In het kort: zaterdag 12 maart 2016

12 maart 2016 19:45

Het was een zonovergoten dag met een verraderlijk koude oostenwind. De spelers hebben genoten en de toeschouwers ook. Het duurde tot 14.15u voordat we de eerste en, naar later bleek, enige nederlaag moesten accepteren. Een overzicht:

Grashoek F3      -             Helden F6                                         4-4

Deze wedstrijd was heel spannend, van de eerste minuut tot aan de laatste. In de eerste helft waren de geelzwarten nog een beetje aan het slapen en kwamen op een snelle achterstand. Deze werd in de tweede helft op een prima manier omgebogen in een voorsprong, die nog veel hoger had kunnen uitpakken als wat meer koelbloedig met de kansen kon worden omgesprongen. De uiteindelijke 4-4 was te danken aan de tomeloze inzet van de gasten uit Helden: verdiend!!

Grashoek F2      -             Koningslust F1                                 6-2

De videoanalyse heeft zijn vruchten afgeworpen, al leek Koningslust niet helemaal hetzelfde solide team als op de film. Grashoek is geen enkel moment echt in de problemen geweest en heeft haar voorsprong gestaag uitgebouwd,, ondanks de moedige tegenstand van de gasten.

Grashoek F1      -             Rood-Wit’67/Nyrstar F1              4-2

Rood-Wit nam direct vanaf het begin het initiatief en leek gebrand te zijn op een snelle overwinning. Ze oogden zeer balvaardig en er werd leuk samengespeeld, dus niemand was echt verbaasd dat die tactiek al snel werd beloond met een goal. Grashoek liet zich niet van de wijs brengen en wist de tegenstander steeds verder weg te duwen richting de andere goal. Als het spel aan de andere kant van het veld is, heeft de eigen keeper het rustig, zo geldt een oude voetbalwijsheid. Rood-Wit’67 wist er nog wel eens tussenuit te knijpen, maar met onvoldoende resultaat. Zij zal nog een week moeten wachten op haar eerste driepunter.

Grashoek E1      -             ODA E3                                              6-3

ODA heeft nu in twee wedstrijden precies evenveel doelpunten gescoord als in het gehele najaarseizoen, al heeft het hun niet veel punten opgeleverd. Het is bewonderenswaardig hoeveel veerkracht de gasten hadden. Steeds kwamen zij terug van een achterstand en steeds moest Grashoek weer aanzetten. Uiteindelijk werd de genadeslag uitgedeeld en liep Grashoek uit naar een comfortabele 6-3 overwinning.

Grashoek D1      -             RKVB D2                                           4-0

In de voorbeschouwing werd voorzichtig gesuggereerd dat Grashoek de bovenliggende partij zou zijn. Te voorzichtig, zo bleek, want de gastheren hebben zich geen enkel moment bedreigd hoeven voelen. Dit had zich wel iets meer mogen vertalen in overtuiging en daadkracht overigens, want de 4-0 had al bij rust op het scorebord moeten staan.

Grashoek C1      -             Eindse Boys C1                                0 -2

We tekenen een terechte uitslag aan. De overwinning was voor de beste, maar de complimenten waren voor de verliezende ploeg. Doordat Grashoek zich bleef focussen op het voetbal kon toch met enige regelmaat, vooral in de tweede helft, het strafschopgebied van de tegenstander worden bereikt. De corners waren ouderwets gevaarlijk, maar leverden helaas niets op. Het meest gevaarlijk bleek een uit doorzettingsvermogen geboren voorzet die helaas niet kon worden binnen gewerkt. Het baltempo van de gasten uit Eind lag een tikkie hoger. Daar zal de C1 ook aan moeten werken.

Grashoek B1      -             RKVB B1                                           3-1

Zoals voorspeld werden er door Baexem geen potten gebroken tegen een zuinig voetballend Grashoek. Het verschil werd al in de eerste helft duidelijk gemaakt waarna de B1 een tandje terug schakelde, iets wat we eerder van dit team hebben gezien. In de tweede helft werden de C-spelers Bart en Harmen ingebracht die beiden een zeer verdienstelijke bijdrage leverden.

KGA1                   -             Volharding A2                                 9-0

Met een mooie teamprestatie zette KGA1 een kroon op een zeer succesvolle dag voor de Grashoekse jeugdteams. Een speciaal strikje mocht op de kroon door het grote aandeel Grashoekse doelpuntenmakers in het combiteam. De tegenstander maakte haar naam Volharding meer dan waar, maar met alleen inzet worden geen wedstrijden gewonnen. KGA1 was kwalitatief de gehele wedstrijd de meerdere en mistte Chris op voetballend gebied geen moment.