en vocht de B zich naar de overwinning. KGA1 haalt haar wedstrijd in op woensdag 6 april. Kijkt u mee?

RKSVN F5M       -             Grashoek F3      1-2

De talenten wisten de stormloop van de Neerse dames te weerstaan en in een zeer spannende wedstrijd een kleine voorsprong te behouden. Joey hield de goal vrijwel schoon en de voorwaartsen wisten vanuit de vele doelrijpe kansen er ééntje meer te verzilveren dan de tegenstander. De nagelbijtende coaches konden elkaar en de spelers in de armen vallen en feliciteren met de eerste overwinning!

Egchel F2            -             Grashoek F2      1-1

De correspondent vermeldt dat hij een zeer spannende wedstrijd heeft gezien waarna de punten uiteindelijk broederlijk zijn gedeeld. In deze poule blijven er twee teams over zonder puntverlies. Grashoek F2 volgt ze op de voet.

Panningen F1    -             Grashoek F1      1-5

Grashoek heeft met de ruime overwinning op Panningen haar zegereeks voortgezet en blijft de koppositie behouden, zij het gedeeld met Merefeldia. Het team gaat steeds beter draaien en lijkt klaar voor de krachtmeting volgende week zaterdag in Nederweert tegen datzelfde Merefeldia.

Heythuysen E2  -             Grashoek E1      2-3

De gastheren lieten zich, zoals voorspeld, niet verrassen en toonden zich een waardig tegenstander in een aantrekkelijke en spannende wedstrijd waar goed samenspel en individuele acties elkaar afwisselden. Door deze overwinning blijft Grashoek ongeslagen. Concurrent Egchel heeft zaterdag punten gemorst in Baexem en zakt naar de tweede plaats. Maar die komen we nog twee keer tegen.

Laar D2                -             Grashoek D1      0-0

Vandaag kwam nog niet meer duidelijkheid over wie het meeste aanspraak op de titel mocht maken, hoe vroeg in het seizoen het ook mag zijn. De uitzonderlijke 0-0 was verre van bloedeloos. Het was werkvoetbal, niet alleen vanwege de erg slechte ondergrond op het achterafveld in Weert, maar ook om de doordrukkende tegenstander van het lijf te houden. Met kunst en vliegwerk werd uiteindelijk een punt meegenomen, gekoesterd in de tas.

Reuver C2           -             Grashoek C1      0-2

Dit keer was het Grashoek dat het fysieke overwicht had, helemaal nadat de meest bepalende speler van Reuver na een akkefietje door zijn leider voor de rest van de wedstrijd aan de kant werd gehouden. De eindstand was 0-2 maar had eigenlijk het dubbele moeten zijn als er meer bekeken met de kansen zou zijn omgegaan. Onze 4 leenspelers uit de D konden prima meekomen ondanks dat ze al een wedstrijd achter de rug hadden, complimenten!

Swalmen B1       -             Grashoek B1      3-4

Swalmen liet vandaag het betere voetbal zien, maar lukte het ze in eerste instantie niet om de verdediging van Grashoek te doorboren. De ruststand van 0-2 gaf coach Jo nog niet het vertrouwen in het eindresultaat. Swalmen bleef drukken en kon in de tweede helft, bij een 0-3 stand, de ban breken door een gemakkelijk gegeven penalty. Vrij snel daarna kwam het antwoord, 1-4. Toch verloor Grashoek na dat moment definitief de controle. De 2-4 en 3-4 vielen snel achter elkaar en als de wedstrijd langer had geduurd dan had Swalmen de winst hoogstwaarschijnlijk gepakt. Dit was de eerste serieuze test dit seizoen, succesvol, maar er zal naast de reeds aanwezige werklust en countervoetbal, meer rust en samenspel in de ploeg moeten worden gebracht.