In het kort: zaterdag 5 maart 2016

5 maart 2016 18:30

Waarschijnlijk hebben honderden kinderen in de regio vanmorgen naar het lachende lentezonnetje gekeken en zich onderwijl afgevraagd waarom ze niet mochten voetballen. Alleen de D en de B mochten de wei in, een “kunstwei” wel te verstaan. En daarmee is ook meteen het antwoord gegeven op de eerste vraag: veel “echte” grasvelden hebben de hoeveelheid neerslag van de afgelopen weken maar slecht kunnen verwerken. Hopelijk gaat het volgende week beter!

DESM D2            -             Grashoek D1      0-2

DESM had aanvallend niet zoveel in de melk te brokkelen. Het was al vanaf het eerste moment duidelijk dat Grashoek, mits geconcentreerd, niets te vrezen had van de vandaag zeer verdedigend ingestelde promovendus. Vanwege een blessure kregen wéér twee E-spelers de gelegenheid om ervaring op te doen op het grote veld.

Laar B2                -             Grashoek B1      2-5

Aan niets was te merken dat Laar serieuze ambities had voor een kampioenschap aan het eind van de rit hoewel toch voor beide teams gold dat ze dan rond 16.20u met drie punten van het veld zouden moeten lopen. Laar kwam nog wel op voorsprong, maar Grashoek zette aan, ging erop en erover en hield pas vlak voor het einde van de wedstrijd een beetje in.