Vooruitblik op zaterdag 12 maart 2016

9 maart 2016 18:30

Komende zaterdag zijn er op de Peelrand 8 jeugdwedstrijden ingepland, lekker druk, dat is lang geleden. Als u wilt kunt u vrijwel onafgebroken van half 10 in de frisse morgen tot ongeveer half 6 in de middag van de prestaties van de geel-zwarten en hun gasten genieten. De diverse meteo-sites voorspellen mooi weer zaterdag, uw correspondent verwacht mooi voetbal, kortom: de perfecte voetbaldag! Kijk maar mee...

09.30u  Grashoek F3      -             Helden F6

De wedstrijd tegen Meijel die vorige week niet is doorgegaan zal opnieuw worden ingepland, dus die houden jullie te goed. Eerst komt de wedstrijd tegen de ex-kabouters uit Helden. Kijken of er dan wat meer gescoord kan worden dan twee weken geleden tegen Leveroy. Helden heeft in dat weekend haar eerste wedstrijd gewonnen van Budel F9, dus die heeft de smaak al wat te pakken.

10.30u  Grashoek F2      -             Koningslust F1

De technische staf van de F2 heeft de komende tegenstander uitgebreid kunnen analyseren middels een Youtube filmpje van hun eerste wedstrijd, op 27 februari 2016, tegen Bieslo F2. Hoewel daar ruim werd verloren zag het team van Koningslust er solide en energiek uit. Het zal nog een hele kluif worden voor onze heren.

09.30u  Grashoek F1      -             Rood-Wit’67/Nyrstar F1

Met één wedstrijd gespeeld (en gewonnen) staat onze F1 op een gedeelde tweede plaats, een stuk hoger dan de tegenstanders uit Budel-Dorplein, die uit twee wedstrijden slechts één punt wisten te behalen. De promovendus uit poule 405 heeft het vooralsnog lastig op dit hogere niveau en is gebrand op een goed resultaat. Of dat zaterdag al het geval is? De vechtlust zal zeker van twee kanten komen.

10.30u  Grashoek E1      -             FC ODA E3

ODA is een bloeiende vereniging uit Weert, die maar liefst 7 E-teams in de competitie heeft ingeschreven. Dit had tot gevolg dat de E3 in het najaar veel te hoog werd ingedeeld en haar seizoen met de moed der wanhoop, maar kansloos, moest doorworstelen naar een pijnlijk doelsaldo van uiteindelijk 5 tegen 125. Of ze het op dit iets lagere niveau kunnen bolwerken moeten we afwachten. De eerste wedstrijd werd verloren (2-4 van Egchel), maar er werd gelukkig wèl gescoord door ODA. Grashoek won op haar beurt haar eerste wedstrijd ruim van de najaarskampioenen uit Baexem. Zegt dat iets over komende zaterdag?

11.30u  Grashoek D1      -             RKVB D2

Koploper Grashoek D1 zal zaterdag haar uiterste best doen om die positie nog even te verlengen. De tegenstander, de Baexemse D2, is in het najaar met overmacht kampioen geworden, maar is nu nog op zoek naar haar eerste punten. Hun eerste wedstrijd werd zuinigjes met 2-0 verloren van Merefeldia D2 (hé, kennen we die niet nog van vorig jaar?). Ik voorspel een lastige wedstrijd voor Grashoek, maar wel een die drie punten moet kunnen opleveren.

13.00u  Grashoek C1      -             Eindse Boys C1

Eindse Boys is “uit” een beetje een “angstgegner” voor deze generatie. We weten nog prima te herinneren dat we ruim een jaar geleden kansloos met 9-0 verloren tegen dit team, dat toen op de laatste plaats stond. De 1-2 overwinning in het voorjaar was leuk maar geflatteerd, door de afwezigheid van een aantal goede spelers en speelsters bij de "Boys". Ook in de jongere jeugd was dit steeds een lastig bezoek. Bij deze thuiswedstrijd zal Grashoek zich hopelijk niet laten verschalken. De spelers en leiding weten maar al te goed dat de vruchten hoog hangen dit voorjaarseizoen, er zal hard gewerkt moeten worden, zowel op trainingen als in de wedstrijden.

14.30u  Grashoek B1      -             RKVB B1

En wéér valt de naam RKVB deze zaterdag. Het tweede jeugdteam uit Baexem gaat, als alles normaal verloopt, haar openingswedstrijd spelen van dit voorjaarseizoen. Net als de E2 en de D2 werden ook de spelers van RKVB B1 als kampioenen geëerd in december 2015, met ook hier het gevolg dat ze een tikkeltje zwaarder werden ingedeeld. Of ze tegen Grashoek B1 al potten kunnen breken is nog maar de vraag. Gaat Baexem met open vizier als kampioen spelen of zijn ze voorzichtig? Grashoek zal zeker haar eigen spel spelen.

16.00u  KGA1                   -             Volharding A2

We krijgen niet vaak gasten uit Vierlingsbeek hier op ons sportpark. Zaterdag dan de A2 van Volharding, dat haar eerste wedstrijd gelijkspeelde tegen Wittenhorst. KGA1 heeft nog geen competitiewedstrijd gespeeld dus staat te trappelen om het veld in te gaan. Kunnen ze het gemis van Chris opvangen?